České zastoupení značky Volkswagen představuje unikátní studii všestranného malého vozu up!. Koncept mama up! vznikl ve spolupráci s televizním pořadem Autosalon TV Prima Family a dalšími partnery jako ideální vůz pro maminky s miminky. Poté, co koncept splní své předváděcí povinnosti, bude vydražen a výtěžek z jeho prodeje bude použit na dobročinné účely.

Pětidveřový Volkswagen up! je již v základním sériovém provedení líbivý i praktický a díky svým kompaktním rozměrům a přehledné karoserii jako stvořený do městského provozu. Na tomto základě vznikl koncept mama up! jako ideální automobil pro maminky s dítětem v novorozeneckém věku, tedy přibližně do sedmi měsíců.

 

Sportovní vzezření dodal pětidveřové studii mama up! stylistický paket s plastovými karosářskými doplňky a sportovní koncovkou výfuku od společnosti ABT Sportsline, německého specialisty na úpravy vozů Volkswagen. Dalším slušivým prvkem jsou sportovní 17″ kola z lehké slitiny lakovaná bílou barvou. Tím však nejsou možnosti další individualizace vzhledu zdaleka vyčerpány. Například důmyslné fólie WrapStyle umožňují majitelkám „obléknout si“ mama up! do libovolného odstínu podle vlastního vkusu.

Na originální exteriér navazuje neméně působivý design interiéru čalouněného bílou kůží, která se zde uplatňuje nejen pro svůj ušlechtilý charakter, ale především pro snadnou údržbu a čištění. Na všech místech, s nimiž přichází dítě do styku, je příjemné a prodyšné froté. Praktickou péči o dítě na cestách usnadňuje vnitřní modul navržený na základě konzultací s maminkami i odborníky na dětskou výbavu. Modul nahrazuje sedadlo spolujezdce a obsahuje všestranné držáky a pomůcky pro péči o dítě v kojeneckém věku. Až batole povyroste, lze modul demontovat a nahradit původním sedadlem.

Do výbavy sympatického konceptu mama up! patří elektrická ohřívačka na pokrmy, zásobník na šest skleniček s příkrmem, čtyři běžné lahvičky, držáky na plínky, suché ubrousky, mokré ubrousky, nechybí ani úložné prostory a odkládací plochy, věšáky na lžičky, sterilní dudlíky a bryndák. Maminky přivítají rovněž uzavíratelný odpadkový koš na plínky.

Pro dětské cestující je připravena sedačka Maxi-Cosi upevněná v bezpečnostních úchytech ISOFIX, které zajišťují maximálně bezpečnou a snadnou montáž sedačky. V zavazadlovém prostoru je uložen podvozek kočárku Quinni s dvouosým skládáním, díky němuž zabírá jen třetinu disponibilního prostoru. Návrháři pamatovali jak na pohodlnou manipulaci, tak i na bezpečnost přepravy vytvořením speciální přepážky pro kočárek.

Studie Volkswagen mama up! je skvělou ukázkou univerzálnosti nejmenšího modelu značky Volkswagen. Volkswagen již na světových autosalonech prezentoval celou řadu nápadů, z nichž mnohé mají namířeno do sériové výroby. Na IAA 2011 měl společně s novým sériovým modelem up! premiéru plážový specialista buggy up!, studie up! azzurra sailing team určená pro milovníky luxusních jachet, univerzální cross up! do džungle velkoměsta, sportovní GT up!, ekologický eco up! na zemní plyn a elektrický e-up!. Na jaře 2012 následoval na autosalonu v Ženevě individualizovaný swiss up! ve švýcarských národních barvách, winter up! na základě konceptu cross up! s nosičem pro čtyři snowboardy, robustní x up! pro dobrodružné výpravy po celém světě, do jehož střešního boxu jsou integrovány světlomety, a užitkový cargo up! s nákladovým prostorem 1400 l.

Základ pro unikátní koncept mama up! podle návrhu tvůrců pořadu Autosalon TV Prima Family poskytla divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika, stylistické úpravy si vzala na starosti společnost ABT Sportsline, sadu kol ve speciální dětské barvě dodala společnost OZ Racing, nízkoprofilové pneumatiky jsou značky Barum, dětské vybavení, autosedačku a dětskou sedačku poskytla společnost Babypark, čalounění interiéru realizovala společnost Carlex Design, dekorativní fólie jsou z tvůrčích dílen WrapStyle a kompletní realizace probíhala pod dohledem odborníků ze společnosti Lexani Racing.

Tisková zpráva/-PS-