Test Mercedes-Benz B180 CDI: Luxus v „kapesním“ vydání

Autor: Pavel Srp - 17. 10. 2012


Mercedes-Benz je pojem. Mercedes-Benz je jedna ze značek, u které dostanete opravdovou kvalitu a jejíž image je na velmi vysoké úrovni. Neodolali jsme tedy nabídce vyzkoušet druhý nejmenší model z nabídky – třídu B. Auto k nám přijelo v exkluzivní hnědozlaté metalíze a s luxusním interiérem čalouněným hnědou kůží doplněnou zdařilou imitací dřeva na přístrojové desce a černými sloupky a stropnicí. Tahle kombinace byla na pohled vražedně sexy!

Na začátek si pojďme vysvětlit to slovo „kapesní“ v názvu.  Neberte to tak, že by snad béčko bylo samo o sobě malé, ale ve srovnání s velikostí jiných aut, která automobilka nabízí, se jim mnohdy schová třeba i do kapsy. V interiéru je místa opravdu dostatek a nevěřím tomu, že by mohl kdokoliv z čtyřmístné posádky říci, že se někde mačká. Platí to samozřejmě v případě cestujících se standartními postavami a ne dvoumetrových hráčů americké basketbalové NBA. Jediný, kdo by si mohl na nedostatek prostoru stěžovat, je pátý člen posádky, který by si vylosoval Černého Petra a seděl by vzadu uprostřed.

Přední sedadla jsou seřiditelná v mnoha směrech a nabídnou i elektricky ovládanou bederní opěrku. Vzhledem k tomu, pro jaké účely chce Mercedes-Benz nabízet auta (tedy pro klidnou a pohodovou jízdu) je dostatečné i boční vedení, sedadla by ale mohla být měkkčí. Výborně se drží volant, asi to má na svědomí hlavně použitá kůže, ta je totiž jedním slovem báječná. Na rozdíl od sedaček je posilovač řízení naladěn opravdu na pohodlnou notu. Jde hodně zlehka, ale o tom, co dělají přední kola mlčí. Je to ale v tomhle autě na škodu? Ja říkám, že není! Zatáčky s ním stejně řezat nebudete.

Pod kapotou je základní naftový motor 180 CDI BlueEfficiency, který je spojen s automatizovanou sedmistupňovou převodovkou a pohání přední kola. Výkon 80 kW/109 koní a 250 Nm točivého momentu není sice příliš, ale motor se odmění kultivovaným projevem a opravdu nízkou spotřebou paliva. Normy udávají 5,5 l ve městě, 4,2 l mimo město a 4,7 l v kombinovaném provozu na 100 km jízdy. Po konci testu nám na palubním počítači svítil údaj 5,6 l/100 km! Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne béčko za 10,7 sekundy a maximální rychlost leží na číslovce 190 km/h.

Mercedes-Benz třídy B má samozřejmě i chybičky. Trochu zklamaní jsme byli z podvozku. Naladění bylo perfektní, nerovnosti a nástrahy českých silnic a dálnic zvládal podvozek bez chybičky, co se týká pohodlí, ale co do poslechu by mohl být diskrétnější. Netuším, jestli je to neduh pouze našeho příplatkového sportovního nebo i toho obyčejného.

Vraťme se ještě ale na chvíli ke stránce designu. Mercedes-Benz obdařil třídu B mnoha moderními technologiemi. V případě osvětlení jde například o LED denní svícení, (ve spojení s bixenony) LED proužky nad hlavními světlomety připomínajíci řasy a LED blinkry. Podobné je to vzadu. Hlavní osvětlení mají na starosti světelné proužky, blinkry jsou diodové, osvětlení RZ je diodové, ale v brzdových světlech najdeme žárovky. Ptám se proč. Je to škoda. Přitom brzdová světla jsou (podle mě) jednou z nejdůležitějších světelných ploch a ne nadarmo se diody z počátku objevovaly právě ve spojení s brzdovými světly. Naopak příplatkové bixenony s přisvěcováním do zatáček fungují skvěle a žijí si svým vlastním životem (v tom nejlepším slova smyslu).

V našem testovaném autě byl instalován příplatkový Intelligent Light System. Za necelých 34 tisíc Kč podle slov automobilky tenhle světelný systém „zaručuje nejlepší možnou viditelnost ve všech povětrnostních podmínkách a v nejrozmanitějších dopravních situacích“. V překladu to znamená, že světla podle situace nastaví světelný kužel tak, aby řidič viděl vždy co nejlépe. Na dálnici dokáže řídící jednotka světelný tok prodloužit až na 120 metrů, v mlze naopak upraví směr levého světla tak, aby osvětlil nejbližší okolí co nejlépe (aktivuje se se zapnutím zadní mlhovky). Samozřejmostí je také natáčení do zatáček.

Samostatnou kapitolu tvoří automatická převodovka, respektive její ovládání. Pokud jezdíte Mercedesy, pak pro vás zařazení rychlosti nebude problém, ale pokud tahle auta neznáte, budete volič převodovky marně hledat. Na obvyklém místě na středovém tunelu není. Mercedes-Benz pro volič automatické převodovky používá pravou páčku na sloupku volantu. Ovládání stěračů a ostřikovačů, které bývá pro pravou páčku vyhrazeno, se přestěhovalo na tu levou. Pro dlouholeté řidiče Mercedesů může znamenat velké překvapení páčka ovládání tempomatu. Tu v béčku (a v eM-eLku) najdete pod ovládáním blinkrů, ve všech ostatních modelech je nad nimi.

Celkem slušný objem nabízí zavazadlový prostor. V základním uspořádání můžete využívat 486 litrů, ale prostor se dá zvětšit posunutím zadních sedadel vpřed (výbava za příplatek) nebo sklopením jejich opěradel do roviny, a to až na 1 400 litrů – budete si ale muset přesunout dno zavazadlového prostoru. Problém nenastane ani pokud budete chtít vyrazit na lyže, béčko vám totiž v prostoru loketní opěrky nabídne šikovný otvor.

Mercedes-Benz třídy B by mohl být ideálním rodinným autem nebo druhým autem do rodiny a předpokládám, že tuto pozici bude u svých majitelů zastávat nejčastěji. A protože je na kapotě trojcípá hvězda, která kromě dobré image znamená také prvotřídní techniku, použité materiály a zpracování, pak je potřeba za to také zaplatit. Základní cena Mercedesu-Benz třídy B je v případě benzínového B180 558 000 Kč, za naftovou B180 CDI dáte 586 800 Kč. Testované auto se s příplatky za více než čtvrt milionu Kč vyšplhalo s cenou na 918 tisíc Kč.

Kompletní ceník a technické údaje jsou ke stažení TADY.

-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru