Automobilka SEAT je ve většině Evropy v červených číslech. Její modely příliš zákazníků neosloví. Je to zvláštní – vezměme si například nejmenší model Mii, to je trojče Volkswagenu up! a domácí Škody Citigo. Stejným způsobem byly připraveny také takřka všechny ostatní modely v nabídce SEATu. Nejprodávanější Ibiza sdílí platformu s Volkswagenem Polo a Audi A1 a například stejně velká Škoda Fabia stojí na staré podvozkové platformě Fabie první generace.

Vraťme se ještě k prťavému Mii. To totiž dosáhlo na severu Evropy velkého úspěchu. V dánské anketě Auto roku porazilo všechny soupeře. Těmi byli například nové BMW řady 3, Kia Cee´d nebo dokonce Volvo V40. V Dánsku si španělská automobilka vede celkově velmi dobře a její prodejní čísla jsou tam zdaleka nejlepší. Naopak doma ve Španělsku, ani v sousedním Portugalsku nebo Francii si moc dobře nevede. Lépe na tom není ani v Itálii nebo dokonce u nás.

 

V souvislosti s novým Leonem však SEAT investoval 800 milionů Euro do martorellské továrny. Doufejme, že na dánský titul modelu Mii naváže dalším titulem třeba nový Leon, jehož výroba byla právě zahájena. O této skutečnosti jsme vám říkali o víkendu. Výroba nového Leonu je také skvělou zprávou pro zaměstnance. Nový model je zárukou pro 1600 pracovních míst v závodu Martorell a pro více než 6000 míst u dodavatelů. V budoucnosti by mohlo představení dvou nových karosářských variant Leonu vytvořit příležitosti k přijímání nových zaměstnanců.. Továrna je po modernizaci schopna vyrábět modely Ibiza, Altea, Exeo, ale také třeba malé SUV Audi Q3.

SEAT má v této chvíli v rukávu hned několik žolíků. Jedním z nich je již zmíněný Leon, který se může, jako první v nabitém segmentu C, pochlubit nejen zadními, ale i předními světlomety s technologií LED. Tato vymoženost byla doposud k dispozici pouze majitelům některých manažerských limuzín, velkých SUV a několika dalším výjimkám například v podobě Toyoty Prius. Další významnou novinkou je dvojče Škody Rapid, jenž naváže na, hlavně v devadesátých letech minulého století, slavné jméno Toledo. Velkým plusem je, že po vzoru předchůdce mu zůstane karoserie liftback a dobře přísupný velký zavazadlový prostor.

Myslíte, že SEAT má ještě šanci svá nepříliš pozitivní prodejní čísla zlepšit nebo je to jeden z posledních pokusů?

-PS-