Nové BMW řady 7 dostane pod kapotu čtyřválec

Autor: Jan Karlík - 31. 1. 2016


Před časem jsme na globálním webu automobilky BMW narazili na nabídku financování, která nás trochu vyděsila. Vypadalo to totiž , že automobilka u nové generace svého největšího modelu nabídne čtyřválcový motor s označením 720i. Realita je však snad ještě horší. Čtyřválcová sedmička se totiž bude jmenovat 730i.

Ještě nedávno jste nad označením 730i mohli uznale pokývat hlavou. Znamenalo to totiž fakt, že řidiče nešel tupě s naftovým stádem a pod kapotou své limuzíny měl poctivý šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 258 koní (190 kW) a s točivým momentem 310 Nm. Ano, samozřejmě, že jsou v nabídce potentnější zážehové jednotky, ale atmosférický řadový šestiválec, který spaluje benzín, to je zkrátka v pořádku.

Přichází však razantní změna a BMW se rozhodlo nás tahat za nos ještě více, než předtím. Na našem trhu základní provedení s označením 730i zatím nenajdeme, ale třeba v takovém Turecku (nebo v Číně) už si ho tamní zákazníci pořídit mohou. BMW 730i má čtyřválcový motor s objemem válců 1 998 cm3, maximální výkon dosahuje na 190 kW (258 koní) při 6 500 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 1 550 do 4 400 ot./min). Tuto jednotku můžeme znát například z modelů MINI. Jak už to u downsizingu bývá, na papíře to nevypadá zle, ale realita v podobě zvukového projevu a reálné spotřeby už tak růžová nebude. Standardem pro tento motor je známá osmistupňová automatická převodovka ZF a pohon zadních kol. Rozhodně se ale nebude jednat o žádného loudala. Akceleraci z 0 na 100 km/h by toto BMW řady 7 mělo zvládnout za 6,2 s a maximálně se rozjede na 250 km/h. Největší vtip je však udávaná kombinovaná spotřeba. Ta se má podle oficiálních tabulek pohybovat pod šesti litry na 100 km. Co myslíte? Dočkáme se této verze také u nás?

bmw-730i-four-cylinder

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru