Svezli jsme se s novou Kiou Soul a s faceliftem modelu Sportage

Autor: Anina Russová - 9. 4. 2014


První dubnový pátek jsme dostali nabídku, vyzkoušet si jak se automobilce Kia povedl zbrusu nový model Soul a facelift modelu Sportage. Oba vozy mají své velké přednosti, ale obstojí v dost přecpaném segmentu SUV?

To je otázka, na kterou nám odpoví až prodejní čísla, ale nutno podotknout, že oba modely mají velice dobře našlápnuto. Jako první jsme se svezli s modelem Soul.

Kia Soul je velice zajímavý městský crossover, který rozhodně zaujme svým vzhledem. Oproti konkurentům působí jeho hranatá karoserie jako zjevení. Navíc automobilka svým zákazníkům nabízí opravdu širokou škálu možností, jak si svůj Soul upravit k obrazu svému.

Soul dostal nová zadní LED světla a 18 palcová kola. Uvnitř vozu je dostatek místa, i když to tak na první pohled nevypadá. Z boku má totiž Soul design se svažující se linií střechy, ale celé to dělají jen jinak tvarovaná okna. Soul se v České republice nabízí ve dvou motorizacích, jedné benzínové (objemu 1.6 litru, výkonu 97 kW, točivý moment 161 Nm) a jedné naftové (taktéž 1.6 litru s výkonem 94 kW a točivým momentem 260 Nm). Obě motorizace se v základu nabízejí s manuální šestistupňovou převodovkou, samozřejmě si také můžete připlatit 35 tisíc korun za automat.

Nový Soul je v nabídce ve třech výbavách – Active, Comfort a Exclusive. V základní s názvem Active ale počítejte, že naftu pod kapotu nedostanete. Ceny startují na zajímavých 314 980 Kč za výbavu Active v benzínovém provedení. Končí pak na 474 980 Kč za naftové provedení ve výbavě Exclusive.

My jsme si k projížďce vybrali Soul s naftovým motorem ve výbavě Exclusive. Přední kola poháněl šestistupňový manuál silou 97 kW/132 koní s točivým momentem 161 Nm. Musím přiznat, že jsem si myslela, že Soul bude sázet spíše než na jízdní vlastnosti na svůj vzhled, ale spletla jsem se. Soul má skvělý podvozek, který dobře utlumí mizerný stav středočeských okresních silniček. Auto i přes výše posazené těžiště dokáže dobře reagovat na pohyb volantu a příjemně překvapí také sedačky. Ty totiž na první pohled vypadají jako tvrdé a nepříliš pohodlné lavice, opak je však pravdou. Ano, mohly by přeci jen lépe držet tělo při průjezdu zatáčkou, ale pohodlné jsou a svou úlohu plní statečně.

Velice mile mne překvapilo odhlučnění vozu. O motoru jsem v klasických otáčkách moc nevěděla a výrazněji se projevil až při větším vytočení. Co mě ovšem za těch pár kilometrů, které jsem se Soulem ujela, mrzelo, byla kulisa řazení a brzdy. Řazení není špatné, jen při sudých stupních nevíte, jestli je tam vážně dvojka nebo neutrál. A co se brzd týče, možná jsem příliš tvrdá na nové auto, ale přeci jen bych od nich čekala větší jistotu a rychlejší nástup. Ta prodleva mezi sešlápnutím brzdového pedálu a samotnou reakcí je dost znatelná. Ale se Soulem budete těžko řezat zatáčky, na to je spíš pro_ceed GT.. Je to stylové městské auto, které se hodí jak před školku a školu vašich dětí, tak před nákupní centrum nebo kavárnu. Se Soulem prostě do šedivého městského provozu nezapadnete. A to se cení! :)

Facelift modelu Sportage není na první pohled tak úplně patrný, ale nová jsou kola, barvy, ale také třeba kaplička budíků. Kromě barev karoserie si můžete vybírat i z nových barev interiéru. Sportage je taková stálice, která prošla naštěstí jen malými změnami. Nakonec proč drasticky měnit něco, co dobře funguje a prodává se?

Sportage automobilka nabízí s jednou benzínovou a dvěma naftovými motorizacemi. Je to logický krok, protože většina chatařů a chalupářů bude nejspíš rovnou přemýšlet o naftě. Zmíněná benzínová je o objemu 1.6 litru s pohonem předních kol. Její výkon je 99 kW a točivý moment 164 Nm. Slabší z naftových motorizací je o objemu 1.7 litru a nabízí se také s pohonem předních kol. Její výkon výrobce udává 85 kW a 260 Nm točivého momentu, silnější je dvoulitr, kde už budete mít na výběr mezi pohonem dvou (předních) nebo všech čtyř kol. Za ten si ale připlatíte 30 tisíc korun. Výkon této je 100 kW a točivý moment 319 Nm. Všechny tři motorizace se v základu nabízí s šestistupňovou manuální převodovkou, nicméně automat je za příplatek 40 tisíc k dispozici také. Také Sportage se nabízí ve třech výbavách: Active, Comfort a Exclusive. Nejlevněji vás vyjde benzínová dvoukolka ve výbavě Active, základní cena je 419 980 Kč. Nejdražší je naftová dvoulitrová čtyřkolka, která je za 624 980 tisíc korun.

My jsme měli možnost krátce si projet Sportage s dvoulitrovou naftou pod kapotou a pohonem předních kol. Naftový motor s označením CRDi nabízí 100 kW/134 koní a točivý moment 319 Nm. Sportage je na první dojem něco jako dobrý přítel, se kterým si máte vždy co říct. Je velice příjemná na ovládání a veškeré umístění ovladačů je intuitivní. Sportage je klasické SUV, se kterým bez problému dojedete na chatu, na hory ale i nakoupit.

Velkou pochvalu ode mě dostane řazení a také odezva pedálů. Dlouho se mi nestalo, abych opravdu věděla, že šlapu na spojku a ne do hromádky pampelišek. Když už jsem měla tu možnost řídit SUV, rozhodla jsem se odbočit z vyznačené trasy vedoucí po klikatých okreskách do menšího terénu. I když šlo jen a pouze o předokolku, poradila si jak se zabahněným kopcem, tak i s výjezdem z pořádně promáčeného pole. Předním kolům hodně pomáhal těžký motor. Velice dobré bylo ovládání samotného vozu, jen bych možná ubrala účinnost posilovači řízení. Ten se totiž drží současných standardů, díky kterým volantem otočíte i malíčkem, ale tím zároveň přijdete i o komunikaci s vozem během jízdy.

Jak říkám, Sportage je prostě jako starý dobrý známý, na kterého se můžete spolehnout. Mít rodinu, chatu a jezdit na dovolené, měla by být Sportage jedbou z variant nového rodinného vozu.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru