Peugeot zvyšuje svůdnost a exkluzivitu svého sportovního kupé RCZ. Ze smyslného, ušlechtilého a současně sportovního a elegantního nového stylu čiší energie a ladnost, síla a kultivovanost. Potvrzuje se tak jeho zvláštní postavení v nabídce značky Peugeot.

Tento nárůst emoční síly bude příští rok pokračovat uvedením verze 1.6 THP o výkonu 260 koní  s výrazným sportovním charakterem, jejíž předzvěstí je „RCZ R Concept“, jenž se představí koncem měsíce na pařížském autosalonu.

Koncepční vůz odhalený na frankfurtském autosalonu v roce 2007 nenechal nikoho lhostejným a velmi rychle bylo rozhodnuto o jeho sériové výrobě. V dubnu 2010, za pouhé dva a půl roku, se ze snu jménem RCZ stala realita, a to díky odhodlání, odvaze a know-how realizačního týmu Peugeot.

 

Peugeot RCZ ihned zahájil bohatou obchodní, mediální a sportovní kariéru. Získal mnoho ocenění od laické veřejnosti i specializovaného tisku v různých zemích, a to jak za svůj design, tak i za své výkony. Od roku 2010 se účastní automobilových závodů. S dieselovým motorem HDI FAP 200 k zvítězil dvakrát v kategorii D1T (diesel o objemu 1700 – 2000 cm3) v závodě 24 hodin Nürburgring. V roce 2012 přišla divize Peugeot Sport s modelem RCZ Racing Cup s benzínovým motorem 1.6 THP ve verzi „sprint“ o výkonu 250 k a „endurance“ o výkonu 260 k.

V národních šampionátech ve Francii a v Itálii jezdí asi dvacítka těchto vozů. Přijaly ho další evropské země jako Španělsko, Dánsko a Německo, kde opět prorazil v závodě 24 hodin Nürburgring, tentokrát v kategorii SP2T (benzínový turbo motor o obsahu do 1600 cm3).

Nárůst emoční síly

Zásadní kupé značky Peugeot, za kterým stojí výrazný úspěch, mění po ani ne třech letech od svého uvedení na trh svou identitu a více než kdy jindy ztělesňuje přesun směrem k luxusnějším výrobkům a představuje podpis značky Peugeot MOTION & EMOTION. Nové RCZ se na trh dostane v průběhu 1. čtvrtletí roku 2013.

Omlazení RCZ je vidět především v jeho stylu. Od prvních náčrtů bylo snahou dodat novému RCZ moderní styl, který bude ještě exkluzivnější a jedinečnější než současná řada. Zcela nová přední strana, která je sportovní a plynulá, dokonale odráží sílu zadních blatníků a smyslné křivky střechy s prohlubní uprostřed. Tato nová synergie mezi přídí a zádí dává karoserii zcela nový výraz…

Z kapoty vyzařuje větší kompaktnost a, stejně jako jiné nové modely značky, je opatřena novým logem z lesklého i matného materiálu, který je upevněný přímo na karoserii. Decentní a elegantní centrální vstup vzduchu je oživený dvěma matně chromovanými lištami. Ty jsou mají připomínat „samurajské meče“. Novou masku chladiče podtrhuje spodní přívod vzduchu přecházející do světel viditelných ve dne i v noci. Jde o světla LED, jež jsou důmyslně vytvarována do tvaru drápů schovaných za kouřové sklo prolínající se s leskle černým okrajem. Nový vzhled dodává modelu RCZ nový postoj: vůz je pevně posazený na kolech, skloněný v pozici šelmy připravené vyrazit za kořistí.

Vůz RCZ nezapomíná na praktičnost. Zavazadlový prostor je na tuto kategorii velkorysý, jeho objem dosahuje 384 litrů, k čemuž je nutné připočíst odkládací přihrádky pod jeho podlahou (dalších 30 litrů). Po sklopení opěradel dvou zadních přídavných sedadel je maximální zavazadlový objem vozu 760 litrů.

Modernizace RCZ se projevuje rovněž prostřednictvím obohacené nabídky úprav na míru. Ta je v souladu s jeho exkluzivním postavením, které každému zákazníkovi umožní vytvořit si „svůj vlastní“ vůz.

Úprava exteriéru

Nové RCZ nabízí řadu prvků, pomocí kterých lze vůz upravit na míru vlastnímu vkusu:

  • nová příplatková nabídka černě lakovaných lišt masky chladiče, místo sériových matně chromovaných lišt, což umožňuje dát nové RCZ jiný vzhled
  • 3 barvy oblouků: ke standardní nabídce Aluminium a Sable (Písek) přibyla Matná černá
  • Nový Pack Black zahrnující tyto nové matně černé oblouky a černé lišty masky chladiče, s černými třmeny brzd, černými zpětnými zrcátky. Všechny tyto prvky jsou v nabídce také samostatně.
  • 3 nové typy samolepících fólií na karoserii: široký lesklý středový pás protínající vůz, boční lišty na úrovni prahu v šedé a červené barvě obsahující slovo „RCZ“ a stříbřitě šedý pruh protínající pás mimo hlavní osu
  • vždy 2 příplatkové možnosti matná karbonová nebo lesklá střecha

Paleta odstínů zahrnuje 8 barev, z toho 2 nové. K odstínům Bílá Opale, Bílá Nacré, Černá Perla Nera, Šedá Sidobre, Šedá Haria a Modrá Tuanake přibyla Hnědá Guaranja (elegantní tmavě hnědá) a Červená Erythrée.

Nový Peugeot RCZ nabídne z počátku čtveřici motorizací:

  • 2.0 l HDi FAP 120 kW (163 k) Euro 5, 340 Nm, šestistupňová manuální převodovka – CO2: 139 g/km a 5,3l/100km ;
  • 1.6 l THP 115 kW (156 k) Euro 5, 240 Nm, šestistupňová manuální převodovka – CO2: 149 g/km a 6,4l/100km ;
  • 1.6 l THP 115 kW (156 k) Euro 5, 240 Nm, šestistupňová automatická převodovka – CO2: 168 g/km a 7,3l/100km.
  • 1.6 l THP 147 kW (200 k) Euro 5, 275 Nm, šestistupňová mechanická převodovka – CO2: 155 g/km a 6,7l/100km.

Peugeot RCZ využívá velmi účinný nápravový systém převzatý z platformy 2 (přední náprava pseudo MacPherson, zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem). Podvozek vozu a jeho těžiště jsou velmi nízké, rozchod je širší, pneumatiky mají rozměry 18” nebo 19”, což pomůže stabilitě zejména v zatáčkách. U verzí RCZ poháněných motorem THP 200 k je v přední nápravě zakomponován speciální stabilizátor, díky kterému vůz získává na živosti a obratnosti, přičemž je i nadále zajištěna jeho stoprocentní účinnost.

Velká péče byla věnována i „melodii motoru“, a to díky technologii Sound Systém (sériově u motoru THP 200 nebo za příplatek v rámci paketu Sport u motoru THP 156 s manuální převodovkou). Umožňuje podle míry zrychlení zesílit charakteristický zvuk motoru a naopak ho ponechat méně hlučný při klidnější jízdě.

Tísňové volání, vždy o krok vepředu

Tísňové volání Peugeot, spuštěné v roce 2003, je dnes k dispozici u více než 720 000 vozů Peugeot v provozu a pomohlo již více než 5 870 osobám (údaje z konce června 2012). Postupně se rozšiřovalo její zeměpisné využití a dnes je k dispozici ve 12 evropských zemích.

A zítra … RCZ R

Jako vyvrcholení tohoto exkluzivního, dynamického a sportovního charakteru je při příležitosti pařížského autosalonu odhalen koncepční vůz „RCZ R Koncept“. V matně černé a měděné verzi je odrazem jiného konceptu vystaveného na autosalonu, kterým je supercar Onyx.

„RCZ R koncept“ je předzvěstí příští, výrazně sportovnější verze, která se objeví na konci příštího roku. Díky novému přeplňovanému benzínovému motoru 1.6 THP o výkonu 260 koní půjde o nejsilnější model v historii značky Peugeot. S tímto motorem souvisí specifický nápravový systém spojený se samosvorným diferenciálem Torsen, což znamená příslib vysoké účinnosti a intenzivních dynamických výkonů. Tento model dotvoří charakteristická světla a specifická úprava interiéru. Výsledkem budou intenzivní zážitky při řízení… My už se těšíme, co vy?

Tisková zpráva/-PS-