Peugeot na pařížském autosalonu

Autor: Pavel Srp - 12. 9. 2012


Inspirace, přesun k luxusním kategoriím výrobků, internacionalizace

Pařížský autosalon je místo, kde nemůže nikdo ze světového automobilového průmyslu chybět. Na stánku pyšnícím se novou architekturou vystavuje Peugeot své trumfy provázející jeho návrat k produktové ofenzivě. Hlavní roli hraje nový Peugeot 208. S ním značka potvrzuje svou politiku posunu k luxusním kategoriím výrobků a k vozům poskytujícím radost z řízení. S koncepčním vozem Onyx opět značka představuje svou inspiraci a know-how. S modely 301 a 2008 Concept potvrzuje zrychlení své strategie internacionalizace.

Ze 40 sériových a koncepčních vozů Peugeot vystavených na pařížském autosalonu na ploše 3 900 m2 nese 10 vozů označení 208. Jde o různé varianty vozu, ve kterém se koncentruje jedinečné know-how značky v kategorii městských vozů a který ztělesňuje regeneraci značky Peugeot.

Do konce srpna, tedy ještě do uvedení vozu na mezinárodní scénu, již tento pokračovatel legendární „série 2“, který se na evropské trhy dostal v průběhu 2. čtvrtletí, okouzlil více než 103 000 zákazníků, z nichž 90% projevilo zájem o verze střední a vyšší kategorie.

Model 208 Intuitive , který se představuje v Paříži v premiéře, dostává komfort řidiče na tu nejvyšší možnou úroveň. U speciální tří nebo pětidveřové série vozu 208 Intuitive, u které se poprvé objevuje funkce Park Assist, najde tato nová technologie uplatnění při každodenním použití. Řidiči totiž stačí si na dotykovém displeji zvolit, jaký manévr chce provést, zda chce podélně zaparkovat vlevo nebo vpravo. Jakmile podélné a boční snímače najdou vhodné místo, navrhne Park Assist řidiči, aby převzal řízení a zajistil pohyb vozu (plynový/brzdový pedál převodovka).

Peugeot u příležitosti pařížského autosalonu uvádí u vozu 208 také doplněk Peugeot Connect Apps a potvrzuje tak svůj náskok v oblasti mobilních služeb. Peugeot Connect Apps přináší uživateli nevídané zážitky: deset aplikací usnadňuje motoristům každodenní život, ukazují mu ceny paliv v čerpacích stanicích, volná místa na parkovištích, atd.

208 Type R5, který se představuje na autosalonu v premiéře, připomene sportovní historii Peugeotu. Divize Peugeot Sport představuje po vozu 208 R2 další kapitolu ve sportovních variacích vozu 208. 208 Type R5 se stane nástupcem vozu 207 Super 2000, který je nepochybným měřítkem kvality jak z hlediska ocenění, tak technických a sportovních výkonů. 208 Type R5 bude těžit z veškerého know-how a znalostí týmu Peugeot Sport. Zúčastní se prvních závodů a do prodeje se dostane ve 2. čtvrtletí 2013. V následující rallyové sezóně zabojuje o tituly na národních i mezinárodních šampionátech.

Posun směrem k vyšším kategoriím a radost z řízení

Modely 208 XY a 208 GTi, které se poprvé objevily jako koncepty na ženevském autosalonu, jsou v Paříži vystaveny v definitivní verzi, a to šest měsíců před svým uvedením na trh.

Třídveřová silueta s výrazným exteriérem, specifickou maskou chladiče, světelným podpisem předních světlometů, exkluzivními sedmnáctipalcovými koly, sofistikovanou propracovaností materiálů a barev, jedinečnou atmosférou interiéru… 208 XY je elegantní a exkluzivní městský vůz, v modelu 208 GTi ožívá legenda. Oba dva mají jedinečnou schopnost přitáhnout pohledy.

Radost z řízení bude zaručena. 208 XY nabídne výkonné a úsporné benzínové i naftové motory o výkonu 92 – 155 k. Model 208 GTi využije plný potenciál motoru 1.6 l THP o výkonu 200 k spojeného s mechanickou šestistupňovou převodovkou s úzkým odstupňováním převodových stupňů.

Modely 208 XY a 208 GTi jsou novým a jasně názorným příkladem strategie přesunu k luxusnějším kategoriím vozů značky. Strategie, která již nese své plody: v prvním pololetí se ve světě prodalo 161 000 vozů kategorie Premium, což představuje 20 % ze všech prodaných vozů značky. Oproti prvnímu pololetí 2011 to znamená nárůst.

Prodeje modelu 508, který se vyrábí ve Francii a v Číně, se v prvním pololetí zvýšily o 21 % (69 000 kusů), crossover 3008 (62 000 kusů za stejné období) pokračuje ve skvělém obchodním úspěchu, vozy 207 a 308 kupé – kabriolet si dál drží v Evropě ve své kategorii prvenství a nezapomínejme pochopitelně na kupé RCZ, které potvrzuje svůj charakter na velmi výrazném specializovaném segmentu trhu.

Návštěvníci autosalonu se budou moci na stánku Peugeot seznámit s novým modelem RCZ. Ten několik měsíců před svým uvedením do běžného prodeje odhalí obnovené přednosti kompaktního sportovního kupé, které si od svého uvedení na trh na jaře 2010 získalo téměř 44 000 nadšených majitelů.

Ke splnění požadavku přesunu k luxusnějším kategoriím přispívají i všechny tři modely HYbrid4 značky. Ty využívají velkého technologického a environmentálního pokroku plně hybridního dieselového pohonu.

Peugeot s technologií HYbrid 4, která byla ve světové premiéře použitá u vozu 3008 HYbrid4, jenž se na trhu objevil na začátku roku, nabízí zcela nové výsledky z hlediska ekologie a pocitů při řízení. Na kumulovaném výkonu tohoto vozu 200 k se podílí motor 2.0 HDi FAP a elektrický motor na zadní nápravě. Daří se tak snoubit novou radost z řízení, kterou přináší výběr 4 režimů (automatický, ZEV = nulové emise, sport, 4WD), a výjimečně nízkou spotřebu.

V průběhu 1. pololetí doplnil nabídku plně hybridních dieselových vozů Peugeot model 508 RXH a později 508 HYbrid4. Tato nabídka si již získala své zákazníky: na konci června již všechny 3 modely registrovaly více než 9 000 objednávek.

Inspirace: Koncept Onyx a Peugeot Design Lab

Náročnost, emoce, vzhled… koncepční vůz Onyx, který je k vidění na stánku Peugeot na autosalonu 2012, navazuje na dlouhou tradici kategorie supercars a zcela jistě probudí u návštěvníků fantazii.

Onyx ukrývá pod svou výraznou vymodelovanou siluetou o délce 465 cm s dvacetipalcovými koly srdce atleta: hybridní motor V8 HDi 3,7 l o výkonu 600 k uložený v karbonovém plášti vzadu uprostřed, šestistupňová sekvenční převodovka i podvozek jsou výsledkem náročných zkušeností z nejvyšších soutěží.

Karoserie upoutá kontrastem materiálů a barev: na blatnících a dveřích je použitá měď, na ostatních dílech karoserie matně černý karbon.

Prosklená střecha s dvojitým zaoblením, orámovaná hliníkovými oblouky, odkrývá karbonovou strukturu a inovativní interiér, který působí jako pouzdro z jediného kusu vyložené plstí: posádka tak tvoří s interiérem jeden celek. Designéři místa řidiče byli vedeni jednou myšlenkou: intuitivností, kterou zosobňuje malý volant nebo hliníkové ovladače, které padnou přirozeně do ruky.

Peugeot v Onyxu rozvíjí své úvahy o materiálech: palubní deska a středová konzola jsou z materiálu „Newspaper Wood“, vyrobeného z recyklovaných slisovaných novin.

Historické zkušenosti Peugeotu v oblasti různých prostředků osobní mobility připomíná vedle modelu Onyx ultra lehké kolo superbike s karbonovým rámem vzešlé z designového studia Peugeot Design Lab Onyx Concept Bike a Onyx Concept Scooter, tříkolový hybridní supertrike o obsahu 400 cm3.

Peugeot, za kterým stojí více než 200 let zkušeností v průmyslové výrobě a 120 let ve výrobě automobilů, představuje na autosalonu první výsledky designového studia Peugeot Design Lab, které bylo otevřeno letos v červnu. Peugeot Design Lab je studio typu Global Brand Design, jehož účelem je vyvíjet silné a soudržné strategie schopné posílit identitu, hodnoty a principy externích zákazníků. Jeho hlavním úkolem je vyvíjení produktů, služeb a znalostí v odvětvích mimo automobilový průmysl. Peugeot Design Lab tak působí v mnoha oblastech zahrnujících brand imaging, koncepci, vývoj, výrobu a komunikaci.

Technické a personální prostředky Design centra Peugeot dávají studiu Peugeot Design Lab údernost, která je v tomto odvětví nevídaná, a to celkem na třech kontinentech, v Paříži, Šanghaji a v Sao Paulu.

Internacionalizace: Peugeot zařazuje vyšší rychlost

Objemy smontovaných vozů Peugeot prodaných mimo Evropu stouply v prvním pololetí 2012 v porovnání s prvním pololetím roku 2011 o 7,5 % a dosáhly 287 000 kusů.

Peugeot představuje na autosalonu dva hlavní trumfy akcelerace své internacionalizační strategie: 301 a 2008 Concept

Cílem nového vozu Peugeot 301, vystaveného během dvou dnů určených pro novináře, bylo zaujmout klientelu, která zažívá prudký rozmach, tedy klientelu, která získává přístup k automobilům na rostoucích trzích: náročnou klientelu, kterou přitahují sedany, zvyšující statut svých majitelů, ale jsou přitom cenově dostupné.

Model 301 používá nejnovější stylistické principy značky, výsledkem je  osobitý design a moderní vzhled působící emotivně a robustně. Díky své délce 444 cm nabízí optimalizovanou a velkorysou architekturu – ve své kategorii rekordní prostornost na zadních sedadlech  – a úctyhodný objem zavazadlového prostoru (640 l).

Nabídka zahrnuje benzínové i dieselové motory poslední generace včetně zcela nového tříválcového benzínového motoru o obsahu 1,2 l, řadu příslušenství zajišťujících komfort a bezpečnost: Peugeot 301 je pohodlný, bezpečný a robustní rodinný sedan, který byl vyvinutý tak, aby se dokázal přizpůsobit někdy extrémním klimatickým a uživatelským podmínkám v zemích, na jejichž trhy bude uváděn od podzimu 2012.

Peugeot 301 se vyrábí v továrně ve španělském městě Vigo. Okruh jeho prodeje bude zahrnovat zejména Turecko, země střední a východní Evropy, Rusko, Ukrajinu, země Maghrebu, Střední východ, některé trhy Latinské Ameriky… V druhé fázi bude spuštěna výroba i prodej v Číně.

Městský crossover 2008 Concept: po koncepčním voze „Urban Crossover Concept“, který byl odhalen na posledním pekingském autosalonu, představuje Peugeot pařížskému publiku návrh automobilu určeného pro stále urbanizovanější svět.

Na stvoření tohoto budoucího kompaktního modelu Peugeot společně pracovali Inženýři a designéři z Evropy, Číny a Latinské Ameriky. Spojuje se v něm uznávaná zkušenost značky v oblasti městských vozů a know-how v oblasti crossoverů, jehož důkazem je úspěch vozu 3008.

2008 Concept je malý kompaktní vůz (414 cm), který je mrštný, víceúčelový a má elegantní a nápadný styl. Je určený pro mladé obyvatele měst ze São Paula nebo Šanghaje, Paříže, Kuala Lumpuru nebo Moskvy, kteří milují město – ale také z něj rádi unikají pryč.

Model 2008 Concept v sobě v souladu s dynamikou, kterou evokuje jeho aerodynamický tvar a sportovní linie, ukrývá pod kapotou novinku v řadě benzínových tříválcových motorů nové generace: motor 1.2 l turbo s přímým vstřikováním, v němž se snoubí výkon (110 k) a točivý moment s výrazně nízkou spotřebou a emisemi.

Model, který 2008 Concept předjímá, se bude vyrábět co nejblíže ke svým zákazníkům: ve Francii (Mulhouse), v Brazílii (Porto Real) a v Číně (Wuhan).

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru