Test Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC

Autor: Pavel Srp - 14. 7. 2014


Honda Civic si jde poslední dvě generace tak trochu svou vlastní cestou. Design je zcela neotřelý a těžky byste hledali auto s podobnými tvary. Odvaha, kterou inženýři předchozí generaci dali, v té aktuální doladili. Přidali ale konečně zpět také verzi kombi označovanou jako Tourer.

test-honda-civic-tourer-i-dtec-p1

A protože má kufr podle technických údaju větší objem než český bestseller Škoda Octavia Combi, mohlo by jít o ideální vůz pro chataře a chalupáře a nebo praktického rodinného společníka. Rozhodli jsme se tedy v redakčním testu vyzkoušet provedení s novým naftovým motorem 1,6 i-DTEC.

Motor přišel na trh teprve nedávno, ale již v modelech Civic hatchback a CR-V nás přesvědčil, že jde o velmi úspornou jednotku. Ačkoliv hodnoty spotřeby paliva udávané výrobcem jsou opravdu nedosažitelné, jezdit mezi 4-5 (spíše k těm 5) litry na 100 kilometrů není zase až takový problém. Pokud se nebudete loudat, počítejte se spotřebou přesahující pětilitrovou hranici.

Přitom nejde o žádného lenocha. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne přibližně za 10 sekund a maximální rychlost atakující 200 km/h také nezní špatně. A praxe to jen potvrzuje. Na silnici si lze užít za volantem i zábavné chvilky. Nebudete vítězem pouličních závodů, ale zatáčky se i díky (za příplatek) adaptivnímu podvozku, který eliminuje náklony, dají projíždět hodně svižně. Řízení není zbytečně přeposilované a auto na jeho otočení reaguje poměrně agilně. Kvalit benzínové jedna-osmičky v hatchbacku samozřejmě nedosahuje, ale na naftový kombík to vůbec není špatné… Řadící páka má navíc určitý mechanický odpor a s brzdami se dá pracovat.

test-honda-civic-tourer-i-dtec-p2

Pokud zrovna nechcete sportovat, nastavte si na adaptivních tlumičích režim Comfort (k dispozici ještě: Dynamic a Normal) a nechte se unášet pohodou na palubě. Auto není přehnaně houpavé, přesto je pohodlné. A velmi dobře se sedí i v sedačkách, ačkoliv ty přední jsou – díky pod nimi umístěné palivové nádrži – hodně vysoko. Prvotní usazení se do auta je divné, ale po několika minutách se s ním sžijete a bude se vám sedět pohodlně.

A proč, že je přední nádrž umístěná tak netradičně? Vysvětlení je jednoduché. I Civic Tourer má tzv. Magic Seats, tedy zadní sedadla, s nimiž se dá manipulovat hned v mnoha směrech. Nejen, že se dají – opěradla i sedáky – sklopit tak, aby v zavazadlovém prostoru vznikla zcela rovná podlaha, ony se dají také zvednout jen samotné sedáky. V zadní řadě sedadel tak vznikne dostatečně velký prostor pro odvoz vysokých předmětů – například vzrostlé květiny, jízdní kola či cokoliv podobného. Perfektní nápad!

Ale jak je to s tím kufrem? Čísla hovoří jasně. Zavazadelník je o přibližně dvě desítky litrů větší než o kombíkové Octavie. jenže už když ho otevřete, na první pohled se to nezdá. Má to totiž jeden háček – opět díky přesunutí palivové nádrže pod přední sedadla – více než jeden kubík prostoru se schovává pod dvojitou podlahou. Dají se tam bez problémů schovat třeba i dva cestovní kufry.

test-honda-civic-tourer-i-dtec-p3

Jenže není tady takhle dobře promyšlené všechno. Ovládání palubního počítače je pro zlost. Pro přepnutí z aktuální spotřeby například na aktuální dojezd se musíte složitě proklikávat v Menu. Systém Stop/Start (ten by teda měli zakázat obecně, ale…) není úplně citlivý a jakákoliv deaktivace a opětovná aktivace motoru celým autem otřese. Jinak ale Civic, snad kromě designu, který nesedne každému, nemá výraznějších chyb nebo nedostatků.

Vyděsit by vás mohl snad pohled do ceníku, základní cena 437 000 Kč je na první pohled docela vysoká. Nesmí vás to ale hned odradit, otočte na další stránku a projděte si výbavu. I základní Civic totiž nabízí takové věci, které se u konkurence připlácejí. Jestli je to ve finále výhoda či nikoliv, o tom už si musí zákazník rozhodnout sám. Za karoserii kombi si připlatíte 35 tisíc Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Honda
Typ:,Civic Tourer
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 597 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,přední kola
Výkon:,88 kW/120 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment:,300 Nm při 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.1 – 10.5 s
Maximální rychlost:,195 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.3 / 3.7 / 3.9
Délka:,4 535 mm
Šířka:,1 770 mm
Výška:,1 1465 mm
Rozvor:,2 595 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 412 – 1 505 kg
Objem zavazadlového prostoru:,624 / 1 668 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru