Test Volkswagen Touran 2,0 TDI 110 kW (DSG)

Autor: Pavel Srp - 17. 12. 2015


Volkswagen obsáhne prakticky celý automobilový trh, výjimkou nejsou ani rodinná MPV, která u něj mají velkou tradici. Tento rok se automobilka zaměřila na jejich obměnu, Volkswageny Sharan i Touran dostaly nové verze. Větší Sharan jsme vyzkoušeli už před nějakou dobou, tentokrát přišla řada na menší Touran.

test-volkswagen-touran-20-TDI-110kW-DSG-p1

Rodinná auta už se obecně neprodávají tak dobře, jak se prodávala. Jejich místa v rodinných vozových parcích stále častěji zaujímají SUV, která nabízejí vyšší posez, stále poměrně dost místa, ale rozhodně neumějí být tak praktická. Často nemají tři samostatná sedadla v druhé řadě ani tolik místa na hračky a podobné haraburdí v odkládacích přihrádkách. V Touranu jich je prý až 47!

I když je Volkswagen Touran „o číslo menší“ než Sharan, místa v interiéru nabídne také dostatek. Druhá řada sedadel nabízí, jak již bylo zmíněno, trojici samostatných sedadel, která se dají různě posouvat (v rozmezí až 20 cm) i sklápět. Nedají se ale vyjmout. Za příplatek je pak možné vybavit Touran také třetí řadou sedadel. Drobným nedostatkem oproti Sharanu může být nepřítomnost bočních šoupacích dveří. Na zadní sedačky je přístup skrze dvojici běžně otevíraných dveří s panty na B-sloupku.

V Touranu se sedí výše, vzpřímeně. Do všech směrů je velmi dobrý výhled, snad jen dozadu by mohl být výhled lepší. Ne snad, že by bylo malé okno, ale malé je vnitřní bezrámové zpětné zrcátko. To ale dostaly všechny nové vozy koncernu Volkswagen od nejmenší Fabie až po největší Multivan. Interiér je také dobře známý z ostatních modelů, takže i zde panuje příkladná ergonomie a ovládání jednotlivých funkcí je jednoduché.

test-volkswagen-touran-20-TDI-110kW-DSG-p2

Volkswagen se v Touranu hodně zaměřil na multimédia. Najdete v něm tak nejen připojení externích zdrojů hudby, telefonu a podobně, ale také například možnost propojení s outdoorovými kamerami GoPro (pro jiné kamery není funkce dostupná) prostřednictvím funkce Car-Net Cam-Connect. Když kameru přes WiFi spojíte s autem, budete moci pozorovat obraz z kamery na displeji navigace v reálném čase. Je možné toho například využít na sledování potomka v dětské sedačce na zadních sedadlech, případně třeba koně v přívěsu. Funkce Volkswagen Media Control zase může z vašeho tabletu udělat dálkové ovládání infotainmentu vozu, případně si můžete do vozu díky systému Car-Net App-Connect instalovat ze svého chytrého mobilního telefonu nové aplikace. Vaší technologické fantazii se tedy v případě nového Touranu meze nekladou…

Potěší zavazadlový prostor, jehož objem mezigeneračně narostl. Může za to nejen jeho tvar, ale zejména celkové zvětšení vozu – a to nejen díky použití modulární platformy MQB. Základní objem kufru je v sedmimístném provedení poměrně směšných 137 litrů, v pětimístném to je 743 litrů, v případě lepící sady a pětimístné verze s dvojitou podlahou dokonce až 834 litrů. Po sklopení opěradel všech sedadel se ložná plocha prodlouží až na 116 centimetrů a objem zavazadelníku se zvětší na 1 857 litrů. Je možné také sklopit sedadlo spolujezdce, v tu chvíli se vám do auta vejdou předměty dlouhé až 265 cm.

Když si připlatíte za bezklíčkové ovládání vozu „Kessy“ a funkci „Easy-Open“, bude možné otevřít dveře zavazadlového prostoru pouhých pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Jedinou podmínkou bude jen to, abyste měli klíč od vozu u sebe, například v kapse.

test-volkswagen-touran-20-TDI-110kW-DSG-p3

Pod kapotou testovaného vozu jsme měli nejsilnější naftový motor v nabídce českého importéra. Jde o dobře známý dvoulitr TDI s výkonem 110 kW/150 koní a točivým momentem 340 Nm. Motor byl spojen s dvouspojkovou převodovkou DSG a poháněl kola přední nápravy. Podle našich zkušeností jde o ideální volbu pohonu. Naftový agregát umí být svižný, ale i úsporný, a díky dvouspojkové převodovce se v rodinném autě nemusíte rozptylovat řazením. Motor je po startu poměrně hrubý, což se po chvíli trochu uklidní. I tak by ale mohl být klidně ještě tišší. Jeho zátah je velmi dobrý, s tímto rodinným MPV nemá prakticky žádný problém. Poměrně příznivá je spotřeba paliva, palubní počítač ukazoval při vracení vozu 6,5 l/100 km.

Podvozek je spíše tužší, v zatáčkách se auto navzdory své vyšší stavbě příliš nenaklání. I když dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h pod 10 sekund a uhánět maximální rychlostí přes 200 km/h, stále je třeba mít na paměti, že jde o rodinný vůz. Rychlá jízda mu sice není cizí, ale příliš mu nevoní. Nekoresponduje s ní ani vysoce účinný posilovač řízení či poměrně brzy zasahující stabilizační systém.

Volkswagen se v případě Touranu rozhodl příliš neměnit původní recept. Vlastně nebylo proč, i po 12 letech (a pouze dvou modernizacích) se Touran prodával dobře a dobře i fungoval. Základem bylo ho „dostat do dnešních dní“ a původní prodlouženou podvozkovou platformu PQ35 z Golfu vyměnit za lehčí a modernější MQB, stejně jako modernizovat techniku. Povedlo se to na jedničku.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Touran 2.0 TDI
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní při 3 500 – 4 000 ot./min
Točivý moment:,340 Nm při 1 750 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.3 s
Maximální rychlost:,206 km/h
Převodovka:,šestistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.6 / 4.4 / 4.8
Emise CO2:,127 g/km
Délka:,4 527 mm
Šířka:,1 829 mm
Výška:,1 659 mm
Rozvor:,2 791 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 571 kg
Objem zavazadlového prostoru:,834 / 1 980 litrů (se sadou na opravu pneumatik)
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru