První jízdní dojmy: Mitsubishi Outlander

Autor: Anina Russová - 7. 9. 2015


Jsou to teprve tři roky, kdy na silnice vyjela třetí generace Mitsubishi Outlander a za ty tři roky prošla poměrně velkými změnami nebo chcete-li facelifty. Ten první přišel krátce po uvedení nového modelu na trh. Říká se, že hlavním důvodem byla vlna kritiky na nepříliš povedený vzhled vozu. Před pár dny jsme blíže poznali další, tentokrát o poznání výraznější facelift, který se už ovšem nedotýká jen vzhledu, ale zahrnuje více než stovku různých inovací a úprav. I sama automobilka tak přiznává, že se s jistou dávkou nadsázky dá mluvit o zcela novém modelu…

Facelift se opírá o několik hlavních bodů. Jde o novou vizuální identitu Outlandera s názvem Dynamic Shiled, zlepšení kvality utlumení nežádoucích zvuků nebo vibrací, zbrusu nové naladění podvozku a nechybí ani nové prvky aktivní i pasivní bezpečnosti či několik prvků výbavy. To je takové krátké shrnutí. Nebojte, nebudeme vám rozepisovat vše dopodrobna, ale u některých novinek se přeci jen zastavíme.

prvni-jizda-mitsubishi-outlander-facelift-p1

Nejdříve osvětlíme, co že vlastně znamená ono slovní spojení Dynamic Shield. Jde o zcela novou vizuální identitu, která se postupně objeví na kompletní nabídce vozů Mitsubishi. Nejvíce je „dynamický štít“ patrný v přední části vozu, díky čemuž Outlander působí dynamičtějším dojmem. Zeštíhlela a protáhla se přední světla a díky použitým stříbrným prvkům auto působí celkově mnohem sportovněji.

Když se podíváme na motorizace, zjistíme, že jich opravdu není mnoho. Vybírat můžete mezi benzínovým dvoulitrem s označením MIVEC vyladěným na 110 kW/150 koní s pětistupňovou manuální převodovkou nebo dvoulitrovou naftou se stejným výkonem. Naftové agregáty už ale pracují jak s manuální tak s automatickou převodovkou, přičemž v obou variantách nabízí šest převodových stupňů. Naftové agregáty jsou navíc oproti benzínovému motoru v nabídce s pohonem všech kol. Kromě motorizací můžete vybírat také ze tří výbav INTENSE, INTENSE+ a INSTYLE. Mimochodem, všechny motory splňují normu EURO6.

Už jsme zmínili pohon všech kol a o ten tu dnes půjde asi nejvíce. V nejvyšší výbavě INSTYLE, kterou jsme měli možnost na krátké testovací jízdě vyzkoušet, bude totiž Outlander vybaven diferenciálem s omezenou svorností na přední nápravě. A nemyslete si, že jde jen tak o nějaký marketingový tah. I když je Outlander poměrně velké auto, které se určitě nebude bát ani nějakého toho terénu, překvapí vás s jakou chutí se pouští do zatáček. Outlander si sice asi nekoupí někdo, kdo bude plánovat co nejlepší trefování apexů, ale když bude jeho majitel cestou z chaty chtít upustit páru, s Outlanderem se mu to do jisté míry povede. Pomůže mu i nově naladěný pohon všech kol.

prvni-jizda-mitsubishi-outlander-facelift-p2

Outlander dopřává posádce příjemný pocit ze vzdušného interiéru – a to zejména v nejvyšší výbavě. Ta totiž nabízí interiér čalouněný kůží a zejména velké střešní okno. To ve většině aut ubírá místo nad hlavou, ale tady se nemusí bát ani posádka vyššího vzrůstu. Místa je dostatek i na nohy, a to v obou předních řadách. Ve třetí řadě sedadel – Outlander může být sedmimístný – to samozřejmě není úplně ono. Jde spíše o nouzová místa, a tak nejsou ani příliš pohodlná, ale ani prostorná.

Nový Mitsubishi Outlander překvapil nejen výborným odhlučněním, pohodlností nebo prostorností, ale především svými jízdními vlastnostmi. Svezli jsme se s ním však pouze krátce, a tak na větší soudy nemáme dostatek zkušeností a budeme si muset počkat na klasický redakční test.

O zákazníky bude Outlander bojovat zejména svou cenou. Tu základní v nejnižší výbavě s benzínovým motorem stanovil dovozce na 608 450 včetně DPH. V nejvyšší výbavě, s pohonem všech kol a naftovým agregátem se zastavíte na 979 850 Kč. Kompletní ceník je k nahlédnutí ZDE.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru