Společnost Väth si pořádně posvítila na Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Autor: Anina Russová - 31. 7. 2013


Není mnoho aut u kterých nepochybujete, že prostě nejsou špatná. Na první pohled, byť jen z fotografie, je vám jasné, že jednou, až budete rentiéři nebo vyhrajete loterii, vám takový vůz bude patřit. U mě mezi ně patří třeba Porsche 356 nebo 911, ale třeba také takový rodinný kombík v podobě Mercedesu-Benz CLS Shooting Brake. To je auto, které mě opravdu chytlo za srdce, protože tahle kombinace neskutečně povedeného designu a té nejkvalitnější techniky je prostě parádní.

V neposlední řadě jde v případě verze AMG také o opravdu rychlý kombík. Pod kapotou mu bije motor V8 o objemu 5,5 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který je schopen vůz rozhýbat silou 525 koní ve standartní verzi a nebo 557 koní – to když si jako zákazník vyberete takzvaný Performance Package.

Německé tuningové společnosti Väth bylo i tohle málo. Tahle firma má motto „Give Your Car Wings“ – tedy dejte svému vozu křídla – a u úpravy CLS Shooting Brake se jim to skoro povedlo… Silnější verzi o výkonu 557 koní upravili tak, že po jejich zásahu se výkon vyšplhal na neskutečných 834 koní a na  maximální točivý moment 1 180 Nm. A přitom úprava nebyla zase tak náročná: nová turba, nový výfuk, nový chladící systém motoru a na závěr samozřejmě nový program řídící jednotky.

Proto, aby si zákaznici mohli tuhle velkou sílu dostatečně vychutnat, musel být odstraněn omezovač rychlosti, a tak se maximální rychlost nyní zastaví až na 350 km/h. Jen samotná úprava motoru pak rychlosti chtivé zákazníky přijde na 46 172 EUR tedy asi 1 200 000 korun. To jde, cena vskutku lidová… Co myslíte? :)

Na závěr si Väth připravil ještě takový pěkný balíček opravdu zajímavých detailů. Když už se budou vrtat v motoru, mohou také namontovat nový stavitelný podvozek snižující světlou výšku vozu v rozmezí 20 až 40 mm, nová 20-palcová ultra lehká kola obutá do vysoko výkonnostních pneumatik o rozměru 265/30 R20 vpředu a 305/25 R20 vzadu. Samozřejmě nechybí ani možnost kompletního upgrade brzdové soustavy zahrnující obrovské brzdové kotouče o průměru 405 mm. Vše pak dotváří spoilery, zadní difuzor a obložení interiéru z uhlíkových vláken.

Tak si myslím, že tenhle rodinný kombík prostě jednou musí být můj. Rozhodně ho přežiju neupravený, ale když už bych si mohla vybrat, tak úpravě od Väth bych se vůbec nebránila. :)

-AR-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru