Test Hyundai i20 Coupe 1,4i CVVT

Autor: Pavel Srp - 19. 11. 2015


Hyundai i20 a Škoda Fabia jsou ve své třídě velkými soupeři, ale pouze v pětidveřovém provedení. Každý z nich sice nabízí ještě jednu další karosářskou variantu, ale zatímco Fabia se prodává jako praktičtější kombi, i20 se prodává ve sportovněji střižené třídveřové verzi Coupe, kterou jsme na týden zaparkovali do redakční garáže.

A i20 Coupe se rozhodlo jít na to sportovněji i pod kapotou, a tak se nabídka motorizací omezila jen na dva benzínové motory. V obou případech jde o atmosféricky plněné čtyřválce s objemy 1,2 a 1,4 litru. Naftové motory ve sportovnější verzi narozdíl od pětidveřového i20 nenajdete.

test-hyundai-i20-coupe-14i-cvvt-p1

V případě testovaného vozu jsme vyzkoušeli silnější z nabízených motorů 1,4 74 kW/100 koní a 133 Nm. Tohle stádečko si ale musíte zasloužit. Motor není přeplňovaný, takže maxima výkonu i točivého momentu leží vysoko, motor je tedy potřeba vytáčet. Ale ani tak to není žádný trhač asfaltu, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne podle technických údajů za 11,6 sekundy a maximální rychlost je 184 km/h. Agilněji působí auto díky kratším převodům ve městě, ale mimo něj pomalu ztrácí dech. Motor je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, jejíž dráhy jsou vcelku krátké a přesné.

Podvozek i20 Coupe je poměrně tuhý, ale není prkenný. V zatáčkách se auto příliš nenaklání a slušně drží stopu. Na vám dobře známých okreskách budete naříkat, že výkonu není ještě o fous více, a že reakce na plynový pedál je tak dlouhá, jakoby šla přes ústředí automobilky, která by ji musela nejprve povolit. Po sešlápnutí plynového pedálu se totiž poměrně dlouho nic neděje a přesně pro tyhle případy by tu mohlo být nějaké tlačítko „Sport“, které by reakce přiostřilo.

A co spotřeba paliva? Výrobce slibuje 5,5 l/100 km, čehož se překvapivě při defenzivní jízdě podle palubního počítače dá dosáhnout. Při běžné svižnější jízdě přeleze spotřeba šesti litrovou hranici, ale prakticky se drží pořád do 6,5 l/100 km, a to ať jezdíte po městě a nebo po dálnici. Díky obří 50 litrové palivové nádrži je akční rádius působivý.

test-hyundai-i20-coupe-14i-cvvt-p2

Za volantem se ale budete cítit příjemně. Designéři se soustředili na to, aby odkazoval na exteriér, a tak v sobš kombinuje křivky a záhyby, naštěstí stále působí poměrně přehledně. Potěší bohatá výbava testovaného vozu, jenž zahrnuje například i vyhřívaná sedadla, automatickou klimatizaci, ovládání oken i zrcátek v elektrice či vyhřívaný volant.

Místa je na předních sedadlech dostatek, nezadá si v ničem s pětidveřovou variantou, na těch zadních je to – už z logiky věci – horší. Nastupuje se na ně i díky širokým dveřím docela jednoduše, samozřejmě s přihlédnutím k tomu, že musíte být tak trochu gymnasta. Široké dveře ale mohou působit problémy například při podélném parkování, kdy se nedají otevřít tak moc, aby se dalo pohodlně vystoupit.

Třídveřová varianta i20 je tedy nepraktičtější, ale co cena? Pohled do ceníku je poměrně jednoduchý, protože Hyundai vám vlastně na výběr moc nedá. Slabší motor je spojen s nižší výbavou Sport Plus, ten silnější, testovaný zase s vyšší výbavou Sport Style. Liší se o 30 tisíc Kč. I tak je ale i20 Coupe v základu o 115 tisíc dražší než pětidveřová i20, jenže v základní verzi nabídne už poměrně bohatou výbavu zahrnující mimo jiné 16″ litá kola, LED denní svícení, mlhovky, asistent pro rozjíždění do kopce, klimatizaci, elektrická okna i zrcátka, kožený volant, audiosoustavu a další. Připlatit si nakonec můžete jen za metalický lak. Cena testované verze je 399 990 Kč + 2 900 Kč až 10 900 Kč za metalický lak.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,i20 Coupe
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 368 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,přední kola
Výkon:,74 kW/100 koní při 6 000 ot./min
Točivý moment:,133 Nm při 3 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,11.4 s
Maximální rychlost:,184 km/h
Převodovka:,manuální šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.2 / 4.6 / 5.5
Emise CO2:,127 g/km
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4 045 mm
Šířka:,1 730 mm
Výška:,1 449 mm
Rozvor:,2 570 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 085 – 1 248 kg
Objem zavazadlového prostoru:,336 / 1 011 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru