Test BMW 325d Touring (AT)

Autor: Jan Karlík - 8. 10. 2015


BMW řady 3 s pořádným benzínovým řadovým šestiválcem je snem nejednoho motoristy. Nicméně i u verze 325d máme důvod k radosti. Bohužel jak na silnicích, tak v novinářských flotilách stále častěji potkáváme modely s nálepkou xDrive, tohle BMW s pohonem sDrive vám však zprostředkuje trochu trochu té bavorské ‚Radosti z jízdy‘.

DSC_6417

Plakat nad označováním motorů BMW je zhruba jako plakat nad rozlitým mlékem. Proto když vedle mě na svatbě, kde tohle BMW mělo důležitou úlohu (jako kočár pro ženicha), zastavil kolega s BMW 525d, tušíte, že je něco špatně. Jemu se z pod kapoty ozývalo jemné klapání řadového šestiválce, kdežto v našem případě poměrně humpolácký zvuk naftového čtyřválce. Již nějakou dobu se pod označením 25d schovává motor o objemu dvou litrů, které pomáhají dýchat dvě turbodmychadla. Výsledkem je tak zajímavý výkon 218 koní (160 kW) a 450 Nm točivého momentu, který je k dispozici od 1 500 do 2 500 otáček. Vzhledem k tomu, že se inženýrům podařilo udržet hmotnost na hodnotě 1 615 kg, trojka se s tímto motorem dostane na stovku za 6,9 s. Takže, ano, na papíře a dokonce i v reálu je všechno v pořádku. Je tu však jedna neznámá, která do celkového dojmu z vozu promlouvá poměrně významně.

Byť celkové odhlučnění vozu není na špatné úrovni, studený start a volnoběžné otáčky mají nepříjemný zvuk a dochází také k přenášení vibrací do interiéru. Tady je na tom konkurence o něco lépe. Jakmile se agregát zahřeje, situace se o něco zlepší a při klidné jízdě a při zapnutém rádiu je všechno pořádku. Když ale vypnete rádio a tradičním přepínačem zvolíte režim Sport+ za účelem získání trochu té již zmíněné ‚Radosti z jízdy‘, je to tu znovu. Nicméně jakmile odpojíte sluchovou složku, agregát má velice solidní zátah, jde fantasticky za plynem a jeho dynamika je na trojkové kombi naprosto dostatečná.

Perfektní jsou také hodnoty dosažené spotřeby. Při snaze o klidnou jízdu v rámci rychlostních limitů, se vám podaří dostat se na hodnotu 5,5 l/100 km. Ani dálnice vám z paliva neodsaje o moc větší množství nafty. Tady se spotřeba ustálí na 6 litrech. A nějaké to sportování zvládnete v pohodě do osmi litrů na 100 km.

DSC_6364

V testovaném autě byl naftový agregát spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou ZF, která nás ještě v žádném BMW nezklamala. I tady fungovala na výbornou. A co je důležité, výkon posílá na zadní kola. Byť je trojkové řadě často vyčítáno, že ztratila něco ze své lehkonohosti a obratnosti, jakmile přijdou první zatáčky vaší oblíbené okresky, předsudky jdou stranou. BMW řady 3 Touring s M paketem a sportovním podvozkem má sice tužší nastavení, ale na kvalitní silnici je schopný vám díky tomu zprostředkovat hromadu informací. Režim Sport+ navíc omezí zásahy stabilizačního systému a pro svižnější svezení po vaší oblíbené serpentině se jeví jako ideální nastavení. Zadní nápravě povolí malý výlet z čisté stopy, ale přitom vás elektronika stále bedlivě sleduje a nedovolí žádný nechtěný výlet do českých luhů a hájů.

Záležitost designu je samozřejmě věcí subjektivní, i tak si ale neodpustím komentář k M paketu, úžasné modré barvě Estoril Blue, a povedeným 18“ litým diskům, které také hrdě nesou znáček ///M. V této kombinaci si já osobně představím sportovní kombi. Absence přemíry chromu, který je nahrazen černými lesklými doplňky, jen dotváří celkový dojem a trojkové kombi vypadá zkrátka úžasně. Stejného hesla se drží také vnitřek vozu, který v naší konfiguraci nabízí černý interiér s lištou připomínající kov a modrým pruhem, který zase příhodně odkazuje na barvu karoserie. Co je však ještě lepší, to jsou sportovní sedadla kombinující Alcantaru a textilii a sportovní M volant. Rozsah nastavení sedadel je až neskutečně široký a byť se v tomto případě jednalo o manuální ovládání, svou polohu najdete velice jednoduše.

Interiér trojkového kombi je na první řadě sedadel v tom nejlepší slova smyslu stísněný. Máte ten správný pocit spojení s vozem. Rozmístění ovládacích prvků v interiéru je ergonomické a jediný problém, který zde mám, je absence synchronizačního tlačítko pro pravou a levou stranu dvouzónové klimatizace. Na zadních sedadlech můžeme mluvit o podobně pozitivních zkušenostech, ale to pouze v případě, že budeme mluvit o čtyřech cestujících. Vzhledem k bočnímu vedení sedadel, které nabízí také zadní řada, bude teoretický prostřední cestující extrémně utlačován těmi krajními. Pátý se vzadu sveze opravdu jen v nouzových případech.

DSC_6500

Přístup k zavazadlovému prostoru má Touring řady 3 vyřešen opravdu ukázkově. Za prvé již ve standardu dostanete elektrické ovládání kufru a za druhé máte možnost otevřít pouze sklo a velké kovové víko nechat uzavřené. Dosáhnete toho pomocí tlačítka schovaného pod zadním stěračem a je to ideální způsob jak do kufru uložit například tašku s menším nákupem. Pokud tlačítkem na kufru, případně na klíčku dálkového ovládání otevřete celý kufr, dostanete se k prostoru, který nabídne 500 litrů.

BMW 325d Touring neabsolvovalo pouze klasický redakční test, ale ve svém kalendáři mělo také důležitou poznámku na sobotní den. Jako vůz ženicha se stal součástí jeho důležitého dne a odvezl ho k oltáři říci si své „Ano“. Nicméně trojka se asi snažila demonstrovat trochu svého důvtipu a drzosti, kterou díky M paketu může vyzařovat a zhruba v půli cesty na radnici mi jako řidiči přinesla horké chvilky. Naštěstí nešlo o komplikaci s brzdovým systémem, ani nic podobně fatálního. Z ničeho nic ale vůz přestal troubit. Nefunkční klakson vás nakonec nebude mrzet jen ve svatební koloně, ale také na dálnici, zejména pokud se vám řidič kamionu na poslední chvíli podívá do levého pruhu a začne předjíždět kolegu.

BMW 325d Touring je vozem, který vám udělá radost na oblíbených zakroucených cestách, ale také na dlouhé trase díky svým výborným sedačkám a překvapivě nízké spotřebě. Může vám vadit zvuk naftového čtyřválce, pro vás je v nabídce šestiválcová nafta, která výborně zní, ale bude jezdit za víc. Pokud odmyslíme akustický projev, motor má dostatek výkonu a výborně si rozumí také s automatickou převodovkou. V námi testované výbavě se cena vyšplhala na 1 470 742 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,325d Touring
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 995 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,zadní
Výkon:,160 kW/218 koní při 4 400 ot./min
Točivý moment:,450 Nm při 1 500 – 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,6.9 s
Maximální rychlost:,238 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.4 / 4.5 / 4.2
Délka:,4 633 mm
Šířka:,1 811 mm
Výška:,1 429 mm
Rozvor:,2 810 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 615 kg
Objem zavazadlového prostoru:, 495 / ? l
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru