Při prvním pohledu na tohle auto vás nejspíš napadne: Je nové nebo už jsem to někde viděl? A přesně takové to auto je. Exeo je nové, ale z boku, až na párdetailů, téměř nerozeznatelné od předposlední, tedy staré, Audi A4. SEAT převzal výrobní linku A4, upravil přední a zadní část a hle…je tu nový model. Vzhledem k tomu, že geny jsou Audi, převzalo si Exeo jak klady, tak i zápory této prémiové značky.

Jak již bylo řečeno – zvenku se Exeo od Audi liší jen drobně. Přepracována byla kompletně přední i zadní část. Z boku však jasně rozlišíte jeho „rodiče“. Od A4 se liší jen umístěním zpětných zrcátek a blikačů. Nemusíte se ale bát vyrazit s Exeem vyrazit do divadla, na golf, na fotbal nebo na jednání – ostudu si neuděláte nikde!

Na palubě se budete cítit příjemně, i když možná trochu stísněně – hlavně na zadních sedadlech, kde místa na nohy opravdu není nazbyt. Stejně místa jako na zadních sedadlech je i v zavazadlovém prostoru, kam se vám vejde možná jeden golfový bag a fotbalový míč. Objem 442 litrů je dokonce menší než u Fabie Combi.

 

Testovaný vůz byl ve výbavě Style s příplatkovým koženým čalouněním. V této konfiguraci auto působí poměrně luxusním dojmem. Materiály jsou tradičně „audi quality“. V interiéru nic nevrže, nic nepraská. Přístrojová deska je na první pohled, hlavně v oblasti středového panelu, nepřehledná, nicméně po čase ovladače najdete i poslepu.

Pod kapotou nám „vrčel“ turbem přeplňovaný motor o objemu dvou litrů s výkonem 147kW/200 koní a točivým momentem 280Nm. Tuto motorizaci zvenku poznáte snadno – při pohledu zezadu jsou vyvedeny koncovky výfukového potrubí po obou stranách., u všech ostatních motorizací najdete „jen“ dvě vlevo. Motor byl spojen s automatickou převodovkou Multitronic (bezestupňová převodovka, podobná variátoru na skůtru). Auto díky použité převodovce působí línějším dojmem než ve skutečnosti je. Kromě „variátoru“ máte možnost zvolit i režim, při kterém se převodovka může chovat jako klasický automat – má softwarově nastavených 7 převodových stupňů, které se dají řadit pádly na volantu nebo řadící pákou po přesunutí do „manuálního módu“. Auto se hodí spíše na dlouhé dálniční cesty, protože díky umístění motoru před přední nápravou není příliš ochotné ke změně směru a je značně nedotáčivé. Zábavy na okreskách si tedy moc neužijete. Na zábavnosti nepřidá ani poměrně vysoká hmotnost, která je u tohoto konkrétního auta 1595 kg.

Jde-li vám o spotřebu paliva, pak si rozhodně tento motor nekupujte! Ani s manuálem ani s automatem. Spotřeba se bude pohybovat po městě spíše nad 10 litry, na dálnici (při dodržování předpisů) kolem 9 a na okreskách kolem 8. Výhodou však je, že můžete tankovat i Natural 95.

Pokud se rozhodnete pro Exeo, dostanete starší Audi za cenu SEATu a nebudete potkávat stejná auta na každém rohu! 🙂

-PS-