ŠKODA AUTO dnes v Mladé Boleslavi oficiálně zahájila sériovou výrobu nového modelu ŠKODA Octavia. Třetí generace tohoto bestselleru stanovuje ve svém segmentu nová měřítka co do prostornosti, funkčnosti, bezpečnostních a komfortních prvků, designu a poměru ceny a užitné hodnoty. V segmentu kompaktních vozů je tak ŠKODA Octavia třídou sama pro sebe. Od konce ledna 2013 bude mít nový model svou prodejní premiéru v prvních evropských zemích.

„Octavia je srdcem značky ŠKODA,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Náš tým s umem a vášní vyvinul nejlepší Octavii všech dob. Tento vůz je v každém ohledu třídou samou pro sebe. Zahájení sériové výroby v našem hlavním výrobním závodě je tak velkolepým momentem.“ Jako hlavní pilíř Růstové strategie ŠKODA má nová ŠKODA Octavia navázat na úspěchy svých předchůdců a dále posílit pozici značky na mezinárodních trzích.

 

Kvůli výrobě třetí generace modelu ŠKODA Octavia zahájila největší česká automobilka jeden z historicky nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření hlavního závodu v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem těchto opatření bylo rozšíření výrobní linky pro modely Octavia a Rapid, jejíž kapacita postupně narůstá z 800 na 1.200 vozů denně. Vedle nové generace vozu ŠKODA Octavia a ŠKODA Rapid vyrábí automobilka v Mladé Boleslavi také model ŠKODA Fabia. „Zahájení výroby vozu ŠKODA Octavia je po startu modelu ŠKODA Rapid v srpnu už druhým letošním velkým náběhem v našem hlavním závodě,“ zdůraznil Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro oblast výroby a logistiky. „Náš celý tým, zejména výroba, plánování, nářaďovna a logistika, tento obrovský projekt úspěšně zvládl, a to se současně běžící výrobou dalších modelů v závodě.“

Před zahájením výroby nového modelu ŠKODA Octavia byla realizována celá řada opatření. V rámci rozšiřování výrobních kapacit byla zprovozněna nová svařovna a plně automatické lakování vnitřku karoserie. Na počátku roku 2013 pak automobilka v Mladé Boleslavi uvede do provozu moderní a ekologickou lisovací linku.

S novou generací vozu ŠKODA Octavia odstartuje česká automobilka další etapu největší modelové ofenzívy v dějinách podniku. Do roku 2015 představí ŠKODA v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model. Tímto chce automobilka důsledně pokračovat v nastoleném růstovém kurzu. Cílem je zvýšit celosvětový počet prodaných vozů minimálně na 1,5 milionu ročně. Nová ŠKODA Octavia je nosným pilířem této strategie.

Třetí generace má navázat na úspěšnou historii řady ŠKODA Octavia. Octavia je zdaleka nejprodávanější model české automobilky. V prvních jedenácti měsících roku 2012 činil podíl modelu Octavia na celosvětových prodejích zhruba 44 procent. ŠKODA Octavia symbolizuje, jako žádný jiný vůz, úspěšnou historii značky v uplynulých dvou desetiletích. Představením tohoto modelu v roce 1996 byl zahájen opětovný vzestup společnosti do pozice globální automobilky, zastoupené na více než 100 trzích světa. Od roku 1996 bylo zákazníkům dodáno více než 3,7 milionu Octavií.

Tisková zpráva/-PS-