Nikdy jsem nepochopila, co některé společnosti nutí upravovat vozy jako Rolls-Royce Ghost a ještě úpravu pojmenují Black Bison. Inovovat a ladit takovou ikonu a vlastně nejdražší a nejluxusnější automobil, který je na trhu k dostání, je buď naprosté šílenství nebo velká odvaha. Ono totiž zlepšovat něco, co je skoro dokonalé, je opravdu hodně složité. I když s Rolls Royce se dají dělat i mnohem zběsilejší věci, např.: prohánět ho v terénu nebo ho přestavět na praktické kombi

Známý tuningový úpravce Wald International se však do takové úpravy pustil s vervou. Jejich úpravy se většinou točí okolo podobně zajímavých aut. Jen pro příklad připomenu jejich provedení Porsche Panamera, Mercedesu-Benz CLS63 AMG nebo starší úpravu Rolls Royce Phantom Drophead Coupé, ale i obyčejnější auta jako třeba Toyotu GT86.

Celý tuningový kit pro Rolls Royce Ghost z dílny Wald International však překvapí cenou. Ta konečná za úpravu je v přepočtu cca 300 000 Kč (15 500 dolarů). Pokud přihlédnete k ceně vozu, pak se mnou budete určitě souhlasit, že tohle je poměrně směšná cenovka. A co v tuningovém balíčku najdeme? Nový přední nárazník, zadní nárazník, zadní difuzor, nové blatníky, boční nástavce prahů a nebo zcela nový podvozek. Pokud si budoucí majitel upraveného Rolls Royce Ghost ještě trochu připlatí, dostane také nová kola z lehkých slitin a kompletně přepracované výfukové potrubí. Jenže proč? Aby se z toho stalo uřvané cosi…?

 

Co ovšem zůstalo (naštěstí) bez úprav, je motor. Pod kapotou se stále ukrývá obrovský benzínový agregát V12 o objemu 6,6 litru, který produkuje 563 koní a točivý moment 780 Nm. Výkon motoru se prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky přenáší na zadní kola. A i když je tento kolos opravdu hodně těžký, zvládne sprint z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

-AR-