Obrazem: Novitec Lamborghini Aventador Roadster

Autor: Jan Karlík - 22. 10. 2014


Tuningová firma Novitec Rosso se podívala na zoubek tomu nejzuřivějšímu býkovi bez střechy v italské stáji. Kromě aerodynamického paketu dostal ještě více koňské síly pod kapotou.

Lamborghini Aventador má i ve své otevřené variantě výkon rovných 700 koní. Číslo, které snad ani není hodno zvyšovat. Výroční verze k padesátým narozeninám značky jich měla ještě o dvacet víc. A Novitec tomu nasadil ještě korunku. Přeprogramováním řídicí jednotky – včetně změny mapování vstřikování a zapalování – se z vidlicového dvanáctiválce objemu 6,5 l podařilo vydolovat celých 535 kW/727 koňských sil. Svůj podíl na zvýšeném výkonu má ale i nový, průchodnější výfuk. Dodává se buď nerezový nebo z Inconelu, tedy slitiny niklu a chromu. Aktivní zvuk se ovládá tlačítkem v kokpitu, můžete se ale obejít i bez něj. Lehce narostl i kroutící moment ze sériových 690 na výsledných 709 Nm.

Pojďme se podívat na změny, které se odehrály na exteriéru. Novitec svůj stylingový program pro Lamborghini Aventador pojmenoval Torado. Předně to je celý balíček z uhlíkových kompozitních materiálů – zpětná zrcátka, přední nárazník, dvojitý spoiler či přepracované nasávací otvory, také kapota, tedy vlastně víko zavazadelníku má navíc vzduchové kanály a odsávání. Další aerodynamické prvky najdeme na bocích. Zadní křídlo není jen mohutné, ale ladí s celkovými tvary otevřené střely původem ze Sant’Agaty, ale hlavně na něm není jen tak pro parádu. Pokud pilot deceleruje z rychlosti 180 km/h, řídicí jednotka Cantronic jej sama zvedne, aby zajistila odvětrávání motorového prostoru. A při zrychlení jde naopak dolů. O správné obtékání vzduchu vzadu se stará difuzor, který může být i dvojitý. Pokud vám nevyhovuje karbonový vzor, je možnost ho nechat nalakovat, ve vámi zvolené barvě.

Podvozek byl sestaven ve spolupráci s odborníky z firmy KW a byl testován na simulátoru, který využívala Toyota v Kolíně nad Rýnem při vývoji monopostů F1. Trojdílná kovaná kola s pěti dvojitými paprsky mají vpředu průměr 20″ a jsou 9″ široká, vzadu pak najdeme větší, s průměrem 21″ a šířkou 13″. Obouvají pneumatiky Pirelli P Zero 255/30 R20, respektive 355/25 R21.

Změn se však dočkáte také v interiéru, který lze doplnit jak jinak než karbonovými doplňky. Na panelech dveří, nebo na krytu sdruženého přístroje před pilotem. Na čalounění u Novitecu používají jemnou kůži a Alcantaru. Vzorník barev je prý velice obsáhlý a není problém nechat promluvit vaše umělecké já.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru