Rychlotest Mercedes-Benz GLA 220 BlueTec 4Matic (AT)

Autor: Anina Russová - 30. 9. 2014


Ať se podíváme do nabídky jakékoliv automobilky, vždycky musíme dojít k závěru, že nebýt segmentu crossoverů nebo SUV, asi by se nic moc neprodávalo… Jsou to právě hlavně vozy z těchto dvou segmentů, které na silnicích potkáváme v té nejhojnější míře, a po kterých čeští (ale celkově i evropští) zákazníci šílí. Proto je jasné, že i prémiová automobilka Mercedes-Benz nemůže segment crossoverů okořeněný trochou SUV nechat jen tak bez povšimnutí. Už pár let sice nabízí GLK, ale před nedávnem přidala také stylovější Mercedes-Benz GLA. V testu jsme vyzkoušeli naftoveé provedení 220 CDI 4Matic s automatickou převodovkou.

Nutno říct, že většina automobilek řadí mezi SUV i auta, která se kdy v reálu dostanou byť jen na rozbahněnou polní cestu a GLA je podle nás přímo ten typ auta. Na první pohled i díky masivním plastovým nástavcům prahů vypadá, že zdolá leccos, ale lépe se cítí ve městě, kde zvládne nájezdy na obrubníky, ale pozor na kola!

Celkově ale GLA působí opravdu robustně a to obzvlášť při pohledu zpředu. Velká maska a nárazník s velkými nasávacími otvory působí skoro až výhružně. Oproti tomu je tu zakulacená zadní část, do které designéři promítli trochu té decentnosti a elegance. I když je design záležitostí čistě subjektivní, tohle auto se povedlo. Otáčeli se za ním jak kolemjedoucí, tak i kolemjdoucí. Největší úspěch ale auto slavilo na parkovišti u nákupního centra, kde si ho všímaly především dámy.

Vzhledem k tomu, že GLA stojí na stejné platformě MFA jako třída A a třída B, odpovídají tomu i jeho rozměry. Na výšku má pouhých 1494 milimetrů a rozvor 2699 milimetrů. To se podepisuje i uvnitř vozu. Prostor pro posádku je, jak standarty automobilky velí, pohodlný, přehledný a perfektně zpracovaný, avšak poněkud stísněný pocit, jenž navíc umocňuje černé čalounění, ne a ne zmizet. Chtělo by to jen o trochu více prostoru k žití a bylo by to ideální.

Jak to tak u Mercedesů bývá, jen těžko naleznete v interiéru nějaký prvek, který by vám vadil nebo takový, který by chyběl. Nicméně možná jsme trošku zhýčkaní novým Céčkem, které nám prošlo rukama před pár týdny, a které opravdu oslnilo nejen novým multifunkčním displejem palubního počítače a ovládáním, které GLA ještě nemá.

Pojďme se ale podívat na silnici. Tam si i přes přítomnost množství asistentů, třeba pro sjíždění kopce, GLA cítí opravdu lépe. Pohon všech kol se postará o jistotu i v zimě a tvrdší podvozek dbá na to, aby auto perfektně sedělo a drželo na silnici zvolenou jízdní stopu.

Pod kapotou jsme měli vznětový řadový čtyřválec 220 BlueTec s 16 ventily o objemu 2.1 litru, který všechna kola pohání silou 125 kW/170 koní a točivým momentem 350 Nm. A to s autem umí zacvičit poměrně slušně. Nečekejte žádné brutální zatlačení do sedačky při akceleraci, nicméně předjíždět na okreskách nebo dálnici se vážně bát nemusíte. Jen na sedmistupňové převodovce 7G-Tronic je znát, že přeci jen nepatří mezi ty technologicky nejnovější a nejrychlejší. Její reakce jsou pomalé a až zbytečně váhavé. Motor klidně nechá vytočit do otáček, pak se zamyslí. A pak teprve řadí. Oproti novému Céčku, které má vylepšený 7G-Tronic PLUS je to bohužel opravdu velký rozdíl.

Když se ale na Mercedes-Benz GLA podíváme jako na celek, jde o velmi zajímavé auto. Líbivé tvary, spotřeba paliva u testovaného motoru kolem šesti litrů nafty na 100 ujetých kilometrů, spolehlivost či precizní zpracování, to jsou hlavní lákadla. Pro GLA si importér připravil i zajímavou příplatkovou výbavu. Za zmínku zcela jistě stojí speciální akční Sada Active za zvýhodněnou cenu 4 999 Kč (ušetříte 161 862 Kč), do níž patří Linie Style nebo Linie Urban, EASY-PACK, el. otvírání/zavírání víka zavazadlového prostoru, bi-Xenonové světlomety, vyhřívaná přední sedadla, aktivní parkovací asistent, couvací kamera, automatická 2-zónová klimatizace THERMOTRONIC, asistent hlídání mrtvého úhlu, PRE-SAFE system či aktivní sady komfortních funkcí zrcátek a osvětlení. Uznejte sami, že to je opravdu výhodná koupě.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mercedes-Benz
Typ:,GLA 220 BlueTec
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2 143 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech kol 4Matic
Výkon:,125 kW/170 koní v 3 400 – 4 200 ot./min
Točivý moment:,350 Nm v 1 400 – 3 400 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.3 s
Maximální rychlost:,215 km/h
Převodovka:,automatická sedmistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.0 / 4.5 / 5.1
Délka:,4 417 mm
Šířka:,1 804 mm
Výška:,1 494 mm
Rozvor:,2 699 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 595 kg
Objem zavazadlového prostoru:,421 / 1 235 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru