Jako absolutně úspěšné hodnotí automobilka ŠKODA své sponzorování závodu Tour de France 2012. Na závěr třítýdenního klasického cyklistického závodu předal předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland trofeje vítězům čtyřech kategoriích, mezi nimi také vítězi žlutého trikotu, Bradleymu Wigginsovi z Velké Británie. Zvláštní cenu společnosti ŠKODA získal navíc i nositel bílého trikotu, Tejay Van Gardener z USA.

Po deváté za sebou podpořila letos společnost ŠKODA jako hlavní sponzor cyklistický závod kolem Francie, který dnes skončil na pařížském bulváru Champs-Elysées: „Tour de France je už po mnoho desetiletí světovou cyklistickou událostí číslo jedna. Těší nás, že jsme mohli svým dílem přispět k fantastickému průběhu Tour 2012. Našim sponzoringem jsme oslovili miliony fanoušků kolem trati a miliardové mezinárodní publikum v médiích.“

 

Pořadatelům Tour de France dala značka ŠKODA k dispozici zhruba 110 vozů. Značka byla navíc také partnerem ‚bílého trikotu’ pro nejlepšího závodníka do 25 let. „Tour de France jakožto královská třída cyklistického sportu se ke značce hodí nejen pro svou dynamiku, ale i na základě historických souvislostí: ŠKODA zahájila svou úspěšnou historii v roce 1895 výrobou jízdních kol“, říká Prof. Vahland. S velkoformátovými reklamními nápisy v prostoru startu a cíle, stejně jako podél trati, byla značka ŠKODA opticky přítomna v každé fázi jednotlivých etap.

Zlatým hřebem aktivit společnosti ŠKODA bylo předání trofejí, které letošní vítěz Tour Bradley Wiggins z Velké Británie a vítězové dalších kategorií (bílý trikot – Tejay Van Gardener z USA, nejlepší mladý profesionální jezdec do 25 let; zelený trikot – Peter Sagan ze Slovenska, nejlepší sprinter; puntíkovaný trikot – Thomas Voeckler z Francie, nejlepší vrchař) převzali z rukou předsedy představenstva společnosti Prof. Dr. h.c. Winfrieda Vahlanda. Trofeje spoluvytvářel designér značky ŠKODA Peter Olah a ručně je vyrobili čeští umělečtí skláři.

Letošní Tour de France opět nabídla cyklistické sportovní výkony světové úrovně a přilákala k trati zhruba 15 milionů lidí, k tomu je nutno přičíst zhruba dvě miliardy televizních diváků na celém světě. Více diváků sleduje už jen mistrovství světa ve fotbale a olympijské hry.

Cyklistika je vedle ledního hokeje a aktivit ŠKODA Motorsport nejdůležitějším pilířem sponzoringové strategie společnosti ŠKODA. Do této oblasti spadá také podpora masové cyklistiky. Automobilka podporuje například českou akci „Kolo pro život“ nebo berlínský „Velothon“.

Tisková zpráva/-PS-