Všechno ukazuje na velkou budoucnost malého modelu up!. Dvoudveřový specialista do městského provozu se v Německu okamžitě vyšvihl do čela statistik registrací nových vozů ve své třídě. Volkswagen nyní znovu zvyšuje laťku představením čtyřdveřové verze modelu up!. Nový člen modelové řady nazývané New Small Family se objeví v České republice hned při uvedení na trh v červnu tohoto roku. Cena vozu v ČR nebyla prozatím stanovena.

Volkswagen očekává, že celosvětově více než polovina všech zákazníků se rozhodne pro čtyřdveřovou verzi modelu up!. V České republice pak značka očekává 90% zastoupení čtyřdveřového provedení. Verze se čtyřmi dveřmi má shodné motory (44 kW / 60 k a 55 kW / 75 k), výbavové linie (take up!, move up!, high up!, black up!, white up!) a rozměry jako dvoudveřové varianty. Také čtyřdveřový up! se bude prodávat včetně stabilizačního systému ESP v sériové výbavě.

Hodně dveří a hodně za nimi!

 

Se čtyřmi dveřmi doznal změny boční profil vozu. Zatímco spodní hrana oken dvoudveřové verze před střešním sloupkem C stoupá prudce vzhůru, u čtyřdveřového vozu tvoří přímou linii. Nová karosářská verze se tak vyznačuje značnou vizuální nezávislostí. U čtyřdveřové varianty jsou v osobitém stylu řešeny také krátké převisy karoserie. Nicméně obě karosářské verze mají shodnou příď a záď. To znamená, že také majitelé čtyřdveřového modelu up! budou mít přístup do zavazadlového prostoru prostřednictvím výklopného víka, jehož vnější povrch je tvořen nepřerušovaným skleněným panelem. Zadní víko díky tomu zaujme svým ušlechtilým „high-tech“ vzhledem ve stylu, který připomíná chytré telefony. Za zadním víkem se ukrývá zavazadlový prostor o objemu 251 litrů, který lze zvětšit až na 951 litrů sklopením opěradel zadních sedadel.

Pohodlná jízda pro čtyři osoby!
Zadní dveře mají velký úhel otevírání, a umožňují tak pohodlné nastupování. Čtyřmístný čtyřdveřový vůz nabízí stejně prostorný interiér jako dvoudveřová verze. Rozměry vnitřního prostoru jsou u vozidla této velikosti pozoruhodné. Výška stropu nad sedákem vzadu je 947 mm, vpředu 993 mm. Prostor pro nohy ve druhé řadě je pohodlných 789 mm. Vysoko umístěné sedadlo vzadu má pro cestující příjemný efekt. Výška kyčelního kloubu, tzv. bodu H, 378 mm je totiž vzadu výš než vpředu (306 mm). Vyšší poloha sedadla umožňuje cestujícím vzadu vidět lépe dopředu přes ramena řidiče a spolujezdce na předním sedadle. Stejně důležitý je velký prostor pod předními sedadly pro nohy cestujících na zadních sedadlech.

Důmyslné systémy pro větší bezpečnost a praktickou využitelnost!

Volkswagen nabízí pro dvoudveřové i čtyřdveřové modely up! stejný rozsah výbavy na přání, která zahrnuje například systém nouzového brzdění City. Up! je prvním vozem ve své třídě, který dokáže automaticky zastavit před překážkou při jízdě rychlostí od 5 do 30 km/h. Na přání se dodává také přenosný navigační, informační a zábavní systém maps+more s dotykovým displejem. Jeho součástí je navigační systém, telefonní sada handsfree, informační displej zobrazující různé provozní parametry a přehrávač multimediálních souborů. Systém maps+more může být navíc přizpůsoben individuálním potřebám uživatele prostřednictvím příslušných aplikací. Dvoudveřový i čtyřdveřový up! patří s touto výbavou jednoznačně mezi nejvyspělejší malé vozy na trhu.

-PS-