Představuje se nový Lexus LS F Sport

Autor: Pavel Srp - 11. 12. 2012


Lexus představuje v Evropě novou verzi své vlajkové lodi LS. Model LS se v průběhu času vyvíjel a dospěl – za 23 let se jej prodalo více než 730 000 kusů ve čtyřech různých generacích, přičemž většina těchto vozů je stále v provozu. Model získal již řadu mezinárodních ocenění, nejen v Evropě, ale i v USA a dalších částech světa.

Nové LS staví na své úspěšné historii a přináší celou řadu vylepšení, která zahrnují mj. design, tvarování karoserie a vylepšení jízdní dynamiky.

Vylepšená jízdní dynamika pro celou řadu LS

Jízdní dynamika nového LS souvisí s řadou nových úprav, jejichž cílem je spojit kultivovanost, jízdní pohodlí a stabilitu za vysokých rychlostí, příslušející vlajkové lodi modelové řady Lexus, s vyšší agilitou při ovládání vozu, stejně tak jako sportovnějším požitkem z jízdy.

Vyšší tuhost karoserie a vylepšení aerodynamiky znamená ještě ladnější a stabilnější jízdu s výtečnou charakteristikou tlumení pro maximální cestovní komfort. Elektrický posilovač řízení se zdokonaleným systémem pneumatického odpružení AVS zlepšuje reakce řízení, agilitu vozu i stabilitu za vysokých rychlostí.

Zlepšení zpětné vazby a chodu brzdového pedálu se projevilo ve výtečných reakcích při brzdění a účinku brzd. Nový volič jízdních režimů Drive Mode Select nabízí až pět přepínatelných režimů jízdy, a umožňuje tak řidiči optimálně kombinovat hospodárnost jízdy, pohodlí, výkon a ovladatelnost.

Modelová řada LS byla rozšířena o zcela nové provedení LS F SPORT, a dokládá tak poslední vývoj značky Lexus, která jde cestou sportovnějších a dynamičtějších vozů vyvolávajících emoce.

Jízdní dynamika F SPORT

Konstruktéři vycházeli z vylepšené jízdní dynamiky standardního provedení LS a zapracovali na dalším zdokonalení sportovního a dynamického charakteru modelů F SPORT, především na agilnějším nastavení podvozku s ohledem na lepší záběrové schopnosti, držení stopy, agilní ovladatelnost a zapojení řidiče do děje.

Světlá výška vozu se sportovním pneumatickým odpružením typu multilink se snížila o 10 mm a bylo doplněno posílení výztuh u prvků zavěšení zadních kol ke zvýšení tuhosti karoserie, aby vůz nabídl stabilnější jízdu bez náklonů a zlepšily se reakce podvozku na pokyny od volantu.

LS 460 F SPORT s pohonem zadních kol používá samosvorný diferenciál Torsen® reagující na přenášený točivý moment, jenž optimálně rozděluje hnací moment mezi obě zadní kola, a tak zlepšuje záběrové schopnosti kvůli rychlejší akceleraci na výjezdu ze zatáček. Soustava aktivních stabilizátorů, nabízená výhradně pro plně hybridní verze F SPORT, znamená hladkou jízdu v kombinaci s výtečným jízdním pohodlím, dokonalejší regulací náklonů karoserie a vyšší přesností řízení během dynamické jízdy. Šestipístkové brzdové třmeny Brembo® na přední nápravě nabízejí hladký a vysoce stabilní brzdný výkon příslušející řadě F SPORT.

Ve všech vozech LS s paketem F SPORT jsou k dispozici páčky pod volantem pro ruční řazení, umožňující zasahovat do volby automatické převodovky. Jedinečnou funkcí provedení LS 460 s pohonem zadních kol je systém řazení pomocí páček pod volantem s automatickými meziplyny při řazení dolů, nabízející hladký chod a velmi atraktivní požitek z jízdy.

LS 460 s paketem F SPORT přidává generátor zvuku sání, jelikož atraktivní zvuková kulisa je k zážitkům ze sportovní jízdy nezbytností. Generátor zvuku sání používá speciální tlumič, jenž umocňuje vibrace impulzů ze systému sání a přivádí je jako příjemnou zvukovou kulisu do kabiny vozu, ale současně eliminuje všechny nežádoucí ruchy.

Design F SPORT

LS F SPORT, jenž byl navržen pro majitele, kteří preferují řídit vůz sami, rozšiřuje nabídku výbavy a výkonový potenciál verzí poháněných zážehovým motorem V8 i plně hybridním ústrojím pohonu. Součástí dravějšího a smělejšího designu je maska chladiče ve tvaru vřetene s jiným rastrem a černým okolním dekorem, větší otvory pro chlazení a jednoduchá mlhová světla kruhovitého tvaru. LS F SPORT je rovněž obutý do pneumatik o rozměru 19″. Ve snížené části zadního nárazníku je chromový dekor podél celé spodní hrany, který ještě zdůrazňuje nízké těžiště vozu.

Pro verzi s paketem F SPORT se nabízí sedm barev lakování karoserie, z toho jedna (Bílá Nova) byla vyvinutá speciálně pro tento model. V interiéru je možné kombinovat dvě exkluzivní barevná schémata s čalouněním stropu kabiny z materiálu Alcantara a dekory z masivního hliníku.

Originální sportovní sedadla F SPORT (elektricky seřiditelná v 16 směrech) nabízejí vynikající oporu v zatáčkách (oproti předchozí verzi lepší o 25 %). Na jejich dynamické provedení poukazuje i čalounění z perforované kůže s bílým a šedým stehováním určeným pouze pro tento stupeň výbavy.

Exkluzivní interiér verzí s paketem F SPORT doplňuje zakázkový volant obšitý perforovanou kůží, páčky pod volantem, designově sladěná hlavice řadicí páky v kůži, sportovní hliníkové pedály a prahové lišty.

Nové LS 460 se nabízí v provedení s pohonem zadních kol nebo stálým pohonem všech kol. LS 600h s plně hybridním pohonem je standardně vybaveno pohonem obou náprav; v případě provedení F SPORT používá soustavu aktivních stabilizátorů. Obě provedení jsou k dispozici i s prodlouženým rozvorem (LS 600h L na všech evropských trzích, resp. LS 460 L v Rusku, na Ukrajině, v Kazachstánu a na Kavkaze).

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru