Ať se podíváme do nabídky jakékoliv automobilky, vždycky musíme dojít k závěru, že nebýt segmentu crossoverů nebo SUV, asi by se nic moc neprodávalo… Jsou to právě hlavně vozy z těchto dvou segmentů, které na silnicích potkáváme v té nejhojnější míře, a po kterých čeští (ale celkově i evropští) zákazníci šílí. Proto je jasné, že i prémiová automobilka Mercedes-Benz nemůže segment crossoverů okořeněný trochou SUV nechat jen tak bez povšimnutí. Už pár let sice nabízí GLK, ale před nedávnem přidala také stylovější Mercedes-Benz GLA. V testu jsme vyzkoušeli naftoveé provedení 220 CDI 4Matic s automatickou převodovkou.
Nutno říct, že většina automobilek řadí mezi SUV i auta, která se kdy v reálu dostanou byť jen na rozbahněnou polní cestu a GLA je podle nás přímo ten typ auta. Na první pohled i díky masivním plastovým nástavcům prahů vypadá, že zdolá leccos, ale lépe se cítí ve městě, kde zvládne nájezdy na obrubníky, ale pozor na kola!
Celkově ale GLA působí opravdu robustně a to obzvlášť při pohledu zpředu. Velká maska a nárazník s velkými nasávacími otvory působí skoro až výhružně. Oproti tomu je tu zakulacená zadní část, do které designéři promítli trochu té decentnosti a elegance. I když je design záležitostí čistě subjektivní, tohle auto se povedlo. Otáčeli se za ním jak kolemjedoucí, tak i kolemjdoucí. Největší úspěch ale auto slavilo na parkovišti u nákupního centra, kde si ho všímaly především dámy.
Vzhledem k tomu, že GLA stojí na stejné platformě MFA jako třída A a třída B, odpovídají tomu i jeho rozměry. Na výšku má pouhých 1494 milimetrů a rozvor 2699 milimetrů. To se podepisuje i uvnitř vozu. Prostor pro posádku je, jak standarty automobilky velí, pohodlný, přehledný a perfektně zpracovaný, avšak poněkud stísněný pocit, jenž navíc umocňuje černé čalounění, ne a ne zmizet. Chtělo by to jen o trochu více prostoru k žití a bylo by to ideální.
Jak to tak u Mercedesů bývá, jen těžko naleznete v interiéru nějaký prvek, který by vám vadil nebo takový, který by chyběl. Nicméně možná jsme trošku zhýčkaní novým Céčkem, které nám prošlo rukama před pár týdny, a které opravdu oslnilo nejen novým multifunkčním displejem palubního počítače a ovládáním, které GLA ještě nemá.
Pojďme se ale podívat na silnici. Tam si i přes přítomnost množství asistentů, třeba pro sjíždění kopce, GLA cítí opravdu lépe. Pohon všech kol se postará o jistotu i v zimě a tvrdší podvozek dbá na to, aby auto perfektně sedělo a drželo na silnici zvolenou jízdní stopu.
Pod kapotou jsme měli vznětový řadový čtyřválec 220 BlueTec s 16 ventily o objemu 2.1 litru, který všechna kola pohání silou 125 kW/170 koní a točivým momentem 350 Nm. A to s autem umí zacvičit poměrně slušně. Nečekejte žádné brutální zatlačení do sedačky při akceleraci, nicméně předjíždět na okreskách nebo dálnici se vážně bát nemusíte. Jen na sedmistupňové převodovce 7G-Tronic je znát, že přeci jen nepatří mezi ty technologicky nejnovější a nejrychlejší. Její reakce jsou pomalé a až zbytečně váhavé. Motor klidně nechá vytočit do otáček, pak se zamyslí. A pak teprve řadí. Oproti novému Céčku, které má vylepšený 7G-Tronic PLUS je to bohužel opravdu velký rozdíl.
Když se ale na Mercedes-Benz GLA podíváme jako na celek, jde o velmi zajímavé auto. Líbivé tvary, spotřeba paliva u testovaného motoru kolem šesti litrů nafty na 100 ujetých kilometrů, spolehlivost či precizní zpracování, to jsou hlavní lákadla. Pro GLA si importér připravil i zajímavou příplatkovou výbavu. Za zmínku zcela jistě stojí speciální akční Sada Active za zvýhodněnou cenu 4 999 Kč (ušetříte 161 862 Kč), do níž patří Linie Style nebo Linie Urban, EASY-PACK, el. otvírání/zavírání víka zavazadlového prostoru, bi-Xenonové světlomety, vyhřívaná přední sedadla, aktivní parkovací asistent, couvací kamera, automatická 2-zónová klimatizace THERMOTRONIC, asistent hlídání mrtvého úhlu, PRE-SAFE system či aktivní sady komfortních funkcí zrcátek a osvětlení. Uznejte sami, že to je opravdu výhodná koupě.
| Typ vozu: | Nový |
| Značka: | Mercedes-Benz |
| Typ: | GLA 220 BlueTec |
| Motor: | řadový čtyřválec |
| Objem válců: | 2 143 ccm |
| Plnění motoru: | 2x turbodmychadlo |
| Palivo: | nafta |
| Pohon: | všech kol 4Matic |
| Výkon: | 125 kW/170 koní v 3 400 – 4 200 ot./min |
| Točivý moment: | 350 Nm v 1 400 – 3 400 ot./min |
| Zrychlení 0-100 km/h: | 8.3 s |
| Maximální rychlost: | 215 km/h |
| Převodovka: | automatická sedmistupňová |
| Spotřeba paliva (l/100 km): | 6.0 / 4.5 / 5.1 |
| Délka: | 4 417 mm |
| Šířka: | 1 804 mm |
| Výška: | 1 494 mm |
| Rozvor: | 2 699 mm |
| Pohotovostní hmotnost: | 1 595 kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 421 / 1 235 litrů |
| Ceník: | k nahlédnutí tady |
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

