Ve zcela novém modelu HR-V se snoubí dynamika kupé s houževnatostí SUV

Autor: Tisková zpráva - 27. 5. 2015


Vedoucí projektu pan Masaki Kobayashi poodhaluje vývoj jedinečného crossoveru. Masaki Kobayashi je nadšený zcela novým modelem HR-V, navíc jako vedoucí projektu pro styling zná každou jeho linii a křivku a také povrch každého materiálu, který byl použit ve vnitřním prostoru špičkové kvality. Je hrdý na to, že sloučením pragmatismu, přesnosti a emocionálního designu vzniklo cosi jedinečného. Nyní poodhaluje podrobnosti týkající se vývoje a realizace modelu HR-V.

„Rozhodně jsme nechtěli vytvořit nějaké zmenšené SUV,“ vysvětluje. „Honda již prodává model CR-V, který kombinuje přednosti SUV a lehčího, hbitého standardního vozu, takže bylo třeba, aby model HR-V nabídl něco jiného. Již na samém začátku projektu si konstruktéři dali za cíl vytvořit novou hodnotu nebo motiv.“

Tento nový motiv měl kombinovat eleganci a plynulost kupé s užitností a silou SUV. „Řešením byla kombinace vysokého vozidla a houževnatosti, což jsou typické atributy SUV, a nové emocionální úrovně,“ pokračuje pan Kobayashi. „Proto jsme přišli s koncepcí karoserie, která vyjadřuje ‚emocionalitu a houževnatost‘. Interiér je zosobněním ‚soukromé kabiny a rozpínavosti‘. Chtěli jsme sloučit protiklady a vytvořit něco nového.“

Tento přístup byl přizpůsoben profilu dynamického a náročného zákazníka. Pan Kobayashi a jeho spolupracovníci se zaměřili na „aktivní uživatele, kteří mají rádi svoji práci i volný čas. Tito lidé intenzivně vnímají rovnováhu mezi módou a praktičností.“ Dosažení této rovnováhy bylo výzvou v případě modelu HR-V. „Bylo velmi náročné vytvořit snadno použitelný a co nejobjemnější vnitřní prostor, jehož design by byl dynamický a emocionální,“ říká na úvod pan Kobayashi. „Postup je nicméně relativně jednoduchý: Autoři celkového vzhledu mají za úkol definovat prostor, rozvržení vozidla a stanovit pevné body. Potom nastupují konstruktéři karoserie a kabiny, kteří realizují koncepci v rámci těchto pevných bodů.“

Zjednodušeně řečeno nastává velmi náročná etapa, v níž se kombinuje dynamický, ale zároveň všestranný interiér s aerodynamicky účinným, přitažlivým a přirozeně odolným profilem. „Ve skutečnosti to samozřejmě tak jednoduché není!“ Říká pan Kobayashi s úsměvem. „Konstruktéři a technikové diskutují o všem s přesností na milimetry… Dokonce se někdy i hádají! Ale jedině díky otevřené výměně názorů může projekt pokročit kupředu.“

Po dokončení této koncepční fáze začíná modelování HR-V. „Tento proces nám zabral nejvíce času,“ uvádí pan Kobayashi. „Konstruování, modelování a následné ověřování na modelech skutečné velikosti, které umožňuje získat skutečnou představu o tom, jak bude model HR-V vypadat na silnici. V této fázi se návrh začíná stávat skutečností a my můžeme experimentovat s tvary a formami. Na jednu stranu umožňují vnitřnímu prostoru dýchat, ale zároveň vytvářejí v návrhu napětí a plynulost.“

Výsledkem tohoto intenzivního a velmi detailního procesu, na který je pan Kobayashi hrdý, je soudržnost designu HR-V. „Sloučení tvaru kabiny s dobrou aerodynamikou a silným podvozkem se stalo základem dynamického tvaru HR-V,“ prozrazuje. „Je uspokojivé, že jsme dokázali vytvořit produkt bez omezení jeho velikosti, funkce a designu.“ Znamená to, že interiér je nabitý funkcemi, ale zároveň vyjadřuje pocit osobního prostoru a radosti. „Poloha řidiče při řízení velmi připomíná kupé a vytváří pocit hbitosti a dynamičnosti. Vzhledem ke středovému umístění palivové nádrže a prvkům, jako jsou sedadla Magic Seats, nabízí model HR-V také obrovský prostor pro cestující a skvělou flexibilitu. Na tuto kombinaci jsou konstruktéři obzvlášť hrdí.“

„Velmi se nám líbí dynamický tvar karoserie, vysoká kvalita ploch a sofistikované detaily, které nikterak neruší,“ říká pan Kobayashi. „Mohu prozradit, že když jsme s kolegy poprvé spatřili sestavený prototyp vozu, cítili jsme hrdost. Zvláště proto, že jsme u tohoto nového vozu dokázali splnit naše cíle. Věřím, že díky své eleganci bude model HR-V vypadat v každé situaci přitažlivě a zároveň houževnatě. A splnil se také můj osobní cíl vytvořit ‚opravdový vůz pro opravdového řidiče‘.“

Zcela nový model HR-V se zrodil z odhodlání představit opravdovým lidem a opravdovým rodinám něco nového a převratného. Společnost Honda nabízí jedinečné prostředí pro vývoj nových produktů. „Ve společnosti Honda vytváříme nové hodnoty z vlastní vůle, aniž by nás svazovala minulost,“ vysvětluje pan Kobayashi. „Je naší hnací silou. Z hlediska tvůrce se jedná o zajímavé a stimulující prostředí. Pocit vývoje směrem vpřed a zároveň naslouchání uživatelům, kteří žijí s našimi produkty na celém světě, je velmi vzrušující.“

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru