Představuje se nejsilnější Opel Astra ve verzi OPC

Autor: Pavel Srp - 12. 7. 2012


Na český trh právě vstupuje nový Opel Astra OPC (Opel Performance Center): Za příjemně šokujících 627 900 Kč dostane zákazník mimořádně atraktivní třídveřové poháněné přeplňovaným čtyřválcem 2.0 Turbo s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 206 kW/280 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 400 Nm (od 2500 ot/min). „Žádný z přímých konkurentů nenabízí takové výkony – a všichni konkurenti jsou navíc výrazně dražší,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel. „Očekáváme, že nastupující Astra OPC přitáhne k Opelu novou skupinu zákazníků hledajících maximálně výkonný ale zároveň kultivovaný a příjemně ovladatelný model.“

Nová Astra OPC dokáže zasprintovat z 0 na 100 km/h za pouhých 6 sekund a pod plným plynem jede až 250 km/h… tak rychle nejela dosud žádná sériová Astra!

Nový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec vychází z nejnovějšího zážehového motoru Opel o objemu 2,0 litru a výkonu 184 kW (250 k), montovaného do modelové řady Insignia. V Astře OPC má výkon zvýšený o 21 kW (30 k), přesto se spotřeba paliva i emise CO2 snížily oproti předchůdci o 14 procent: Emise CO2 poklesly na 189 g/km (dříve 220 ​​g/km) a spotřebu paliva na 8,1 l/100 km (dříve 9,1 l/100 km), což představuje špičkové hodnoty v celém segmentu vysoce výkonných kompaktních automobilů.

Špičkový podvozek kombinuje FlexRide, HiPerStruts a samosvorný diferenciál

Astra OPC dostala speciální podvozek, který kombinuje různé prvky umocňující jízdní dynamiku vozu: Přední nápravu HiPerStruts (High Performance Struts), tlumiče pérování FlexRide s regulací charakteristiky, mechanický samosvorný diferenciál a brzdy Brembo.

Podvozek FlexRide umožňuje měnit charakteristiku tlumičů pérování, posilovače řízení a elektronického pedálu akcelerátoru. Řidi
může přepínat tři různé režimy: „Standard“ má vyváženou charakteristiku se zachováním komfortu pro jízdu v běžném každodenním provozu. Stisknutím tlačítka režimu „Sport“ se zvýší tuhost tlumičů, čímž se dále zmenší naklánění karosérie v zájmu zvýšení agility a řízení se stane bezprostřednějším. Režim „OPC“ vytvoří podmínky pro ultimativní zážitek z jízdy – řízení je ještě přímější než v režimu „Sport“, motor reaguje spontánněji na změnu polohy pedálu akcelerátoru a rychleji se vytáčí do vysokých otáček, charakteristika podvozku je přizpůsobena maximálním jízdním výkonům.

Astra OPC má vzadu nápravu s vlečenými rameny propojenými torzní příčkou a doplněnou o Wattův přímovod, jehož dvě kratší ramena jsou uprostřed vozu propojena krátkým otočným ramenem. Tato konstrukce výrazně zvyšuje příčnou stabilitu jízdy a preciznost vedení stopy, protože zachycuje asi 80 procent příčných sil přenášených v zatáčkách od kol do zavěšení. Sportovní jízdní vlastnosti umocňují i ​​19-palcová kola z lehké slitiny.

Aby se vysoký výkon přeplňovaného motoru efektivně přenášel na poháněná přední kola, dostala Astra OPC standardně mechanický lamelový samosvorný diferenciál. Diferenciál pomáhá redukovat prokluz kol například při působení velkých příčných sil během akcelerace nebo při změně povrchu silnice, výrazně redukuje přenos rušivých sil do řízení, eliminuje samořídicí efekt při brzdění motorem a zaručuje rezervu trakce při výrazně rozdílném zatížení kol.

Elektronický stabilizační systém ESP modelu Astra OPC umožňuje přepínání tří různých režimů podle momentálních sportovních ambicí řidiče. První je standardní režim, druhý režim Competitive posouvá práh automatického zásahu stabilizačního systému na vyšší úroveň. Kromě toho se stabilizační systém ESP dá zcela deaktivovat.

Brzdová soustava modelu Astra OPC je přizpůsobena vysokým nárokům na jízdní vlastnosti při maximálním namáhání. Inženýři OPC ve spolupráci s italským specialistou Brembo zkonstruovali brzdovou soustavu s posilovačem formátu 18“ a ventilovanými, příčně perforovanými brzdovými kotouči formátu 355 x 32 mm se 4-pístkovými třmeny vpředu.

V souladu s tradicí OPC modelů byla i nová Astra OPC testována a laděna na závodním okruhu Nürburgring v Německu. Všechny modely OPC se testují v tomto „Zeleném pekle“, které je obecně považováno za nejnáročnější závodní trať na světě. Během vývoje musí každý nový model OPC absolvovat vytrvalostní test na 10 000 kilometrů vysokou rychlostí na Severní smyčce okruhu („Nordschleife“) dlouhé 20,8 km. Namáhání vozidla při tomto testu odpovídá ujetí přibližně 180 000 kilometrů po normálních silnicích. Test za těchto extrémních podmínek zaručuje spolehlivost všech komponent.

Expresivní design: Vysoce výkonná Astra napíná svoje svaly

Výkonný automobil potřebuje energický design: Karoserie modelu Astra OPC je výrazem ryzího nadšení pro výkon a rychlost. V interiéru osloví sportovně založené řidiče nový volant s věncem zploštělým ve spodní části, lehká skořepinová sportovní sedadla vyrobená nejmodernější technologií a jedinečná aplikace Power App pro iPhone, která poskytuje řidiči množství rozličných dat motoru a vozidla v reálném čase prostřednictvím datové sběrnice CAN bus.

Sportovní charakter modelu Astra OPC umocňují speciálně tvarované nárazníky, aerodynamické nástavce prahů, zvětšený střešní spoiler a dvě koncovky výfuku lichoběžníkového tvaru. Kromě standardních disků kol z lehké slitiny formátu 19 palců jsou za příplatek k dispozici 20-palcová kola kovaná z lehké slitiny. Zákazníci, kteří chtějí dodat svému modelu Astra OPC ještě sportovnější vzhled, si mohou objednat designový komplet OPC.

Nový volant OPC se zploštělým věncem ve spodní části má o 10 mm menší průměr než v ostatních verzích modelové řady Astra. Oblasti, ve kterých řidič drží volant v optimální poloze, mají nový tvar pro zlepšení kontaktu a výhledu na přístroje. Exkluzivní prošívání OPC čalounění v barvách Arden Blue nebo Cool Pearl dodává interiéru sportovní prémiový nádech.

Opel Astra OPC může mít na přání skořepinová sportovní sedadla AGR s integrovanou opěrkou hlavy, vyrobená s využitím nejmodernější technologie a certifikovaná nezávislou asociací zdravotnických expertů AGR („Aktion Gesunder Rücken eV“ – Akce za zdravá záda). Nová přední sedadla umocňují zážitek z dynamické sportovní jízdy nižší polohou a zvýšenou boční podporou těla. Sportovní sedadla se dají nastavovat v 18 různých směrech. Opel je jediným výrobcem v segmentu vysoce výkonných kompaktních automobilů, který nabízí pneumaticky nastavitelnéčalounění okrajových částí sportovního sedadla. Nižší poloha sedadel zlepšuje kontakt mezi řidičem a vozidlem a posiluje zpětnou vazbu na cestu.

Prodejní úspěchy modelů OPC

Astra OPC nové generace dále podtrhuje sportovní potenciál a technickou kompetenci značky OPC. Modelů Astra OPC se jen za posledních 7 let prodalo přes 15 000 kusů. Vedle malého sourozence Corsa OPC patří Astra k nejlépe prodávaným modelům Opel OPC z hlediska ročního prodeje. Opel předpokládá, že v příštích 12 měsících prodá okolo 10 000 modelů OPC. Z nich přibližně polovina připadne na model Astra OPC, kolem 3000 kusů na řadu Corsa OPC a zbytek na řadu Insignia OPC. Roční prodeje vysoce výkonných kompaktních automobilů v Evropě s výkonem nad 200 kW činí přibližně 14 000 kusů. Na základě těchto údajů Opel očekává, že dosáhne podíl kolem 30 %. Tím by se značka vyšvihla na první místo v tomto specifickém segmentu.

Tisková zpráva/-PS-


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru