Společnost Jaguar odhalila na pařížském autosalonu dlouho očekávanou novinku – Jaguar F-TYPE – společně se všemi podstatnými technickými informacemi. Zákazníci mají na výběr ze tří modelů tohoto luxusního vozu. Nejrychlejší z modelů Jaguar F-TYPE V8 S zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 vteřiny a jeho maximální rychlost je 300 km/h.Dokáže to díky výkonu 495 koní a točivému momentu 625 Nm. Osmiválcový motor tak dosahuje poměru hmotnosti k točivému momentu 375 Nm/t.

Předběžná základní cena vozu začíná na 1 903 000 Kč. Jaguar F-TYPE se stal vlajkovou lodí a navazuje tak na sportovní rodokmen značky, který má počátky v době před více jak 75 lety.

 

Jaguar F-TYPE je zaměřený především na výkon, agilitu a aktivní roli řidiče. Základem je pevná a zároveň lehká hliníková konstrukce, kterou se dosáhlo optimálního rozložení hmotnosti, jež umožňuje maximální využití dynamiky pohonu zadních kol.

„Jaguar je jedním ze zakladatelů segmentu sportovních vozů s velmi bohatým sportovním rodokmenem starým více než 75 let a F-TYPE tuto jiskru znovu zažehl. Není obyčejným sportovním vozem, který se podobá ostatním. Je to sportovní vůz Jaguar: precizní, výkonný, smyslný a plný života,“ dodal Adrian Hallmark, Global Brand Director, Jaguar.

Mezi hlavní výhody konstrukce luxusního modelu F-TYPE patří torzní a boční tuhost, která zajišťuje maximální agilitu při řízení. Hliníková konstrukce (řízení, brzdové a hnací soupravy) okamžitě reaguje na pokyny řidiče. Přesné ovládání vozu zajišťují celohliníkové systémy s lichoběžníkovým předním a zadním odpružením s adaptivními tlumiči a rychlým poměrem hřebenové převodovky řízení. Díky optimalizaci hliníkové architektury získalo odpružení nejtvrdší oporu s nárůstem pevnosti klíčových oblastí o 30% v porovnání s jakýmkoliv jiným modelem Jaguar.

Řidič získává větší kontrolu díky osmi blízko položeným rychlostním stupňům sportovní převodovky Quickshift. Přepychový model Jaguar F-TYPE V6 S je také vybaven prvkem Dynamic Launch, který optimalizuje zrychlení z místa. Aktivní výfuková soustava, která tvoří standard u modelů F-TYPE S a F-TYPE V8 S, přidává konceptu zapojení řidiče do ovládání vozu další dimenzi. Potrubí výfukové soustavy se otevírá při zátěži 3 000 otáček/min, čímž v červeném poli otáček umožňuje z výfuku vystupňovat neuvěřitelné zvuky.

Aktivní role řidiče a sportovní výkon se v modelu F-TYPE dostávají do popředí díky asymetrickému rozvržení kabiny „jedna plus jedna“. To dokládá madlo vedené podél středového panelu dolů na straně spolucestujícího, které jej jasně odděluje od pozice řidiče. O výraznější rozdělení se starají také odlišné materiály lemování na obou stranách interiéru a v neposlední řadě naleznete na straně řidiče více technických vychytávek.

Ovládací tlačítka jsou seřazena podle funkce, jako je tomu v kokpitech stíhacích letounů, protože designéri se letectvím nechali inspirovat i při navrhování voliče osmistupňové převodovky Sportshift, jenž má tvar joysticku. Přívody vzduchu na vrchu palubní desky se aktivují jen v případě pokynu řidiče nebo příkazu kontrolního systému. Za ostatních okolností zůstávají diskrétně schované před zraky řidiče a případně i spolucestujícího.

Design Jaguaru F-TYPE určují dvě „srdeční linie“, které tvoří přední a zadní blatníky kol. Přední část modelu F-TYPE staví na konceptu C-X16, který byl odhalen v roce 2011. Nejpatrnější podoba je v přední části zaoblené kapoty s mírně vystouplým středem. Nejdůležitější linie začíná na koncích „žraločích žaber“ masky chladiče a pokračuje na přední blatníky, kde ji nejvíce zvýrazňují bixenové světlomety s integrálními LED světly, dále pokračuje přes dveře k zadní části vozu, kde se pozvolna vytrácí. Zde navazuje druhá klíčová linie, která se zvedá k zadním blatníkům a přežene se kolem zadní části vozu. Zadní LED světla vytvářejí nový otisk sportovních vozů Jaguaru díky novému výkladu tradičních prvků a ovinutí okolo odtokové hrany zadních náběhů.

Tisková zpráva/-PS-