Nový Nissan X-Trail bude v prodeji již příští rok v létě

Autor: Pavel Srp - 11. 9. 2013


Nový Nissan X-Trail je robustní, moderní a nabitý technologiemi. Svůj debut absolvoval na autosalonu ve Frankfurtu 2013. Nový X-Trail vychází z respektované tradice vozů 4×4 společnosti Nissan, přidává špičkové zkušenosti a znalosti v oblasti crossoverů a znovu definuje segment kompaktních vozů SUV.

Nový X-Trail posiluje možnosti jízdy prakticky kdekoli, a tím navazuje na svého předchůdce. Inspiruje se špičkovými crossovery společnosti Nissan – Qashqai, Juke a Murano – a výsledkem je dokonalý, vysoce výkonný a moderní rodinný vůz do každého počasí.

Nový X-Trail je stejně robustní a vynikající jako předchozí generace modelu, ale přidává styl a výkonnost crossoveru, vzrušující design, inovativní technologie a výjimečné pohodlí, takže zavádí nový standard v silně konkurenčním trhu C-SUV.

Nový X-Trail je vynikající model, který staví na dvou zásadních silných stránkách vozů Nissan,“ prohlásil Andy Palmer, výkonný viceprezident společnosti Nissan. „Stejně jako jeho předchůdci má nový X-Trail všechny atributy opravdového vozu 4×4. Ale při vývoji nového vozu jsme využili klíčové složky, díky kterým dosáhly crossovery jako Qashqai tak obrovského úspěchu.“

„Výsledkem je téměř revoluce v designu, technologii a kvalitě v tomto segmentu. Svým spojením možností, praktičnosti, pohodlí, stylu a inovace přitahuje nový X-Trail pozornost na trhu C-SUV. Do naší nabídky vozů 4×4 přináší novou dimenzi. Kompaktní crossover Qashqai s pohonem všech kol nabízí skvělou stabilitu i na kluzkém povrchu, ale nový X-Trail zajišťuje těm, kteří to potřebují, ještě lepší jízdní vlastnosti v jakémkoli terénu a počasí.“

X-Trail je pro společnost Nissan velmi důležitý a bude vyráběn v devíti výrobních závodech po celém světě pro širokou paletu trhů. Po globálním představení bude X-Trail uveden na trh v prvním čtvrtletí roku 2014 a celosvětový prodej bude zahájen v červenci 2014. Jeho předchůdce byl v globálním měřítku jedním z nejprodávanějších vozidel společnosti a od nové verze se očekává výrazná podpora střednědobého plánu společnosti Nissan Power 88, který pokrývá fiskální roky 2011 až 2016.

Design

Designovým záměrem bylo ve voze X-Trail propojit elegantní a stylové linie moderního crossoveru s robustním charakterem typického vozu SUV. Místo robustních hranatých linií předchozí generace nabízí nový X-Trail luxusní a dynamický vzhled.

Výrazně tvarované linie utváří jednoznačně rozpoznatelnou siluetu snoubící elegantní křivky a vysoké podběhy kol. Zahrnují řadu pro Nissan typických znaků jako zadní světla „ve tvaru bumerangu“, členěné světlomety s denními LED světly a charakteristický tvar D sloupku. LED světlomety pro dálková i tlumená světla představují standardní vybavení u modelů vyšší třídy a 19palcová litá kola podporují impozantní vzhled vozu X-Trail.

Ačkoliv je celková délka vozu stejná jako u stávající verze, má nový model delší rozvor, je širší a poněkud vyšší.

Mezi luxusní prvky uvnitř vozu patří povrchové úpravy, jako je chromovaná, geometrická metalická a černá Piano. Volitelné doplňky zahrnují sofistikované tkané čalounění a celokožené potahy s kontrastním stehováním. Prostorný interiér nabízí tradiční uspořádání sedadel a také možnost přidat dvě sedadla, což vytvoří prostor pro sedm osob.

Praktické doplňky zahrnují zadní boční dveře, které se otvírají v úhlu téměř 90 stupňů – což je podstatně více, než je obvyklé – aby umožnily nejen snadné nastupování, ale také snadné nakládání a vykládání dětské autosedačky. Pohodlí u prostřední řady sedadel se zlepšilo díky většímu prostoru na kolena, který zajistil delší rozvor, jako i to, že nová přední sedadla mají výrazněji tvarovanou zadní stranu.

Prostřední řadu sedadel je možné sklápět a posunovat. Pokud je použita třetí řada sedadel, je možné ji sklopit dopředu a zajistit tak více místa v zavazadlovém prostoru.

Interiér nabízí dostatečný úložný prostor pro malé předměty a výhodou je pak uklizená a přehledná kabina: konvenční ruční brzda, která zabírá místo, byla odstraněna a nahrazena kompaktní, ale vysoce účinnou elektrickou parkovací brzdou.

Mezi užitečné detaily patří například konzola se schránkou a přihrádkou umístěná mezi sedadly. Schránka samotná je natolik velká, že pojme 10palcový tablet, zatímco do přihrádky lze umístit chytrý telefon připojený do zdroje přímo ve schránce.

Všestrannost prosazovaná předchozím modelem jde u nového vozu X-Trail ještě dále díky inteligentnímu a inovativnímu dvojitému úložnému prostoru, který nabízí flexibilní úložné možnosti. Zavazadlový prostor lze rozdělit na horní a spodní oblast pohybem jedné ruky. V nejvyšší poloze deska udrží až 10 kilogramů zavazadel, ve spodní poloze 75 kilogramů. Toto rozdělené řešení zavazadlového prostoru uživateli umožňuje například umístit kočárek a další objemná zavazadla do spodní části a prostor nahoře využít pro menší a lehčí předměty.

Dále byl zjednodušen přístup do zavazadlového prostoru pomocí dálkového ovládání elektricky ovládaných zadních výklopných dveří.

Výsledkem je dynamická kombinace progresivního stylu exteriéru vozu s prostorným, funkčním a vysoce kvalitním interiérem.

Technologie

Až se příští rok dostane do prodeje, bude nový X-Trail jedním z nejpokročilejších vozů na silnicích. X-Trail je první plně připojený vůz, který využívá nejnovější generaci systému NissanConnect pro navigaci, informace a zábavu ve voze. Řidiči také budou využívat výhod rozsáhlé sady asistenčních funkcí, které nabízí systém bezpečnostního štítu Nissan Safety Shield vozu X-Trail.

Jak už je u Nissanu zvykem, všechny uváděné funkce nabízí praktické výhody, které řidiči a cestujícím usnadňují život.

Nový systém NissanConnect je jednou z nejlepších ukázek technických inovací společnosti Nissan. V nejnovější podobě je systém NissanConnect rozšířený tak, že nabízí připojení pomocí chytrého telefonu a udržuje majitele propojené s vnějším světem, ať už je cesta zavede kamkoli. Přístup k rozsáhlé sadě aplikací – od platforem pro sociální sítě (Facebook, Twitter) až k zábavě (Eurosport a Tune-in) – je řešen pomocí velké 7palcové barevné dotykové obrazovky, takže se systém NissanConnect k novému vozu X-Trail skvěle hodí.

Nejnovější generace satelitní navigace zahrnuje služby Google® a umožňuje zpřístupnit užitečné informace od předpovědi počasí až po umístění čerpacích stanic, hotelů, restaurací a mnoha dalších bodů zájmu. Stále více populární funkce Send-to-car dále umožňuje řidičům vyhledat si cílový bod doma a zaslat ho do systému NissanConnect ve voze pouhým stisknutím tlačítka. Funkce systému zahrnují audio streaming pomocí rozhraní Bluetooth, integraci mobilního telefonu a vstup pro externí zvukové nařízení a vstup rozhraní USB.

Řidič může navíc využívat jedno z nejpokročilejších zobrazení jízdních údajů na trhu, které na 5palcové barevné obrazovce TFT nabízí celkem 12 grafických zobrazení, která se střídají. Nabízí také zprávy a upozornění, jež zahrnují průměrnou a aktuální rychlost, pokyny navigace krok za krokem, audio obsah, rozpoznávání dopravních značek, doporučení ohledně ekologické jízdy a nastavení rozdělení točivého momentu v režimu pohonu všech kol 4WD.

Podvozek

V souladu s úrovní nastavenou předchozím modelem, která představuje špičku ve své třídě, nový X-Trail používá pokročilý elektronický systém pohonu všech čtyř kol společnosti Nissan – ALL MODE 4x4i. Systém se ovládá otočným spínačem na středové konzole a nabízí výběr mezi pohonem dvou kol, automatickým režimem nebo permanentním pohonem všech čtyř kol.

Ve „výchozím“ automatickém režimu systém průběžně sleduje otevření škrticí klapky, otáčky motoru a točivý moment, aby mohl předvídat možné prokluzování kol a podle potřeby rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní nápravu při rychlostech až do 80 km/h.

Při vyšší rychlosti systém reaguje na prokluzování kol a podle potřeby opět přesouvá pohon směrem dozadu, aby se obnovila trakce. Pro řízení za obtížných podmínek a při nízkých rychlostech je možné využít funkci stálého pohonu všech čtyř kol, přičemž řidič může zvolit i pohon pouze dvou kol.

Čtyři elektronické systémy, které jsou připraveny překonat očekávání řidičů kompaktních vozů SUV, byly navrženy tak, aby byl život s vozem X-Trail pohodlnější a také bezpečnější: dva systémy představují světovou premiéru a třetí je v současné době používán v luxusním voze Infiniti M.

Mezi dvě světové premiéry patří systém aktivní regulace jízdy a aktivní motorová brzda. Systém aktivní regulace jízdy sleduje povrch vozovky a detekuje nerovnosti, které by mohly potenciálně zvýšit náklon karoserie, a vyrovná situaci úpravou tlumení. Aktivní motorová brzda využívá výkon a ovladatelnost převodovky Xtronic a zajišťuje další brzdění motorem při zatáčení nebo při zpomalování k zastavení. Výhody zahrnují kratší vzdálenosti pro zastavení, lepší ovládání brzd a lepší pocit díky menšímu úsilí při sešlápnutí brzdového pedálu.

Třetí systém, poprvé uvedený v segmentu luxusních vozů, je systém aktivního sledování dráhy. Systém aktivního sledování dráhy pomocí palubních snímačů, které sledují rychlost, úhel natočení kol, otevření škrticí klapky a sílu sešlápnutí brzdného pedálu, brzdí podle potřeby jednotlivá kola, aby omezil nedotáčivost a pomohl řidiči bezpečněji projet zatáčkou. To je zvláště efektivní na kluzkých a mokrých silnicích.

A na závěr nový vůz X-Trail využívá systém podpory při rozjíždění ve stoupání a pokročilý asistenční systém pro sjíždění z kopce. Oba systémy jsou převzaty ze stávajícího modelu vozu X-Trail, nicméně systém podpory při rozjíždění ve stoupání byl dále vylepšen, aby pomáhal předcházet jízdě vzad při startování do kopce už u stoupání s pětiprocentním sklonem (dosud systém fungoval pouze u sklonu nad 10 procent).

Hnací ústrojí

Během vývoje nového vozu X-Trail byl stanoven cíl dosáhnout nejlepších výsledků v dané třídě v oblastech šetrnosti k životnímu prostředí a úspornosti.

Cíle bylo ve všech případech dosaženo snížením hmotnosti v místech, kde to bylo možné, a to i přesto, že nový X-Trail má větší povrchovou plochu než předchozí model. Zadní výklopné dveře jsou například z větší části vyrobeny z plastu, což ušetřilo sedm kilogramů.

Velká pozornost byla věnována aerodynamickým vlastnostem vozu, které podporují pečlivě tvarovaná dveřní zrcátka, široké podlahové kryty a také spoiler, který překrývá sestavu výfukového systému a zadního panelu a brání tzv. „padákovému efektu“, kdy se vzduch zachycuje pod zadním nárazníkem a zvedá ho podobně jako v případě padáku, a zvyšuje tak odpor vzduchu.

Technické inovace také díky downsizingu umožní novému X-Trailu být nejlepší ve své třídě v oblasti účinnosti motoru. Díky snížení tření v hnacím ústrojí a vynikajícímu výkonu nejnovější generace motorů menšího objemu nabízí vůz X-Trail výkony většího motoru a zároveň spotřebu a emise menšího.

„Spojením zážitku z jízdy, výkonu a úsporného provozu osobního vozu s možnostmi odpovídajícími vozu X-Trail společnost Nissan znovu definuje celý segment trhu a nastavuje nový standard v této třídě,“ dodal Palmer.

„Nejde jen o hnací ústrojí a podvozek, díky kterým je vůz X-Trail špičkou v segmentu, ale také o styl, flexibilní interiér, volitelnou třetí řadu sedadel a pokročilé technologie. Jedná se o dokonalé vozidlo pro moderní rodinu.“

Další podrobnosti o novém motoru a modelové řadě vozu X-Trail budou zveřejněny později, až se přiblíží zahájení prodeje v Evropě v příštím roce.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru