Ze společného projektu automobilek Toyota a Subaru vznikl výtvor přezdívaný Toyobaru, konkrétně vozy Toyota GT86, Subaru BRZ a derivát Scion FR-S. Trojčata sbírají pochvaly ze všech stran, a pokud je jim něco vytýkáno, je to mírný nedostatek výkonu. Subaru to chce změnit.

Japonská sportovní trojčata byla vyvíjena podle starého receptu, kdy nezáleží na mamutím výkonu, za kterým se dnešní výrobci honí, ale spíše na perfektním vyvážení a zábavě za volantem. Jak můžete zjistit i z našeho testu Toyoty GT86, povedlo se jim to na jedničku.

 

Začalo se ale proslýchat, že Subaru chce potěšit i ty zákazníky, kteří volají po vyšším výkonu. Dle zdrojů uvnitř automobilky, inženýři opravdu pracují na posílené verzi modelu BRZ. Ta by dostala kromě vylepšeného podvozku především přímé vstřikování a twin-scroll turbo. Odhadovaný skok výkonu je ze současných 200 koní na 280 a točivý moment by měl vzrůst z 205 Nm až na 339 Nm. Zachován prý zůstane pouze pohon zadních kol.

Spekuluje se také o tom, jak se vůz bude jmenovat. Někteří tvrdí, že jednoduše BRZ Turbo, jiní věří, že se ve výsledku dočkáme Subaru BRZ STI po vzoru loňského konceptu. Ať to bude jakkoliv, je téměř jisté, že příbuzní Toyota ani Scion podobnou péči nedostanou, což znamená, že tento projekt patří výhradně Subaru.

Otázkou je, jestli zvýšení výkonu neuškodí perfektnímu vyvážení a ovladatelnosti. Věříme ale tomu, že u Subaru vědí, co dělají a že výsledek bude stát za to. Už se těšíme na další zprávy z vývoje, o které bychom se s vámi mohli podělit.

-FM-