Porsche 918 Spyder a další modely oslaví světovou premiéru na autosalonu IAA 2013

Autor: Pavel Srp - 4. 9. 2013


Porsche 918 Spyder, supersportovní plug-in hybrid, se po boku dalších novinek představí na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Vůz, který představuje začátek nové éry automobilky Porsche, stanovuje nová technologická měřítka podobně, jako tomu bylo před padesáti lety na IAA, kdy se představil tehdy neobyčejně novátorský typ 911. Porsche 918 Spyder je aktuálně již možné objednat v Porsche Centrech v Praze a Brně.

„S potěšením mohu oznámit, že prodejní tým Porsche Centra Praha dosáhl velkého úspěchu. Již letos si Porsche 918 Spyder s výrobním číslem 223 zakoupil první majitel v České republice,“ říká Christian Lang, generální ředitel a jednatel společnosti Porsche Inter Auto CZ. „Věříme, že model, který nabízí působivou dynamiku spojenou s kompaktním vozem, nadchne nové potenciální zákazníky,“ dodává Lang.

V rámci IAA se veřejnosti představí také limitovaná edice „50 years 911“. Automobil, který je postaven na základě modelu 911 Carrera S a spojuje v sobě tradiční prvky s nejmodernějšími technologiemi. Na výstavě ve Frankfurtu nad Mohanem se veřejnosti poprvé představí také další zástupce sportovních vozů – nová 911 Turbo.

Společně s novou generací modelu Panamera se představí unikátně široké portfolio produktů Porsche. Panamera S E-Hybrid je prvním plug-in hybridním vozem luxusního segmentu, který jasně ukazuje, že Porsche je vedoucí společností ve vývoji hospodárných hnacích systémů pro sportovní vozy. V expozici bude k vidění ještě úspornější Gran Turismo pro cestování na dlouhé vzdálenosti – Panamera Diesel, která nyní disponuje výkonem 300 koní.

Zcela výjimečná kombinace výkonnosti a hospodárnosti je stále tajnou zbraní společnosti Porsche na cestě ke stále novým prodejním rekordům. Matthias Müller, prezident a CEO společnosti Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, k tomu říká: „Od ledna do července jsme po celém světě prodali 95 300 vozů. To znamená za prvních sedm měsíců v meziročním srovnání nárůst o 17 %. Z tohoto důvodu jsme proto velmi sebevědomí, co se týká několika posledních měsíců letošního roku. Pevně věříme, že na konci roku 2013 dodáme více automobilů než v minulém roce. Když se bude situace vyvíjet stejně jako doposud, jsme připraveni na další rekordní rok – a to i přesto, že aktuální ekonomická situace má daleko ke spokojenosti.“ Rok 2012 byl pro Porsche vůbec nejúspěšnějším rokem v celé historii značky. Společnost prodala 143 096 automobilů a vykázala tržby 13,9 miliardy eur.

Genetický plán Porsche pro budoucnost: vysokovýkonný hybrid 918 Spyder

918 Spyder je pokračováním vývoje tradičního DNA značky Porsche v podobě přelomového sportovního vozu. Již od počátku je tento vůz vyvíjen jako vysokovýkonný hybrid, disponuje bezpříkladnou výkonností (má výkon supersportovního vozu s hodnotou 887 k) a přitom je schopen téměř bezhlučného pohybu jako elektromobil. Je schopen z 0 na 100 km/h zrychlit během 2,8 s, přičemž vykazuje kombinovanou spotřebu v rozmezí 3,0 až 3,3 l/100 km. Hnací soustava typu 918 Spyder umožňuje pro pohon kombinovat spalovací motor s elektromotorem, a tím dále optimalizovat dynamiku vozidla.

Ikona sportovních vozů oslavuje výročí jubilejním modelem limitované edice „50 years 911“

Od své premiéry v roce 1963 na autosalonu IAA je model 911 automobilovými nadšenci po celém světě považován za ztělesnění sportovního vozu. Na autosalonu ve Frankfurtu tento bestseller slaví své 50. jubileum a Porsche pro tuto příležitost připravilo limitovanou edici aktuálního typu 911 Carrera S. Vyrobeno bude pouze 1963 kusů tohoto modelu, což odpovídá ročníku, kdy se tato modelová řada představila veřejnosti. Automobily z této speciální edice se vyznačují bohatou výbavou a několika designérskými prvky evokujícími vozy z úvodních sérií. Tyto velmi speciální modely exkluzivně spojují pohon zadních kol, který byl typický pro původní 911, s širokou karoserií, běžně vyhrazenou vozům s pohonem všech kol. Samozřejmostí je plochý šestiválcový motor boxer.

Nová 911 Turbo: maximální jízdní dynamika, minimalizovaná spotřeba

Prototyp první 911 Turbo se na IAA představil v roce 1973, jen deset let po premiéře původní 911. Na oslavu 40. výročí tohoto modelu Porsche připravilo premiéru nové generace modelu 911 Turbo a Turbo S, která je technologickým a dynamickým vrcholem celé modelové řady 911. Součástí technologického balíčku nových modelů je zcela nový pohon všech kol, aktivní řízení zadních kol, adaptivní aerodynamika, LED světlomety a 560 koní plochého šestiválce, přeplňovaného dvojicí turbodmychadel. Tyto prvky stanovují technologický etalon pro závodní a supersportovní automobily určené pro každodenní používání. Jízdní dynamiku posunul na vyšší úroveň také aktivní systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), který je určený pro kompenzaci naklánění karoserie a poprvé se představil právě v modelech 911 Turbo. Tento systém je součástí standardní výbavy modelu 911 Turbo S, do níž patří také paket Sport Chrono s dynamickými závěsy motoru a keramické brzdy PCCB. Tyto prvky jsou pro 911 Turbo k dispozici jako součást doplňkové výbavy. Všechny použité systémy umožnily zkrátit čas modelu 911 Turbo S na Severní smyčce okruhu Nürburgring na 7:27 min – samozřejmě na standardních sériových pneumatikách. Oba nové sportovní modely jsou v režimu NEDC současně úspornější. Vykazují kombinovanou spotřebu 9,7 l/100 km, která je o 15 % nižší než u předchozí generace.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru