V současnosti má britsko-čínská automobilka MG své nejlepší dny již dlouho za sebou. Majitel v podobě firmy Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) ale plánuje oživení a mohutný růst se zaměřením na Evropu a zvažován je i návrat sportovního charakteru značky, minimálně v podobě malého sportovního vozu.

Značka MG má za sebou více než desítku neveselých let života na hranici existence. V područí SAIC ale původně britskou automobilku snad čekají lepší časy. Vedení plánuje výrazný růst inspirovaný korejskou Kiou.

Finanční krze v Asii málem položila v roce 1997 automobilku Kia na lopatky. Značka se ale ve spojenectví s Hyundaiem z nejhoršího poměrně rychle oklepala a za masivních investic do vývojových a výrobních center, designérského oddělení a budování image, se dostala až na vrchol dnešního výsluní. Zatímco ostatním výrobcům klesají prodeje, Kia zažívá na mnoha frontách růst a je postrachem i pro zavedenější automobilky. Tím se právě chtějí inspirovat u MG.

 

K budování image značky má posloužit i malý sportovní model. Ačkoliv ani sám výrobce zatím netuší, jakou koncepci vůz bude mít a jak vlastně by měl vypadat, jedno je jisté – v plánech figuruje na důležité pozici. A dle vyjádření MG by měl redefinovat segment sportovních vozů. Na to jsme teda zvědaví…

MG má velmi ambiciózní plány, avšak mnoho odborníků se shoduje na tom, že jsou zcela nereálné. Značka se chce v průběhu pěti let dostat alespoň částečně na trasu vytyčenou korejskou Kiou, ale odborníci pochybují, že se, byť do roku 2020, někam výrazně pohne. Jejich skepticizmus vychází především z faktu, že MG si chce prorazit cestu pouze pomocí designu a již tolik neinvestuje do budování image a marketingu jako právě v minulosti Kia.

No, nechme se překvapit. Byť bych rád viděl návrat MG ke slávě, i já zatím situaci vidím skepticky.

-FM-