Test Subaru XV 2.0i (Lineartonic)

Autor: Pavel Srp - 24. 7. 2016


Subaru vylepšuje své modely pro každý rok. Tu jde o změny výraznější, tu méně. V případě modelů XV byly docela výrazné. Naposledy testované XV před rokem vypadalo úplně jinak, ale hlavně také stálo mnohem víc. V rámci tohoto drobného pravidelného faceliftu byla totiž upravena také vcelku výrazně cena – směrem dolů!

test-subaru-xv-20-lineartronic-p2

V rámci aktuálního modelového roku jsem se dočkali spousty novinek v oblasti designu. Už první pohled odhaluje přepracovaný přední nárazník, v jehož spodní části nově najdeme chromované „hokejky“ kolem mlhových světlometů, jinak tvarovaná je však také maska chladiče, ale i světlomety. Boční pohled ukáže pozměněný design kol a naznačí nově tvarovaný spojler pátých dveří. Exteriérové změny dotváří nové koncové LED světlomety.

Modernější je teď také interiér a to nejen použitím zcela nového multimediálního systému Subaru Starlink po vzoru největšího Outbacku, které nabídne dotekové ovládání, ale také například přístup k internetovým rádiím či možnost nainstalovat další aplikace. Interiér se však dočkal také několika designových změn. Nové jsou lišty lakované do piánové černi prostupující po celé délce palubní desky, nové čalounění a s tím související (pro XV vždy) oranžové stehy.

Nové je také ovládání palubního počítače, respektive obou palubních počítačů. Jeden informační displej sdělující údaje o autě se nachází v přístrojovém štítu přímo před řidičem a ovládá se tlačítky na volantu. Druhý je na vrchu palubní desky a ten se – podobně jako v Subaru WRX STI – ovládá tlačítkem pod displejem mezi výdechy klimatizace.

test-subaru-xv-20-lineartronic-p1

Příjemnou změnou je nové nastavení podvozku. Ten je nyní měkčí, což se velmi pozitivně projevilo na komfortu jízdy. Pocitově však jízda neztratila zhola nic na jistotě, za což může zejména nízké těžiště díky použití motoru boxer s protiběžnými písty. Vyloženě sportovní jízdu nicméně XV úplně rádo nemá, protože k měkčímu podvozku se přidává také zvolený profil pneumatik (225/55 R17).

Ostatně sportovní jízdě příliš nesvědčí ani bezestupňová převodovka Lineartronic, která potenciál motoru poměrně klidní. Při výrazném sešlápnutí plynového pedálu („až na podlahu„) motor vytočí k červenému poli a tam ho nechá. Motor řve, rychlost stoupá, ale pocitově se zdá, že auto nejede. Řešením může být pomoci si páčkami pod volantem, které přepnou do režimu „virtuálních“ přednastavených rychlostních stupňů, takže se pak převodovka chová podobně jako „klasický“ automat. Při klidné jízdě je však tato převodovka skvělá, drží motor stále v nízkých otáčkách a vzhledem k faktu, že „neřadí„, s autem nijak necukne. Jízda je tak vlastně velmi plynulá. Ve světě bezestupňových převodovek jde o jednu z těch nejpovedenějších.

Převodovka má zcela jistě svůj podíl na spotřebě paliva, která se při klidné jízdě dá celkem v pohodě udržet mezi 7 a 8 l/100 km. Abyste se dostali přes 8 l/100 km, to už budete muset stát pořádně dlouho v nějaké koloně a nebo drtit plynový pedál na své oblíbené okresce. Výrobce slibuje v kombinovaném režimu dokonce jen 6,5 l/100 km, což by při opravdu defenzivním stylu jízdy vlastně nemusel být až takový problém. A to je oproti předchozímu modelu také docela velký skok.

test-subaru-xv-20-lineartronic-p3

XV umí nejen jízdu po silnici, ale nebojí se ani terénu, pro nějž je vyzbrojeno poměrně důkladně. Však považte, pohon všech kol, nadprůměrná světlá výška i plastové díly karoserie… V terénu oceníte také převodovku Lineartronic – nejen, že si nebudete ničit spojku, ale manipulace s vozem bude citlivější. Světlá výška je 220 mm, což nemají ani některá mnohem „terénněji se tvářící“ SUV. Nájezdové úhly jsou 19,6° vpředu, respektive 29,3° vzadu a přechodový úhel má hodnotu 23° stupňů. Pohon všech kol v tomto případě zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka, která posílá na zadní kola vždy alespoň část točivého momentu (primárně jsou hnaná kola přední nápravy).

Zdaleka tím nejzajímavějším faktem na Subaru XV aktuálního modelového roku je úprava ceníku. Ta není pouze kosmetická, jak to tak bývá, ale naopak poměrně razantní. Ceny totiž v některých verzích a výbavách klesly až o téměř 100 tisíc Kč. Testovaná „prostřední“ výbava Comfort je levnější o 90 tisíc Kč. Startovní cena modelu XV začíná už na 549 tisících Kč, testovaná verze vyjde na 669 tisíc Kč a ve výbavě prakticky nic důležitého nechybí. Připlatit si však stejně můžete pouze 12 tisíc Kč za metalický lak a nebo v nejvyšší výbavě u naftové verze 50 tisíc Kč za černý kožený interiér. 50 tisíc také stojí bezestupňová převodovka. V ceně je také prodloužená záruka na 5 let nebo 200 tisíc km a asistenční služby na stejnou dobu.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Subaru
Typ:,XV
Motor:,čtyřválec s protiběžnými písty (boxer)
Objem válců:,1 995 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,4×4
Výkon:,110 kW/150 koní při 6 200 ot./min
Točivý moment:,196 Nm při 4 200 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.7 s
Maximální rychlost:,187 km/h
Převodovka:,bezestupňová Lineartronic (CVT)
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.5 / 5.5 / 6.5
Emise CO2:,151 g/km
Objem palivové nádrže:,60 litrů
Délka:,4 450 mm
Šířka:,1 780 mm
Výška:,1 570 mm
Rozvor:,2 635 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 455 – 1 530 kg
Objem zavazadlového prostoru:,380 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru