Extrémně úsporný, přitom však mimořádně dynamický – to jsou vlastnosti, jimiž Volkswagen Golf GTD vzbuzuje nadšení u svých příznivců již po tři desetiletí. Na letošním Ženevském autosalonu představí Volkswagen nejnovější verzi tohoto sportovce, jehož motor TDI o výkonu 135 kW/184 koní splňuje již dnes náročnou emisní normu Euro 6.

První Volkswagen Golf GTD přinesl v roce 1982 revoluci do segmentu kompaktních osobních vozů poháněných vznětovým motorem díky svému turbodieselu, sportovnímu nastavení a výbavě individualizované ve stylu Golfu GTI. Letos následuje na základě sedmé generace Golfu nejsilnější GTD všech dob. S výkonem 135 kW/184 koní má nový Golf GTD charakter dynamického a zároveň úsporného vozu pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Volkswagen s nejvyšší rychlostí 230 km/h spotřebuje ve verzi s šestistupňovou mechanickou převodovkou pouhých 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. Tato průměrná spotřeba odpovídá hodnotě emisí CO2 pouhých 109 g/km. V kombinaci s šestistupňovou převodovkou DSG, dodávanou na přání, činí spotřeba 4,7 l/100 km (třídveřový model: 119 g CO2/km; pětidveřový model: 122 g CO2/km). Pozoruhodný je také jeho točivý moment s hodnotou 380 Nm, který je k dispozici již od 1750 otáček za minutu.

 

Po vizuální stránce o sobě nový Volkswagen Golf GTD dává vědět ztmavenými zadními světly s technikou LED (včetně osvětlení registrační znaky diodami, stejně jako třeba SEAT Leon FR) a dvojitou chromovanou koncovkou výfukové soustavy. Celkový dynamický dojem završují 17″ kola GTD s pneumatikami rozměru 225/45 R17, boční prahy, difuzor, sportovní podvozek a střešní spoiler.

Mnoho markantních prvků výbavy GTD dotváří také nezaměnitelnou tvář interiéru. Kromě špičkových sportovních sedadel potažených tkaninou s károvaným vzorem („Clark“), černého čalounění stropu, sportovního volantu, pedálů a opěrky nohy z ušlechtilé oceli, mezi ně patří také hlavice řadicí páky GTD, ozdobné lišty GTD a sdružené přístroje GTD. K tomu se řadí výbava, jako je progresivní řízení, bílé dekorační osvětlení, automatická klimatizace „Climatronic“, audiosystém „Composition Media“ vč. bluetooth handsfree, loketní opěrka, tempomat, dešťový senzor a senzor rozpoznání únavy. Standardně jsou pro Golf GTD k dispozici laky karoserie „červená Tornado“, „černá“ nebo „bílá Pure“. Nový Golf GTD bude do České republiky dodáván pouze v třídveřovém provedení, cena nebyla prozatím stanovena.

Stručný přehled:

Uvedení na evropský trh: první trhy od června 2013.
Debut první generace modelu Golf GTD: 1982.
Motor: čtyřválec TDI s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním nafty; uložený vpředu napříč; zdvihový objem 1968 cm3; vrtání/zdvih 81,0/95,5 mm; kompresní poměr 15,8:1.
Výkon: 135 kW/184 koní při 3500 až 4000 ot. za minutu.
Točivý moment: 380 Nm při 1750 až 3250 ot. za minutu.
Převodovka/přenos hnací síly: šestistupňová mechanická převodovka; šestistupňová automatizovaná dvouspojková převodovka DSG; pohon předních kol.
Spotřeba paliva/emise CO2 (mechanická převodovka): 4,2 l/100 km; 109 g CO2/km.
Jízdní výkony (mechanická převodovka): 0-100 km/h za 7,5 s; nejvyšší rychlost 230 km/h.
Provozní hmotnost: 1377 kg (základní verze včetně řidiče /68 kg/), zavazadel (7 kg) a nádrže naplněné z 90 % palivem; podle směrnice 92/21/EHS).

Tisková zpráva/-PS-