Test Opel Meriva 1,6 CDTi

Autor: Pavel Srp - 26. 8. 2014


Před nedávnou dobou vtrhl i na český trh modernizovaný Opel Meriva. Facelift se ale nezaměřil jen na „šminky“, důkladné změny se odehrály pod kapotou, kam se nastěhoval nový naftový motor 1,6 CDTi, jenž nahradil starý agregát s o deci větším objemem.

test-opel-meriva-16-cdti-p1

Z designových změn bychom měli zmínit více chromu, novou širší masku chladiče, retuše nárazníků, LED denní svícení či LED zadní světla s pozměněnou grafikou. Auto je po faceliftu na pohled vyváženější, ačkoliv „vlna“ v přechodu mezi oknem a karoserií v zadních dveřích mě ruší stále. Důležité však je, že zůstávají ony typické protisměrně otevírané zadní dveře, podobně jako to má například Rolls-Royce Ghost. Otevřít se dají nezávisle na sobe a téměř do pravého úhlu. Pokud vozíte na zadních sedadlech dětskou sedačku, budete tohle auto za přístup k ní milovat.

Neobejde se to ale bez drobných nedostatků. Zavřít doširoka otevřené dveře není ze zadních sedadel jednoduché, tlačítko na zavření jako ve vozech Rolls-Royce byste tady totiž hledali marně. Problém může nastat také v případě, že auto naložíte kompletně – i na zadních sedadlech a zastavíte u obchodního centra. Když budou chtít všichni naráz vystoupit, bude jim trochu těsno.

V Opelu Meriva se sedí výše, lépe se do něj nastupuje a je z něj poměrně dobře vidět a bez problémů se na přední i zadní místa usadí i více vzrostlí jedinci. Interiér je „oplistům“ dobře známý a působí vzdušným a útulným dojmem.

test-opel-meriva-16-cdti-p2

Velmi chytrým řešením je v Merivě tzv. FlexRail. Jde o důmyslný systém kolejnic a odkládacích přihrádek mezi předními sedadly. Nejen, že může sloužit jako loketní opěrka, ale do spodního patra se vejde klidně i kabelka, která tak nebude ani při ostřejší jízdě cestovat po autě. Jednotlivá patra si také můžete libovolně posouvat dopředu nebo dozadu.

Opel sice i do Merivy nainstaloval moderní systém IntelliLink. Narozdíl od většího modelu Insignia ale nezabudoval ovládání touchpadem ani dotykový displej (stejně je daleko a nedalo by se na něj dosáhnout), a tak se vše ovládá „po staru“, tlačítky a kruhovým ovladačem na středovém panelu. Přiznám se, že mi toto ovládání přijde stejně lepší.

Pod kapotou byla silnější (100 kW) z naftových jednašestek. Motor byl hned po prvním studeném startu mírným zklamáním. Byl poměrně hlučný a naftově klepal. Po chvíli se ale uklidnil a ustálil se na poměrně kultivované notě. A kultivovaný je motor i za jízdy. Trápí ho sice přibližně do 1500 ot./min. drobná turbodíra, ale od dvou tisíc ot./min. se všech 320 Nm zakousne do asfaltu a táhne. Točit motor do červeného pole ale příliš valný smysl nemá, křivka točivého momentu padá dolů a výkon má špičku mezi 3,5 a 4 tis ot./min.

test-opel-meriva-16-cdti-p3

I když automobilka slibuje kombinovanou spotřebu paliva jen 4,4 l/100 km, dosáhnout se nám jí ani při snaze o opravdu úspornou jízdu nepodařilo. Při běžném ježdění po městě, okreskách a dálnicích si auto podle palubního počítače řeklo o jeden až jeden a půl litru více.

Meriva má velmi dobrý podvozek. Ačkoliv testovaný vůz obouval nízkoprofilové 17″ disky a postrádal adaptivní podvozek FlexRide, byl pohodlný aniž byste se báli toho, že se v první zatáčce převrátíte. Nerovnosti tlumil bez výraznějších rázů od kol nebo uskakování auta. Mírnou nadváhu auta však v zatáčce neschoval.

Ačkoliv by se na pohled mohlo zdát, že změny byly opravdu minimální, opak je pravdou. Při porovnání obou verzí (před a po faceliftu) tváří v tvář jde s mírnou nadsázkou o úplně jiné auto. Pro příště snad jen zapracovat ještě na asistentu pro rozjíždění do kopce, protože ten auto stále drží zabržděné i dlouho po záběru spojky. Nicméně základní cena startující na čtvrt milionu Kč zní za auto takové velikosti a schopností jako výhodná nabídka…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Opel
Typ:,Meriva
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,přední kola
Výkon:,100 kW/136 koní při 3 500 – 4 000 ot./min
Točivý moment:,320 Nm při 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.9 s
Maximální rychlost:,197 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.8 / 4.2 / 4.4
Délka:,4 300 mm
Šířka:,1 812 mm
Výška:,1 615 mm
Rozvor:,2 644 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 518 kg
Objem zavazadlového prostoru:,400 / 1 500 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru