Škoda představuje novou Octavii RS – nejrychlější škodovku všech dob!

Autor: Pavel Srp - 5. 6. 2013


Přijíždí nejrychlejší sériová Octavia všech dob: nová ŠKODA Octavia RS oslaví svou světovou premiéru 10. července na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Nejnovější model je pokračováním největší modelové ofenzívy v historii značky ŠKODA. Třetí generace modelů Octavia RS a Octavia Combi RS zaujme výkonnými a současně úspornými motory, dravým designem a moderní technikou.

„Nová ŠKODA Octavia RS je sportovní třída sama pro sebe,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Náš nejmladší model spojuje sílu a současně příznivou spotřebu, emoce a rozum. Nikdy předtím nebyla Octavia RS tak rychlá, dynamická a současně tak praktická, bezpečná a komfortní jako tato třetí generace. V této dokonalé kombinaci stanovuje nová Octavia RS a Octavia Combi RS nová měřítka ve třídě kompaktních sportovních vozů a navíc na silnici přináší i sportovní geny značky. Dokonalý vůz pro všední den i pro volný čas, ve kterém se snoubí maximální výkon, nejnovější technika a vysoká užitná hodnota,“ říká Vahland.

Nová Octavia RS zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h (se šestistupňovou manuální převodovkou). Navíc nový model poskytuje všechny vynikající vlastnosti nového modelu ŠKODA Octavia: maximální funkčnost, dostatek prostoru, špičkovou bezpečnost, nejmodernější asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a komfortu a vynikající poměr ceny a výkonu. Prodej nového vozu ŠKODA Octavia RS bude v České republice zahájen 12. července 2013 u příležitosti startu jubilejního 40. ročníku Rally Bohemia.

Dostatek síly novému modelu ŠKODA Octavia RS poskytují dva nové motory. Pod kapotou pracuje buď dvoulitrový benzinový motor o výkonu 162 kW/220 koní (o 9 koní více než v poslední generaci) nebo dvoulitrový vznětový motor o výkonu 135 kW/184 koní (o 14 koní více než v poslední generaci). Benzinový motor 2,0 TSI ve spojení s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou umožňuje vozu Octavia RS zrychlení u 0 na 100 km/h za pouhých 6,8 s. Maximální rychlost činí 248 km/h a je tak o 6 km/h vyšší než tomu bylo u druhé generace vozu Octavia RS. S novým vznětovým motorem 2,0 TDI Octavia RS akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 s, maximální rychlost této motorizace je 232 km/h (s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou).

Ve srovnání s druhou generací vozu Octavia RS mají nové motory vyšší výkon a současně až o 19 procent nižší spotřebu. Systém start-stop a rekuperace brzdné energie jsou součástí sériové výbavy. Volitelně je pro oba motory k dispozici buď ručně řazená převodovka nebo dvouspojková převodovka DSG (například SEAT Leon FR 1,8 TSI má sedmistupňové DSG), obě šestistupňové.

Optimální jízdní vlastnosti kompaktního sportovního vozu zaručuje moderní podvozek. Nová ŠKODA Octavia RS je sériově vybavena sportovním podvozkem. K tomu byla karoserie oproti standardnímu provedení snížena o 12 mm (Octavia Combi RS: 13 mm). Zadní kola využívají nově vyvinutou víceprvkovou nápravu. Precizní vedení stopy zajišťuje přední náprava typu MacPherson s trojúhelníkovitými spodními rameny. Součástí sériové výbavy je také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního programu ESC. Tato funkce zlepšuje trakci kol a snižuje sklon k nedotáčivosti při rychlých průjezdech zatáčkou. Lepší ovladatelnost a vyšší agilitu umožňuje také nové elektromechanické řízení s variabilním převodem. Tato technologie vyžaduje od řidiče menší úhel natočení volantu pro dosažení požadovaného poloměru zatáčky. To znamená méně přehmatávání na volantu v prudkých zatáčkách.

Dravost a kvalitu na první pohled vyzařuje design nové generace modelu ŠKODA Octavia RS. Nejmladší model značky ŠKODA staví své sportovní geny v obou karosářských verzích suverénně na odiv. Už na spy fotkách vypadala agresivně. Každému, kdo vůz uvidí, je hned jasné: toto je nová sportovní Octavia RS. Jasně se tu uplatňuje nový designový jazyk značky. Čelní pohled se vyznačuje zdařilou souhrou charakteristické masky chladiče s plaketou RS, výraznými otvory pro vstup vzduchu se strukturou včelích pláství, novým předním spojlerem, mlhovými světlomety v designu RS a novými, nyní sériově montovanými bi-xenonovými světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení.

Boční pohled se v porovnání se standardním modelem Octavia vyznačuje sníženou karoserií. K tomu přispívá i skutečnost, že v porovnání s druhou generací modelu Octavia RS vůz podstatně narostl do délky (+88 mm, kombi +86 mm) a do šířky (+45 mm). Současně vzrostl také rozvor o 102 mm, což stejně jako zkrácení předního převisu posiluje dojem síly. Emoce vzbuzují také třmeny kotoučových brzd, sériově červeně lakované. Sílu vyzařující proporce charakterizuje vysoká tornádo-linie a ostré precizní hrany.

Mimořádně sportovní akcent modelu Octavia RS dodávají také nová kola z lehkých slitin. Designéři navrhli hned čtyři nové vzory kol ve velikostech 17, 18 a 19 palců. Sportovní pneumatiky přesvědčí dvojbarevným provedením, markantním vzhledem, optickou lehkostí, ostrými hranami a precizním zpracováním do posledního detailu. Sériově jezdí nová Octavia RS na stříbrných sedmnáctipalcových hliníkových kolech Dorado s pneumatikami rozměru 225/45 R17. Volitelně se dodávají dva typy osmnáctipalcových hliníkových kol v designech Gemini a Pictoris (vždy pro pneumatiky 225/40 R18). U typu Gemini je možno volit ze dvou barevných variant: stříbrné a antracitové. Pro toho, kdo ocení extrémně sportovní disky, nabízí ŠKODA Originální příslušenství pro model Octavia RS navíc ještě mimořádnou lahůdku: devatenáctipalcová kola z lehkých slitin Xtrem v černé barvě.

Zádi ve spodní části dominuje černý difuzor a nad ním umístěný široký pás odrazky. Tyto prvky jsou nezaměnitelným identifikačním znakem nové generace vozu Octavia RS, stejně jako obě široké, lichoběžníkové chromované koncovky výfuku. Vedle toho jsou na zádi i zadní svítilny v typickém tvaru písmene C, které jsou nyní sériově vybaveny technologií LED. Nechybí ani spojler: u vozu Octavia RS na pátých dveřích, v provedení kombi je řešen jako spojler na konci střechy.

Interiér nového vozu ŠKODA Octavia RS je vyveden ve sportovní černé. Novinkou je decentní osvětlení ovládacích páček, integrované ve výplních předních dveří. Pro řidiče a spolujezdce jsou k dispozici nově vyvinutá sedadla v designu RS. Součástí sériové výbavy je sportovní tříramenný volant, potažený perforovanou kůží. Kůži je potažena také hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy. Prahové lišty a kryty pedálů jsou z nerezové oceli. Sdružený přístrojový panel s barevným Maxi DOT–displejem má svůj vlastní design RS. Volant, hlavice řadicí páky, prahové lišty, sedačky a koberečky mají emblém RS.

Vedle sportovní charakteristiky disponuje nová ŠKODA Octavia RS také vlastnostmi známými z jiných verzí nové generace modelu Octavia. Mezi ně patří v první řadě vynikající nabídka prostoru a řada ‚Simply Clever‘ řešení. Také ve sportovní verzi zachovává Octavia známou kvalitu značky ŠKODA.

Nejlepších hodnot dosahuje nabídka prostoru. Žádný jiný kompaktní sportovní vůz nenabízí delší interiér (1 782 mm), více místa pro nohy (73 mm) a více místa nad zadním sedadlem (980 mm). Také zavazadlový prostor je měřítkem ve své třídě: objem u modelu Octavia RS vzrostl o pět litrů na celkem 590 litrů, objem zavazadlového prostoru verze Octavia Combi RS činí dokonce 610 litrů.

Nová Octavia RS také dostala do vínku řadu ‚Simply Clever‘ detailů. V nabídce jsou sklopné cargo-elementy, stejně jako oboustranná podlaha v zavazadlovém prostoru, škrabka na led ve víčku nádrže a reflexní vesta pod sedačkou řidiče. Ve voze navíc najdete také koš na odpadky, držák multimediálních přístrojů a řadu sériových odkládacích ploch, držáků a háčků. Nová Octavia Combi RS může mít na přání v zavazadlovém prostoru také variabilní mezipodlahu. Novinkou ve verzi Combi RS je multifunkční kapsa na kabát, zavěšená pod krytem zavazadlového prostoru. Roletový kryt zavazadlového prostoru je možno vyjmout a uložit pod mezipodlahu. Zadní opěradla jsou sklopná v poměru 60:40.

Nová ŠKODA Octavia RS přesvědčí maximální úrovní bezpečnosti. Vůz je vybaven nově vyvinutými bezpečnostními systémy, jako je Front Assistant s funkcí nouzové brzdy, Lane Assistant pro jízdu v pruzích, multikolizní brzdou s automatickým zásahem v případě nehody, Crew Protect Assistant pro zajištění vozu v situacích, hrozících nehodou, a Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče). V případě nehody zajistí maximální možnou ochranu řidiče a cestujících rozsáhlý paket prvků pasivní bezpečnostní výbavy, který mimo jiné zahrnuje až devět airbagů.

Také pokud jde o komfort, nezůstává téměř žádné přání nesplněno – díky řadě elektronických komfortních systémů. Nová ŠKODA Octavia RS může být na přání vybavena adaptivním tempomatem, který dodržuje odstup za vozem vpředu. Nový Intelligent Light Assistant umožňuje automatické zapínání a vypínání dálkových světel. Automatic Parking Assistant pomáhá při parkování a vyjíždění. Rozpoznávání dopravních značek v paketu Traveller Assistant zobrazuje dopravní značky.

Na přání může být nová Octavia RS vybavena také systémem automatického odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Pro obě varianty karoserie je k dispozici elektricky ovládané panoramatické střešní okno. K dispozici je také zcela nově vyvinutá generace infotainmentových rádií a navigačních systémů. Součástí sériové výbavy nejnovějšího modelu značky je CD-rádio Swing s monochromatickým displejem. Vůz má čtyři reproduktory vpředu i vzadu. Ve vyšších systémech pracují až osmipalcové dotykové displeje se senzorem přiblížení. Maximální požitek z poslechu nabízí nový soundsystém CANTON, akusticky optimalizovaný pro interiér kabiny.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru