V nedávno vydané zprávě Evropské komise a Evropské agentury pro životní prostředí pro rok 2010 bylo potvrzeno, že společnost Toyota Motor Europe (TME) zaujímá první pozici mezi výrobci automobilů s nejnižším flotilovým průměrem emisí CO2. Celkový flotilový průměr emisí CO2 pro vozy vyráběné TME byl 112,2 g/km (zahrnuje vozy značek Toyota a Lexus), což je hodnota výrazně pod průměrem 140 g/km celého odvětví. Cílová hodnota určená Evropskou komisí pro společnost TME byla přitom o 16 g/km vyšší, konkrétně 128,35 g/km.

Nedávno publikované výsledky jsou nedílnou součástí snah Evropské komise o snižování produkovaných emisí CO2. Výsledky za roky 2010 a 2011 publikované v první zprávě svého druhu budou sloužit jako odvětvový ukazatel při určování cílových hodnot jednotlivých výrobců pro rok 2012. Podle současných pravidel se ve zprávě za rok 2010 vyhodnocuje 65 % vozů daného výrobce s nejnižšími emisemi.

Cílová hodnota pro TME představující 128,35 g/km byla nastavena na základě 564 633 nově registrovaných vozů Toyota a Lexus v roce 2010 (platí pro všechny členské země Evropské unie). Použijeme-li způsob výpočtu flotilových emisí platný pro rok 2015, kdy se bude brát v potaz 100 % všech vyráběných vozů, celkový flotilový průměr emisí CO2 společnosti TME v roce 2010 činil 129 g/km, tedy jen 0,7 g/km nad cílovou hodnotou tohoto výrobce, a v předstihu tedy splňoval odvětvový cíl Evropské komise pro rok 2015, kterým je 130 g/km se zahrnutím 100 % vyráběných vozů.

 

Nedávno publikované výsledky dokládají vedoucí postavení automobilky Toyota v oblasti ochrany životního prostředí, ale současně též potvrzují správnost dlouhodobé celosvětové strategie této společnosti na poli trvale udržitelné mobility prostřednictvím zavádění a masového prosazování vozů využívajících plnohodnotný hybridní systém pohonu. Toyota Prius, představená v Japonsku v roce 1997 a poté roku 2000 v Evropě, byla celosvětově prvním sériově vyráběným vozem s plně hybridním pohonem, který si zákazníci velmi rychle oblíbili. Rodina vozů Prius se letos rozšíří o dva nové členy: sedmimístný Prius+ a nový Prius Plug-in Hybrid.

V roce 2011 přesáhly celosvětové kumulativní prodeje modelů Toyota a Lexus s plně hybridním pohonem hranici 3,5 mil. vozů, přičemž tento údaj nadále poroste díky postupnému rozšiřování modelů Toyota s tímto druhem pohonu. Více než 10 % vozů značek Toyota a Lexus prodaných v roce 2011 na evropských trzích je poháněno hybridním pohonem. V roce 2012 Toyota poprvé představí svoji technologii plně hybridního pohonu ve třídě malých vozů, kde nabídne zcela nový Yaris Hybrid. V témže roce se bude nabízet nový Lexus GS 450h představený na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu 2011.

Toyota je toho názoru, že technologie hybridního pohonu je v krátkodobém a střednědobém horizontu jedním z nejefektivnějších a nejpraktičtějších způsobů jak snižovat emise a spotřebu paliva. Společnost pokračuje v neustálém zlepšování své osvědčené hybridní technologie cestou snižování hmotnosti akumulátorových modulů a zvyšování účinnosti pohonu Hybrid Synergy Drive. Toyota kromě toho vyvíjí další technologie k zajištění ekologické mobility v budoucnosti, ať již se jedná o biopaliva, elektromobily nebo vozy poháněné vodíkovými palivovými články. Na nedávném tokijském autosalonu byly představeny dvě zcela nové vývojové studie: velmi kompaktní a lehký elektromobil FT-EV III vhodný pro krátké jízdy po městě, a dále sedan FCV-R poháněný palivovými články, představující základ modelu s plánovaným uvedením v roce 2015.

Tisková zpráva/-PS-