V první galerii z Vienna Autoshow 2013 jsme se podívali na koncern Volkswagen, který měl na autosalonu tu největší plochu. Pojďme se ale teď přes Německo přesunout na západ a jih Evropy – do Francie a Itálie – a pak dále do Koreje.

Začněmě pěkně popořádku a podle abecedy. Podle abecedy by sice standartně první byla Alfa Romeo, ale vlastně samostatnou značkou je Abarth, který do Vídně přivezl dvě exkluzivní pětistovky a Punto, vedle něhož stála krabice běžně obsahující přestavbové díly. Že by Abarth nestíhal a skládal Punto až na autosalonu? 😀 Ony dvě exkluzivní pětistovky neznamenaly nic jiného než edice 595 a 695.

Co si pod tím představit? V případě Abarthu 595 turismo jde o upravenou stylovou pětistovku, která pod kapotou ukrývá nabroušenou přeplňovanou čtrnáctistovku spojenou s automatickou (respektive robotizovanou) převodovkou. Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a může uhánět maximální rychlostí až 211 km/h.

 

Naopak vínový Fiat 695 Abarth Maserati Edition navazuje na limitovanou edici Ferrari z roku 2009. Jde o takové levné Maserati v provedení pro děti úspěšného podnikatele nebo manželku či milenku, která má ráda opravdový styl. Ale to neznamená, že když je malé, tak je pomalé. Dynamické hodnoty se takřka shodují s výše popsaným Abarthem 595.

A můžeme pokračovat Alfou Romeo, respektive celým koncernem Fiat, který prezentoval takřka kompletní modelovou řadu napříč všemi značkami, ale novinek moc neukázal. Chybět nemohla mafiánská Lancia Thema, stylový Fiat 500 by Gucci nebo jeho praktičtější bratranec Fiat 500L a další.

Ani na stánku Fordu se neděly žádné převratné věci. K vidění byly všechny aktuální modely včetně Transitu Custom, malého Káčka, rychlého Focusu ST nebo nové Fiesty a Kugy.

O poznání více toho bylo k vidění v Koreji.Hyundai i Kia představili své zástupce nižší střední třídy ve sportovněji střižených třídveřových kabátech. Na stánku Kii se tedy kromě nového pro_cee’du hrdě týčilo také nové Sorento, nebo rodinná Carnival. Když jsme tak včera na stánku Kii stáli, nejen, že jsme obdivovali jedny z nejhezčích hostesek (jejich galerie nás také čeká), ale museli jsme s uznáním prohlásit, že šéfdesignér a současně prezident automobilky, Peter Schreyer, opravdu odvedl velký kus práce…

O kousek vedle, u automobilky Hyundai, jsme mohli obdivovat již zmíněný i30 coupé stojící po boku svých starších bratříčků v karosářských variantách hatchback a kombi. O pár metrů se v neustálém obležení návštěvníků prezentovalo nové Santa Fe. Nám se ale stejně více líbilo před ním, kde svá místa měly modely Veloster Turbo a faceliftovaný Hyundai Genesis Coupé s o pár desítek koní silnějším motorem 3,6 V6 než byl ten, který jsme měli v redakčním testu.

Velký stánek měla i automobilka Opel. Prim v jejím stánku hrál stylový malý ADAM. Po prvním seznámení se nedá než konstatovat, že Fiatu 500 vyrostl opravdu zdatný konkurent jehož největším trumfem by mohla být cena. Styl ani odvaha Adamovi rozhodně nechybí a uvidíme, jak ji zejména marketingová oddělení automobilky zúročí! Opel lákal zákazníky i na malé SUV s názvem Mokka, novou Astru v karosářské variantě sedan či modely OPC – Corsu, Astru i Insignii.

Z Francie se prezentoval pouze Renault, který kromě nového Clia hatchback předvedl i jeho provedení kombi. Úplně pak chyběly vozy z koncernu PSA. Ani Citroen ani Peugeot ve Vídni nevystavovaly.

-PS-