SEAT Leon CUPRA 280 zná svou českou cenu: 669 900 Kč – foto + video

Autor: Pavel Srp - 18. 2. 2014


SEAT zahájí začátkem března na českém trhu prodej svého nejvýkonnějšího sériově vyráběného vozu všech dob. Nabídka bude zpočátku zahrnovat pětidveřový model Leon CUPRA 280 v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Vstupní cena modelu Leon CUPRA 280 5D byla stanovena na 669 900 Kč. Výjimečně dobrý poměr cena/výkon je umocněn rozsáhlou výbavou a excelentní kvalitou. Verze s převodovkou DSG vyjde na 714 900 Kč. Za pětidveřový Volkswagen Golf GTI (162 kW/220 koní a 350 Nm) přitom dáte 645 900 Kč s manuální šestistupňovou převodovkou nebo 705 900 Kč s šestistupňovým DSG a za GTI Performance (169 kW/230 koní a 350 Nm) dokonce 671 900 Kč, respektive 731 900 Kč.

SEAT bude nabídku modelů Leon CUPRA postupně rozšiřovat. V každém případě čeká na majitele nového Leonu CUPRA fascinující dynamika, nejmodernější technologie a úžasný design v kombinaci s nepřekonatelnou hospodárností a dokonalou využitelností v každodenním provozu.

Zcela nový motor 2.0 TSI s dvojitým vstřikováním a proměnným časováním ventilů poskytuje v modelu Leon CUPRA 280 nejvyšší výkon 206 kW/280 koní od 5700 do 6200 ot./min. Pro každodenní provoz je ovšem ještě důležitější maximální točivý moment 350 Nm, který je dostupný v širokém rozpětí od 1750 do 5600 ot./min., a zaručuje tak suverénní akceleraci v každé situaci. Pětidveřový Leon CUPRA 280 DSG zvládne sprint z nuly na 100 km/h za pouhých 5,8 sekundy. Verze s manuální převodovkou vyžaduje v této disciplíně jen o desetinu sekundy víc. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba paliva je přitom pouhých 6,6 l/100 km.

Dalším důležitým faktorem, který řidiči modelu Leon CUPRA zajišťuje maximální potěšení ze sportovní jízdy, je perfektně nastavený podvozek a důsledně lehká konstrukce, díky níž je provozní hmotnost pětidveřového modelu Leon CUPRA 280 jen 1395 kg. Náročná konstrukce podvozku s 19“ koly posouvá laťku v této třídě o další velký kus výš. S adaptivní regulací podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), uzávěrkou diferenciálu přední nápravy a progresivním řízením v sériové výbavě dosahuje nový Leon CUPRA na závodní dráze výrazně rychlejších časů na kolo než jeho už tak pozoruhodný předchůdce. Zároveň je jízda mnohem komfortnější s překvapivě vysokou úrovní kultivovanosti dokonce i při dlouhém cestování po dálnici. Specifická vysokovýkonná brzdová soustava pro model CUPRA s červenými brzdovými třmeny zaručuje bezpečné a spolehlivé zpomalení.

Emocionální design modelové řady Leon byl pro nový Leon CUPRA ještě zdokonalen. Nová příď s velkými otvory pro přívod vzduchu a předními světlomety LED přispívá k působivému vzhledu, což platí i pro zadní nárazník s náznakem difuzoru a dvěma oválnými koncovkami výfukové soustavy. Atraktivní celek završují černé kryty vnějších zpětných zrcátek, nápisy CUPRA na brzdových třmenech a aerodynamický paket se zadním střešním spoilerem.

V interiéru přitahuje pozornost sportovní volant CUPRA s jedinečným designem a pádly pro manuální řazení v kombinaci s převodovkou DSG. Nepřehlédnutelná jsou rovněž vynikající sportovní sedadla čalouněná tmavě šedou Alcantarou a ozdobená bílým štepováním. Pedály a ozdobné lišty na bočních prazích jsou vyrobeny z hliníku. Zdrojem zábavy i důležitých informací je Media System Plus s barevným dotykovým displejem s úhlopříčkou 5,8“. Prostřednictvím voliče jízdních režimů CUPRA Drive Profile si může řidič přizpůsobit barvu dekoračního osvětlení s diodami LED – v režimu CUPRA září červeně, ve standardním nastavení bíle.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru