Škodovka posledních několik dnů (či možná spíše týdnů) zaplavuje nejen česká média mediální masáží kolem svého nového modelu Octavia. A ještě než ji představila, navnadila nás několika detaily.

Teď, po oficiálním představení, na nás ze všech internetových serverů, novin či časopisů útočí fotky a informace o nové Octavii, ale stále jde jen o nudný liftback… Ještě nudnější kombík představen nebyl a nejspíše se toho dočkáme oficiálně až v březnu Ženevě – společně se čtyřkolkami. Kdo ví, třeba se bude natáčet nějaký další reklamní spot v Chile nebo jiných podobně vzdálených zemích a všímaví nebo odvážní komparzisté se se snímky opět pochlubí.

Trochu zábavnější by mělo být sportovnější provedení RS, jehož fotky škodovka nechtěně zveřejnila v kofigurátoru. Podle nepříliš kvalitních obrázků je vidět, že se designéři drželi prvních dvou generací a ani tentokrát nás nečekají žádné zběsilosti. Těšit se však můžeme opět na poněkud sebevědomější a agresivnější vzhled – přední nárazník s trojicí velkých nasávacích otvorů nebo koncovky výfuku po obou stranách nárazníku prozradí, že tohle nebude obyčejná Octavia.

 

Jenže bude na tento vzhled stačit motor? Ve druhé generaci Octavia RS se pod kapotou ukrýval stejný benzínový motor jako v Golfu GTI a naftový se nacházel v GT TDI. 211 benzínových a 170 naftových koní sice není úplně málo, ale troufnu si říct, že ani hodně. Jenže když to vezmu kolem a kolem, Octavia RS stejně není prvotřídní sportovní náčiní, ale spíše rychlý rodinný stěhovák.

Otázkou bude, jaký podvozek škodovka použije. Při včerejším slavnostním odhalení totiž inženýři použili stejný fígl jako jejich wolfsburští kolegové při oficiálním pařížském odhalení nového Volkswagenu Golf GTI. Aby auto vypadalo ještě nižší, použili na zadní pružiny stahovací popruhy. Na oficiálním představení bylo auto s 18″ koly. Jsem zvědav, jak bude vypadat základní Octavia na plechových 15″ nebo 16″…

 

Zdroj:Autoforum.cz/-PS-