Test Hyundai ix35 2,0 CRDi 4×4 AT: Prostorně a pohodlně

Autor: Pavel Srp - 21. 5. 2014


Hyundai ix35 jsme měli v testu poměrně nedávno, tehdy šlo o benzínové provedení s manuálem, tentokrát jsme si posvítili na naftovou motorizaci s automatickou převodovkou a opět s pohonem všech kol.

test-hyundai-ix35-20-crdi-4x4-at-p1

Hyundai ix35 rozhodně není na našem trhu žádným nováčkem. Prodávat se tu začal už před pěti lety, takže to chtělo nějaký facelift. A ten přišel v polovině minulého roku. Byl spíše decentní, takže tvary karoserie jen doladil, do výraznějších změn se nepustil. Na první pohled je možná někdo vlastně ani nezaregistruje. Designéři upravili grafiku světel, do předních přibyly LEDky pro denní svícení, zadní byla poupravena po vzoru třídveřové i30. Zbytek zůstal prakticky beze změn. Ani v interiéru toho není mnoho nového, vlastně byly změněny jen některé materiály (např. potahy sedel, boční výplně dveří nebo chromování kolem výdechů ventilace).

Testované provedení je ve výbavě Trikolor s pohonem všech kol, naftovým motorem 2,0 CRDi o výkonu 135 kW/184 koní, jehož síla se prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky přenáší na všechna čtyři kola. Točivý moment je u této verze 392 Nm, s manuální převodovkou je točivý moment jen 383 Nm.

Motor je po startu poměrně klidný, na sešlápnutí plynového pedálu reaguje s drobným zpožděním, ale zátah vůbec nemá špatný. Ochotu zrychlovat má zejména ve středním spektru otáček. Nicméně žádný rychlík to není a s největší pravděpodobností byste mu více než 180 koní a téměř 400 Nm točivého momentu netipovali. Může za to i pohotovostní hmotnost 1,7 tuny.

test-hyundai-ix35-20-crdi-4x4-at-p2

Ono vás ve finále ani samo auto ke svižné jízdě nenutí. Cítí se totiž dobře při klidné jízdě, kde s automatem funguje velmi dobře. Převodovka řadí klidně a inteligentně, motor zbytečně nevytáčí ani nepodtáčí.Podvozek si dokáže poradit s nástrahami českých silnic. Pomáhají mu s tím nejen vyšší pneumatiky, ale také jeho měkčí naladění. Při běžné jízdě povolenými rychlostními limity jde o velmi pohodlné auto.

Pokud byste zrychlili, pocítíte výraznější náklony karoserie, nedotáčivost při nájezdu do zatáčky, odtažitější řízení a pak mnohdy nerozhodnou převodovku. Na nekvalitních silnicích se pak původní nedotáčivost může díky odskakování zadní nápravy změnit na nečekanou přetáčivost – bavíme se ale o jízdě výrazně překračující v ČR povolené rychlostní limity. Se vším však vždy pomůže sériově montovaný stabilizační systém.

A jak je na tom spotřeba paliva? Výrobce udává 8,8 l/100 km ve městě, 5,7 l/100 km mimo město a 6,9 l/100 km v kombinovaném provozu. Hodnoty jsou v průměru o 1-1,5 litru vyšší než v případě manuální převodovky a přibližně o litr nižší než je naše reálná zkušenost. Na konci testu nám na palubním počítačí svítila číslice 7,9.

test-hyundai-ix35-20-crdi-4x4-at-p3

V kabině je prostoru dostatek i pro dlouhány, nedostatkem místa pro nohy či hlavu trpět rozhodně nebudou ani cestující na zadních sedadlech. Jak už to tak v podobných autech bývá, malý může pro někoho být zavazadlový prostor. Se svými 465 litry v základním pětimístném uspořádání a se 1 436 litry se sklopenými sedadly skutenčně nejde o žádného stěhováka. Na chvostu ve své kategorii ale také rozhodně není. Navíc nabízí rovnou podlahu ve stejné výši s nakládací hranou – i po sklopení sedaček.

Testované naftové provedení se nám líbilo více než nedávno testované benzínové. I když je cena vyšší, naftový motor pod kapotou se k celkovému pojetí auta hodí mnohem lépe.

Nejnižší základní cena je 479 990 Kč v základní výbavě Classic s benzínovým motorem 1,6 GDI a pohonem předních kol. Jenže už za příplatek 10 tisíc Kč (489 990) si můžete koupit vyšší (a zároveň nejvyšší) výbavu Trikolor – motor i pohon 4×2 zůstává, za dalších 15 tisíc Kč máte navíc benzínový dvoulitr. Základní naftová verze 1,7 CRDi 4×2 Trikolor stojí 459 900 Kč, testované nejlepší provedení vyjde v základu na 688 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,ix35
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 995 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4
Výkon:,135 kW/184 koní v 4 000 ot./min
Točivý moment:,392 Nm v 1 800 – 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.8 s
Maximální rychlost:,195 km/h
Převodovka:,šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.8 / 5.7 / 6..9
Délka:,4 410 mm
Šířka:,1 820 mm
Výška:,1 665 mm
Rozvor:,2 640 mm
Pohotovostní hmotnost:,1676 – 1787 kg
Objem zavazadlového prostoru:,465 / 1 436 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru