Ženeva 2016: Volkswagen BUDD-e – detailní informace

Autor: Tisková zpráva - 1. 3. 2016


Při světové premiéře BUDD-e na začátku ledna v USA Volkswagen předvedl, co přinese nejbližší budoucnost v oblasti elektrického pohonu a interaktivního ovládání. Odezva byla ohromující: pozitivní globální reakce na toto bezemisní MPV zítřka znamenala, že toto moderní univerzální vozidlo musí být co nejdříve představeno evropské veřejnosti. Volkswagen proto nyní BUDD-e předvádí na mezinárodním autosalonu v Ženevě, kde tento vůz absolvuje svou vysoce očekávanou evropskou premiéru.

Modulární platforma pro elektrifikované vozy MEB. BUDD-e je prvním modelem založeným na nové, progresivní technologické základně značky Volkswagen pro elektrická vozidla MEB. Dojezd nového MPV: až 533 km (NEDC). Akumulátor BUDD-e může být z 80 % dobit za 30 minut. Tato skutečnosti – ve spojení s dojezdem srovnatelným se současnými vozy poháněnými spalovacími motory – povede u elektromobilů k průlomu.

Design a ovládání zítřka. BUDD-e se svým ikonickým designem ukazuje charisma – je to Volkswagen, který oslavuje historii značky a zároveň jasně nahlíží do blízké budoucnosti. Propojený do nejvyšší míry – vybavený nejnovější generaci infotainmentu – BUDD-e nabízí nové vzrušující mobilní propojení mezi světem ve voze a vnějším světem. Tento zcela nový způsob ovládání a zpracování informací je fascinující. Všechno je intuitivnější než kdy dříve.

Ovládání dotyky a gesty se plynule prolínají; přepínače a tlačítka jsou věcí minulosti; jednotlivé displeje přecházejí ve velké panely infotainmentu; analogová zrcátka jsou nahrazena digitálními obrazovkami. Základna tohoto nového interaktivního a operačního systému umožňuje cestujícím v BUDD-e jasně vidět vzrušující pohled koncepčního vozu Volkswagen do budoucnosti – jak by mohl vypadat do konce dekády.

Koncept vozu – nová generace bezemisních automobilů Volkswagen

MEB – nová architektura vozidel Volkswagen s elektrickým pohonem: Na BUDD-e je toho mnoho nového. Je to první koncepční vůz vyvinutý Volkswagen Group, který je založený na nové modulární platformě pro elektrifikovaná vozidla MEB. Tato koncepce předznamenává zásadní změnu v elektrickém pohonu a tedy pro automobil jako takový, protože MEB, vyvinutá speciálně pro elektromobily, hází veškerou zátěž fosilních paliv minulosti přes palubu. A to znamená, že se nosná struktura vozidla, design interiéru i charakteristika pohonu elektricky poháněných modelů Volkswagen výrazně změní.

Informace o pohonném systému – přehodnocení nulových emisí. MEB vytváří architekturu pohonného ústrojí, která je ušitá přesně na míru použití kompaktních elektromotorů a vysokovýkonných akumulátorů. Plochý a prostorově úsporný akumulátor s kapacitou elektrické energie 92,4 kWh je integrovaný v téměř celé ploše podlahy vozidla BUDD-e. Napájí dva elektromotory, které pohánějí obě nápravy.

Přední elektromotor produkuje 100 kW a 200 Nm, zatímco zadní motor produkuje 125 kW a 290 Nm. Celkový výkon pohonného systému je tedy 225 kW. Pohon všech kol koncepčního vozu umožňuje jízdu rychlostí až 180 km/h.
Akumulátor může být nabíjen buď připojením do běžné zásuvky, nebo induktivním dobíjením. S nabíjecím výkonem 150 kW (DC) je baterie dobita na 80 % za přibližně 30 minut.

Sestava – vytváření perfektního využití prostoru. Uspořádání topení a klimatizace v BUDD-e ukazuje, jak MEB zajišťuje zcela nové využití prostoru: systém byl kompletně integrován do přídě vozu. Toto uspořádání zvětšuje prostor, který je k dispozici v přední části vozu, zlepšuje kvalitu vzduchu (díky větším a lepším filtrům) a současně vytváří skvělou akustiku (zmenšením hluku ventilátoru).

Vnější rozměry – dosažení optimálního využití obestavěného prostoru. MPV s délkou 4 597 mm perfektně využívá prostor. Automobil je 1 940 mm široký a 1 835 mm vysoký. Díky velkorysé šířce a dlouhému rozvoru náprav (3 151 mm) s velmi krátkými převisy (694 mm vpředu a 752 mm vzadu) jsou proporce BUDD-e velmi sevřené. Nový systém natáčení zadních kol přináší malý průměr otáčení 11,5 m a zlepšenou dynamickou odezvu.

Design exteriéru – funkční estetika. Designéři BUDD-e se zaměřili na čistou estetiku a funkčnost. V neposlední řadě toto MPV charakterizuje ikonický šarm – je současně funkční, progresivní, čisté, silné a sympatické.

Přední část. Design přídě BUDD-e neomylně ujišťuje o tom, že se jedná o Volkswagen. Charakteristická je zejména oblast kolem loga VW: tato část karoserie, která je vyrobena z průhledného plastu, může být mnoha způsoby podsvícená integrovanými LED moduly. Typickou součástí elektromobilů a plug-in hybridů Volkswagen jsou denní LED světlomety ve tvaru písmene C.

Boční profil. Styl bočního profilu je charakterizován rovnou a protáhlou střechou, stejně dlouhou plochou oken s prosklenými A sloupky, 21 palcovými litými koly a světelnými moduly, které začínají vpředu a pokračují kolem boků. Nad tímto průhledným svítícím tělem se nachází užší pruh LED diod, který se táhne kolem celého vozu jako symbolická linie a tlumené osvětlení exteriéru.

Zadní část. Při pohledu zezadu je zřejmé, že vzduch proudí skrz D sloupky. Tento aerodynamický koncept snižuje aerodynamický odpor a současně optimalizuje přítlak na zadní nápravu. Čistý a ikonický design přídě a bočního profilu pokračuje i v zadní části. Další charakteristickou součástí elektromobilů Volkswagen jsou LED světla ve tvaru C, která v tomto případě rámují vyjmutelný Drop Box.

Design interiéru – mobilní domov. Architektura nové modulární platformy pro elektrifikovaná vozidla MEB kompletně mění uspořádání automobilu a prezentuje unikátně vzrušující příležitost pro designéry interiéru, kteří tak mají příležitost zužitkovat prostor, který není omezován pohonným ústrojím. Přesně to BUDD-e demonstruje, protože konvenční přístrojová deska společně se všemi svými tlačítky a ovladači byla kompletně odstraněna. Zkrátka v budoucnosti elektromobilů už není důležitá. Místo ní designérský tým uspořádal přístroje – uživatelské rozhraní nové generace – jako displej, který vypadá jako by se vznášel ve vzduchu, jako tablet vznášející se před řidičem. Ale není to jen stanoviště řidiče, které je charakterizováno lehkostí: všechny povrchy v interiéru se noří do modré, stříbrné a bílé.

Auto jako obývací pokoj. Když gestem zvenku otevřete posuvné dveře, vstoupíte do interiéru, který evokuje spíš obývací pokoj než automobil. Sedadla řidiče a spolujezdce stojí na dřevěné podlaze. Pokud chce spolujezdec mluvit s přítelem sedícím vzadu, může jednoduše otočit dozadu své otočné sedadlo (stejným systémem je vybaveno sedadlo řidiče), které je vybaveno integrovaným bezpečnostním pásem. Vzadu se nachází jemný koberec se dvěma konvenčními sedadly. Nad každým sedadlem je umístěno tlumené světlo, jehož barvu si může cestující změnit pomocí svého smartphonu nebo tabletu. Vzadu se také nachází 34palcový monitor, který může během jízdy zobrazovat playlisty, vybraná důležitá místa podél cesty (POI) či fotografie a přehrávat filmy.

Koncept zobrazení a ovládání – nová generace uživatelského rozhraní (HMI)

Uživatelské rozhraní HMI – revoluce místo evoluce. Styl interiéru BUDD-e je charakterizován novým progresivním uživatelským rozhraním – konceptem zobrazení a ovládání budoucnosti. Design je čistý a umožňuje intuitivní používání. Celá technická architektura infotainmentu a ovládacích systémů, stejně jako jejich design, je obrovským skokem kupředu, srovnatelným s přechodem od mobilních telefonů s klávesnicí k smartphonům, nebo s přechodem z běžných hodinek ke smartwatch.

Jeden svět – digitalizace pracoviště řidiče. Tradiční rozdělení soustavy ovladačů před řidičem a obrazovky infotainmentu na středové konzoli se v designu uživatelského rozhraní BUDD-e od Volkswagenu zcela vytrácí. Tyto dvě oblasti ve směřování k úplné digitalizaci a individualizaci řidičova pracoviště zcela splývají za účelem vytvoření jediného informačního centra. Možnosti tohoto nového světa informací jsou téměř neomezené. Jediný příklad: interaktivní plánování cesty. V budoucnu bude možné plánovat, jaká hudba bude ideální pro váš playlist, nebo které body zájmu (POI) budete chtít vidět nebo navštívit. Na vašem tabletu využijete jako „Naši cestu“ (Our Journey) novou aplikaci Volkswagen Travel App a následně prostřednictvím nového uživatelského rozhraní vše zahrnete do navigačního systému BUDD-e. Dokonce i playlist je přizpůsoben, aby odpovídal dané cestě: každý z cestujících si naplánuje, co bude chtít poslouchat, sledovat či dělat během cesty ještě před odjezdem. Tyto součásti interaktivní cesty jsou zobrazeny na 34palcovém displeji vzadu, jak bylo uvedeno výše.

Ovládání gesty, dotykem a hlasem – interakce. Vše se ovládá intuitivně pomocí gest, dotykových obrazovek (displeje a dotykové posuvníky) nebo hlasem. Řidič si může zvolit mezi mnoha ovládacími módy (Multi-modal interaction) a i toto je zcela intuitivní. Například v koncepčním voze stačí jednoduše říct „Hello BUDD-e“ pro aktivování hlasového ovládání. Systém navíc nabízí kompletně přirozenou hlasovou komunikaci. Například pokud jednoduše požádáte o zvýšení teploty („zvýšit trochu teplotu, prosím“), automobil náležitě reaguje správným způsobem. V neposlední řadě je systém schopen rozpoznat, který z pasažérů k němu hovoří a podle toho reagovat. Pokud například cestující na zadním levém sedadle řekne „je tu příliš horko“, BUDD-e může okamžitě snížit teplotu v zóně tohoto cestujícího.

e-Mirror – elektronické zpětné zrcátko. Nový koncept zahrnuje displeje digitálních vnějších zrcátek (e-Mirror). Obraz se přenáší ze dvou externích kamer a systém využívá multifunkční displeje: řidič může ovládat podsvícení pomocí panelu pod displejem. Pokud auto stojí, řidič a spolujezdec mohou tyto panely použít také k otevření a zavření elektricky ovládaných dveří. Displej na straně řidiče je 7,9placový a na straně spolujezdce 5,9palcový.

Multifunkční volant 3.0 – intuitivní pro používání. Dalším výrazným prvkem je multifunkční volant bez jakýchkoli tlačítek – prvek, který nikdy dříve nebyl použit tímto způsobem. Čistý povrch multifunkčních ploch používá dotykovou zpětnou vazbu. Individuální funkce se aktivují tlakem nebo přejetím prstem.

Ovládání gesty 2.0 – digitální ruka. Když dojde na ovládání gesty, Volkswagen v BUDD-e využívá novou formu senzorické technologie, která je schopná rozpoznat osoby, už když se blíží k automobilu. U vnějšku vozu je toho dosaženo pomocí infračervených senzorů. Takže vše, co je zapotřebí k otevření elektrických posuvných dveří BUDD-e jako kouzlem, je intuitivní gesto rukou. Systém ovládání gesty uvnitř BUDD-e je díky výrazně zvýšené dosažitelné vzdálenosti jednodušší a intuitivnější než kdy dříve: například jsou zde využity kamery k rozpoznání, že cestující v zadní části vozu chce otevřít posuvné dveře.

Automobil v Internetu věcí – @doma (@home) na Internetu. @doma (@home) v autě.

Chytrý domov/Domácí síť – přirozené prostředí automobilu. Nejenže nový koncept infotainmentu v BUDD-e činí cestování interaktivnějším a média hmatatelnějšími, ale také vytváří spojení mezi automobilem a světem jeho uživatelů. Ale je toho zde ještě víc – BUDD-e sám o sobě se stává součástí internetu a klíčem k digitálním oblastem služeb a zábavy: lidé budou moci vstoupit do svých domovů a pracovišť z automobilů jako je tento Volkswagen a ovládat zde klimatizaci, zhasnout nebo rozsvítit osvětlení nebo se jednoduše podívat, zda děti již dorazily domů. @doma (@home)na Internetu. @doma (@home) v autě.

Drop Box – mobilní poštovní schránka. Automobil se současně stává interaktivním rozhraním pro vnější svět a tedy součástí chytrého světa: je například myslitelné, že spotřební zboží – jako například nové stěrače – a celá řada dalších nákupů, bude možné v budoucnu nejen objednávat z auta, ale dokonce do auta i doručit pomocí Drop Boxu, který je dostupný z vnějšku. Volkswagen pro otevření Drop Boxu autorizovaným doručitelem balíku načte přístupový kód s pomocí bezdrátové technologie NFC. Mobilní poštovní schránka!

Vorabendveranstaltung der Volkswagen AG zum Genfer Automobilsalon 2016

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru