Test BMW 418d Coupé (AT)

Autor: Pavel Srp - 19. 5. 2016


BMW bylo vždy synonymem sportovnější jízdy, spojení řidiče se strojem, dokáže takové pocity zprostředkovat i čtyřkové coupé se základním naftovým motorem 418d? To jsme se snažili zjistit v redakčním testu.

Vozy s karoserií coupé by z podstaty věci měly slibovat příjemnější jízdní, respektive řidičské zážitky. Jsou nižší, mají lépe umístěné těžiště a na praktičnost si až tolik nepotrpí. V případě tohoto BMW to však neznamená, že by snad neodvezlo čtveřici cestujících nebo by se nedalo používat k běžnému ježdění. Právě naopak.

test-bmw-418d-at-p1

Vnější vzhled testovaného vozu je okořeněn výbavou Sport line. Oproti běžným verzím jsou jiné oba nárazníky, ten přední s velkými otvory pro přívod vzduchu a černě lakovaným středem. Černé barvy obecně je v této „sportovní linii“ více. Černá je koncovka výfuku, těsnění kolem oken a volitelně mohou být černá také vnější zpětná zrcátka. Povedený dojem ze sportovně střiženého exteriéru pomáhají dotvářet pěkná 18″ kola, ale celek pokazí jednoduchá koncovka výfuku na zádi.

A to značí, že pod kapotou jen čtyřválec. Označení 418d prozradí, že jde o přeplňovaný dvoulitr s výkonem 110 kW/150 koní a točivým momentem 320 Nm. Je to vůbec nejslabší motor v nabídce. Neznamená to však, že by šlo o nějakou znouzectnost. Dynamika totiž vlastně není špatná. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 8,6 sekundy a ve zrychlení dokáže pokračovat až ke 213 km/h. Motor se projevuje poměrně vlažně, nemá výbušné reakce a zrychluje tak nějak „normálně“. Základní motor tak v tomto případě znamená „základní zábavu“ za volantem.

test-bmw-418d-at-p2

Nepříliš výkonné naftové coupé, ač s pohonem zadních kol, tedy není zrovna „synonymem sportovnosti“. K tomu se navíc přidává fakt, že motor je spojen s automatickou převodovkou bez páček pod volantem (ty jsou totiž za příplatek). Při řazení se tak musíte spokojit s „hlavou“ převodovky, případně rychlosti měnit pohybem voliče vpřed či vzad. Přidejte k tomu ještě přeposilované řízení bez špetky citu a máte auto, které vás na okreskách vlastně příliš bavit nebude. Jistě se s ním ale dostanete bezpečně a pohodlně na druhou stranu Evropy. Poměrně pohodlně je totiž naladěn i podvozek.

Tohle auto je jako dělané na dlouhé cestování. Interiér vypadá skvěle, zejména díky použití černé a červené barvy v prošívání a na některých lištách. Navíc, pokud už jste někdy v nějakém BMW seděli, budete si tu připadat „jako doma“. Všechny ovladače jsou tam, kde byste je čekali, materiály i zpracování jsou takřka bezchybné a motor, ač nezastře svůj čtyřválcový vznětový původ, je poměrně slušně utlumen.

A ten posez. Sedí se nízko, vaše tělo spočine ve skvělých sportovních, přesto pohodlných sedadlech a najít ideální pozici je otázkou okamžiku. Plusem je také to, že je tu dostatek prostoru. To ale platí pouze pro přední část kabiny, vzadu je to vhodné hlavně pro lidi menšího vzrůstu, navíc jsou tu pouze dvě místa. Se svými 180 cm jsem musel mít skloněnou hlavu a pod přední sedadla – byla-li nejníže – se obtížně vejdou nárty. Na dlouhé cesty to tu rozhodně není.

test-bmw-418d-at-p3

Jde o coupé, které má pouze dvojici dveří, a protože je potřeba dostat se jimi i na zadní sedadla, musejí být dlouhá. Tím ale vzniká problém, že přední bezpečnostní pásy jsou upevněny daleko za řidičem. BMW na to myslelo a pásy řidiči i jeho spolujezdci na předním sedadle podávají elektrické podavače. Příjemná „prémiová“ drobnost.

BMW 418d Coupé pro vás bude tím pravým autem zejména pokud jezdíte sami nebo ve dvou, jezdíte hodně a hledíte na spotřebu. Bez toho, aniž byste se nějak výrazně snažili, budete s ním běžně jezdit do 6 l/100 km. Jen výjimečně ukáže palubní počítač vyšší hodnoty. Výrobce sice slibuje kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, ale i tak jde o skvělý výsledek.

BMW 418d Coupé potěšilo bezrámovými dveřmi, které do interiéru nepropouštějí zvuk a skvěle vypadají. Potěšilo také příjemným podvozkem a příznivou spotřebou paliva. Méně už potěšilo jízdním zážitkem, protože řízení zcela postrádá cit a účinek posilovače je příliš velký. Základní cena s touto motorizací startuje na 1 019 200 Kč s DPH, testované auto bylo ještě o dalších tři sta tisíc dražší.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,418d Coupé
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 995 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,zadní kola
Výkon:,110 kW/150 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment:,320 Nm při 1 500 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.6 s
Maximální rychlost:,213 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.3 / 3.9 / 4.4
Emise CO2:,117 g/km
Objem nádrže:,57 litrů
Délka:,4 638 mm
Šířka:,1 825 mm
Výška:,1 392 mm
Rozvor:,2 810 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 560 kg
Objem zavazadlového prostoru:,445 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru