Test Honda CR-V 2.0 i-VTEC 4×4

Autor: Anina Russová - 6. 7. 2015


I když možná na první dobrou zní kombinace poměrně velkého SUV a benzínového motoru jako rozmařilost, Honda CR-V s dvoulitrem pod kapotou nás přesvědčila, že tomu tak být nemusí. A má to své opodstatnění, které se vám na následujících pár řádcích pokusíme vysvětlit. Redakčním testem prošla benzínová verze 2.0 i-VTEC s pohonem všech kol.

test-honda-cr-v-20-i-vtec-4x4-fl-p1

Honda CR-V je čerstvě po faceliftu. Auto je hodně nafouklé, masivní přední část jakoby se skrývala za uhlazenými světlomety táhnoucími se skoro až do půlky předních blatníků. Celek dotváří mohutná přední maska. Díky celkové linii přední části auta se nám předek po modernizaci líbí. Myslím, že designéři odvedli dobrou práci. Auto je jako celek sice mohutné, ale právě tuhle mohutnost ve svých liniích hezky skrývá.

Pochvalu si zaslouží také interiér. Ten byl vzhledem k nejvyšší výbavě Executive kompletně oděn do černé kůže, díky níž působil luxusně. Všechna sedadla jsou navíc neskutečně pohodlná a ani po dlouhých cestách nás z nich nebolela záda. Jediné, co jim prostě vytknout musíme, jsou kratší sedáky, které budou vadit všem s dlouhýma nohama, a malé boční vedení.

Honda CR-V nabízí dostatek prostoru jak pro řidiče, tak pro celou posádku. I za řidičem, který má dlouhé nohy, se dozadu poměrně pohodlně posadí dospělý pasažér. Prostoru na rozdávání je také v kufru, který se chlubí základním objemem 589 litrů, a po sklopení zadních sedadel i se sedáky (v poměru 60:40), ke kterému stačí jednoduchý pohyb, zatáhnutí za poutko v sedáku nebo za páčku v kufru, se dostanete až na 1 627 litrů. Je možné ale sklopit jen opěradla, pak ale v kufru nevznikne rovina a opěradla budou „do kopce“.

test-honda-cr-v-20-i-vtec-4x4-fl-p2

Co se ovladačů týče, zasloužily by nějaké to sjednocení. Tedy abyste mne chápali, já jsem velkým odpůrcem malých čudlíků a tlačítek všeho druhu, protože ty se za jízdy špatně ovládají, hledají a většinou místo přeladění rádia o jednu stanici pustím například klimatizaci. Právě dva velké ovladače teploty jsou, co se do velikosti a funkčnosti týče, naprosto ideální. Problém ale nastane, pokud chcete přepínat cokoliv buď pomocí tlačítek na volantu nebo pomocí ovladačů u velké dotykové obrazovky. Ty jsou totiž (včetně ovládání hlasitosti) umístěné hned vedle u sebe a navíc o velikosti určené pro prstíky dětí. Velkým protipólem jsou pak skvěle zpracované budíky, které ukazují opravdu vše, co řidič potřebuje a přes volant je na ně opravdu dobře vidět.

Rozhled budete mít z pozice řidiče směrem ven dobrý. V CR-V sedíte vysoko, a tak jediné, co vám bude trochu překážet, jsou masivní A sloupky a velká zpětná zrcátka. Ale to je dnešní daň za bezpečí, kterou nám diktuje svět kolem nás. Hlavně bezpečně…

Ještě se musím ale zastavit u jedné věci, za kterou jsem auto často chtěla někam zahodit, rozporcovat nebo rychle vrátit. Tou chvílí byla potřeba využití vestavěné navigace. Mluvíme o tom pokaždé, co se tato faceliftová navigace do aut dostala. Když už se vám navigaci podaří spustit, tak buď zamrzne nebo se prostě sama od sebe vypne a nebo stále dokola něco přepočítává. Každopádně varianta vypnutí a zamrzání byla nejčastějším problémem. Ve finále mě do cíle cesty často ani nedovedla.

test-honda-cr-v-20-i-vtec-4x4-fl-p3

Pod kapotou testovaného CR-V se ukrýval atmosférický benzínový čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 114 kW/155 koní při 6 500 otáčkách za minutu a s točivým momentem 192 Nm ve 4 300 ot./min. A když tahle čísla převedeme do běžného života, dostaneme poměrně slušný koktejl namíchaný z příjemné ovladatelnosti a jistoty z jízdy. Jen možná reakce na plynový pedál a chuť auta po rychlosti by mohla být větší. Je pravdou, že v dnešním světě plném přeplňování, kdy dostanete výkon motoru prakticky zadarmo, si ho tady musíte zasloužit. A to nejen tím, že vytočíte motor do vyšších otáček, ale také tím, že si zase vzpomenete, k čemu je řadicí páka šestistupňové manuální převodovky. Ano, tahle motorizace chce trochu práce, ale bohužel i když se budete snažit, tak to stádečko 155 koní není co do dynamiky úplně přesvědčivé.

Samozřejmě i CR-V je vybaveno systémem Start/Stop, ale jeho nástup je velice pomalý. Snadno ve mám může stát, že vám na křižovatce auto v rušném provozu „chcípne“ když už opět řadíte jedničku, protože vám padla zelená, ale než nastartuje, budou na vás zezadu troubit.

A jak benzínové CR-V jezdí? Dalo by se to shrnout dvěma slovy: opravdu dobře. Zaslouží si to ale podrobnější popis. V prvé řadě musím pochválit skvěle nastavený a naladěný podvozek. I když s jeho světlou výškou 165 mm to do žádného velkého terénu není, městské výmoly, rychlejší průjezdy zatáčkami nebo lehký terén zvládá bez ztráty květinky. A navíc vcelku pohodlně bez přenášení nepříjemných rázů od kol. I když má auto pohon všech kol, automaticky je upřednostňována přední náprava a zadní se přidává v případě problému té přední. K dobře naladěnému podvozku, který je u benzínové verze o něco tvrdší než u naftové, a i v zatáčce je z něj cítit naprostá jistota, patří pochvala jistým brzdám. Ty se dají krásně dávkovat a i v případě krizovějšího brzdění vás ve štychu nenechají. Na okreskách se CR-V chová spíše jako zvýšený hatchback než jako plnohodnotné SUV…

test-honda-cr-v-20-i-vtec-4x4-fl-p4

Už při popisu motorizace vás zcela jistě napadlo, jak to bude se spotřebou. Na to, že jde o velké auto s hmotností 1,5 – 1,6 tuny (podle výbavy), to není vůbec špatné. Při popojíždění po městě jsme se pohybovali kolem deseti litrů na 100 km, když jsme město opustili, ustálila se spotřeba kolem 8 litrů na 100 km. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 7.6 litrů, což při troše snahy nemusí být až zase takový problém.

Celkově u mě Honda CR-V zabodovala. Odmyslíme-li si natvrdlou navigaci a pomalý sytém Start/Stop pak za 885 tisíc korun dostanete dobrého parťáka jak na dlouhé jízdy, tak do města. Odveze prakticky vše, co potřebujete, a navíc ještě pohodlně a svým způsobem zábavně. Nám se svým způsobem líbila i absence přeplňování benzínového motoru, protože nám připomněla, jaké to je zacházet s řadící pákou.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Honda
Typ:,CR-V
Motor:,čtyřválec
Objem válců:,1 997 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,4×4
Výkon:,114 kW/155 koní v 6 500 ot./min
Točivý moment:,350 Nm ve 4 300 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.2 s
Maximální rychlost:,190 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,9.3 / 6.3 / 7.4
Emise CO2:,173 g/km
Délka:,4 605 mm
Šířka:,1 820 mm
Výška:,1 685 mm
Rozvor:,2 630 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 521 – 1 619 kg
Objem zavazadlového prostoru:,589 / 1 669 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
Akční ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru