Ani letos nebude Subaru Czech Rally Team chybět na startu nejvýznamnější domácí automobilové soutěže, Barum Czech Rally Zlín. Ba právě naopak, bude mít dokonce trojnásobné zastoupení a kromě Vojtěcha Štajfa se v týmových barvách objeví také mladá naděje – Miroslav Jakeš.

Velmi horká želízka v ohni bude mít Subaru Czech Rally Team na letošní ´Barumce´. Tato soutěž je opět součástí mezinárodních seriálů IRC i Mistrovství Evropy, proto pochopitelně popředí její startovní listiny ovládají speciály Super 2000. Značka Subaru (stejně jako náš tým) se účastní bojů ve třídě 3, proto budou obě naše špičkové posádky startovat s vozy Subaru Impreza WRX STI s nezvykle vysokými startovními čísly 26 a 28. Tato čísla ale zároveň znamenají, že ve své kategorii jsou oba vozy zahrnuty i v mezinárodní konkurenci do nejužšího okruhu favoritů. Po omluvenkách dvou soupeřů bude ve třídě 3 hned jako třetí startovat posádka Vojtěch Štajf – Marcela Ehlová, jako pátí vyrazí na trať Miroslav Jakeš s Igorem Norkem.

 

„Letošní Barum Rally bude pro nás velmi specifickou soutěží,“ zamýšlí se Vojtěch Štajf. „Důvod je zřejmý – jedničkou v našem týmu nebudu já, ale mladý talent Mirek Jakeš. Ten dostal šanci v rámci projektu Subaru Czech Rally Academy, který jsme vytvořili ve spolupráci se společností Subaru Česká republika. Naše kooperace se Subaru trvá už osmým rokem, což je v českých podmínkách ojedinělé – moc by nás ale potěšilo, kdybychom mohli za dva roky oslavit i desátou jubilejní sezónu, proto musíme hledat další cesty vpřed. Nebylo snadné najít u nás jezdce mladého, ale zároveň natolik rozumného a talentovaného, aby byl zárukou kvalitního výkonu a výsledku. Nakonec jsme se i se Subaru shodli na jménu Mirka Jakeše. S ním jsme si vyzkoušeli spolupráci při narychlo sjednaném startu v Lužických horách a přestože soutěž neskončila podle našich představ, stihl na ní Mirek prokázat svou rychlost.

Teď je ale situace jiná. Jezdec pojede s mým zbrusu novým vozem, dostal možnost testování, kde najezdil kolem sta kilometrů a mohl si nastavit auto podle svých požadavků. Na rozdíl ode mne, ´pirellisty´, pojede na pneumatikách Michelin, na které je zvyklý, zkrátka snažíme se mu připravit ideální podmínky pro kvalitní výsledek. Já věřím, že mu to klapne a vůbec se nebudu zlobit, pokud mne porazí. Spíš naopak, jedničkou bude Mirek startující se zkušeným Igorem Norkem, my s Marcelou Ehlovou jim budeme se starším vozem krýt záda. Spustili jsme před soutěží tipovací soutěž (a velmi kvitujeme, jak moc fanoušků se do ní zapojilo) a musím říct, že mne překvapilo, že se našlo i dost velké množství lidí, kteří věří, že Mirka i na jeho domácí soutěži dokážu porazit. Jedu ale s ´veteránem ´ postaveným v roce 2005 a i když jsme s ním tehdy vyhráli Bohemii a v roce 2006 dobyli vicemistrovský titul, šel od té doby hodně rychle kupředu. Chtěl bych se ale poprat o body, které by se moc hodily – mým cílem pro sezónu je samozřejmě udržení priority ASN. Samozřejmě od našeho, ale i Mirkova umístění se budou odvíjet i plány pro příští sezónu. Díky zapojení STI do seriálu IRC budeme mít servisní zázemí hned vedle takových hvězd, jako jsou mistři světa PWRC Andreas Aigner či Toshi Arai, jejichž vozy budou servisovány špičkovými týmy Tommiho Mäkinena a Manfreda Stohla. No a v téhle společnosti si náš tým určitě nechce udělat ostudu a myslím, že i Mirek bude mít velkou motivaci zajet dobrý výsledek. A jaký já od něj čekám? Moc bych si přál, aby ve třídě 3 bojoval minimálně o pódiové umístění! Držte mu proto se mnou palce,“ usmívá se před Barum Czech Rally Zlín Vojtěch Štajf, pilot, ale zároveň také týmový manažer Subaru Czech Rally Teamu.

Tým čeká těžká soutěž, kde jsou velmi dlouhé vzdálenosti mezi možnostmi opravit vůz v servisní zóně a o úspěchu či neúspěchu může rozhodovat každá maličkost. Vozy Vojtěcha Štajfa a Mirka Jakeše navíc v sobotu pojedou téměř okamžitě po sobě, takže bude nutné je připravovat současně. Logistika tak bude muset být skutečně na vysoké úrovni, i proto se tentokrát vydalo na Moravu kompletní veškeré personální obsazení týmu. Ten se navíc bude starat i o třetí vůz – s číslem 70 vyrazí se spolujezdcem Bohumilem Černochem na trať Petr Kačírek, kterého týden po soutěži čeká další slavnost v podobě vlastní svatby. „To je další z důvodů, proč si moc přejeme, aby na Barumce uspěl jak Petr, tak i zbylé dva vozy – ideální by totiž bylo, mít na Petrově svatbě co nejvíce důvodů k oslavám,“ pomrkává Vojtěch Štajf.

Tisková zpráva/-PS-