Nový Mercedes-Benz třídy S – Zadání zní: Dokonalost

Autor: Pavel Srp - 2. 4. 2013


Nejlepší automobil na světě – k tomuto přívlastku se vždy znovu dopracovaly všechny generace vozů Mercedes-Benz třídy S. Logické zadání pro vývoj nastávající generace proto znělo: Dokonalost až do posledního detailu. Tak vznikla „esence luxusu“. Výsledek přístupu „to nejlepší nebo nic“ lze zažít v interiéru. Ať se jedná o sedadla nebo klimatizaci, ovládání nebo design, informační a zábavní systémy nebo komfort a bezpečnost na zadních sedadlech, nové nápady a jejich pečlivá realizace demonstrují postavení vrcholného modelu značky Mercedes-Benz.

Poprvé v historii třídy S byl středem pozornosti vývoje sedan s dlouhým rozvorem. Na rozdíl od minulosti byla od něj odvozena „kratší“ verze s normálním rozvorem. To proto, že třída S má jednoznačné postavení reprezentační limuzíny po celém světě včetně velkých zámořských trhů, jako jsou USA, Čína nebo Japonsko. Zatímco v Evropě a z části v Severní Americe usedají majitelé třídy S často sami za volant, je vlajková loď nabídky osobních vozů Mercedes-Benz zejména v Asii jednoznačně šoférským vozidlem. Logickým důsledkem je počet novinek, které jsou speciálně zaměřeny na komfort a bezpečnost na zadních sedadlech – ve třídě S sedí i cestující vzadu bezesporu v první řadě.

To však neznamená, že by snad řidič přišel zkrátka. Mercedes-Benz využil při návrhu jeho pracoviště nejnovější poznatky svého výzkumu. Z těch jednoznačně plyne, že určité komfortní vlastnosti mají bezprostřední vliv na výkonnost a kondici řidiče během jízdy i po ní. Komfort slouží také bezpečnosti.

Nová třída S disponuje promyšlenými automatickými klimatizačními funkcemi. Také sedadla si činí ambice být etalonem v automobilovém průmyslu. V obou případech k tomu patří nejvyšší komfort ovládání, který je zajištěn velkým počtem servomotorů a dalších podpůrných pohonů – jen v interiéru jich pracuje více než 100.

Spy foto: Mercedes-Benz třídy S nové generace

Vnitřní design: vizuální šířka a formální klid

Vnitřní design nové třídy S ztělesňuje svou jasnou architekturou klasický, suverénní a zároveň velmi moderní sedan. Prostor je vyjádřen jedinečně ladným, smyslně elegantním stylem. Horizontální prvky a linie přitom vytvářejí atmosféru, která se vyznačuje vizuální šířkou a formálním klidem. Vysoká kvalita a elegance harmonicky souzní s přehledností a funkčností. Koncept interiéru třídy S slučuje jízdní, prostorový a ovládací komfort na nejvyšší úrovni.

Dokonale sladěný koncept materiálů a barev vytváří jednolitý exkluzivní interiér. Dřevo nalézá velkorysé uplatnění zejména na přístrojové desce a středové konzole. Zvláštním aspektem, z něhož vyzařuje vysoká kvalita, jsou pokovené povrchy ovládacích prvků s perleťovými laky ve třech barevných odstínech sladěných s barvou interiéru.

Také cestující na zadních sedadlech sedí v první řadě – koncepce a exkluzivita sedadel, výplní dveří a všech ovládacích prvků v ničem nezaostává za přední částí interiéru. Zadní část interiéru lze dále individualizovat volbou položky výbavy na přání „First Class Fond“. K ní patří luxusní středová konzola, která spojuje soukromou atmosféru s uživatelským komfortem (integrace telefonního sluchátka, dalších odkládacích schránek, odkládacích stolků atd.).

Nový zobrazovací a ovládací koncept: nová elegantní velitelská centrála

Jako centrální prvek horizontálního uspořádání se před řidičem rozkládá radikálně nově navržený displej, který nahrazuje tradiční sdružený palubní přístroj. Na něm se vizuálně a ergonomicky optimálním způsobem spojují četné další funkce. Celý displej vzbuzuje dojem, že se vznáší v prostoru, a tento dojem dále posiluje „efekt koróny“ vznikající dekoračním podsvícením.

Dva barevné displeje, s vysokým rozlišením, poměrem stran 8:3 a úhlopříčkou 30,7 cm (12,3 palce), tvoří novou informační centrálu třídy S. Levý displej přebírá funkci dosavadního sdruženého přístroje a nabízí veškeré informace důležité pro řidiče. Pravý displej slouží ke komfortnímu ovládání informačních, zábavních a komfortních funkcí. U nově navrženého ovládacího a zobrazovacího konceptu stály v popředí především ergonomie, ovládací komfort a bezpečnost.

Neustále rostoucí požadavky na integraci dodatečných funkcí do automobilu vedly u nové třídy S k dalšímu zdokonalení celé logiky ovládání. Cílem uspořádání ovládacích a zobrazovacích prvků bylo formálně a obsahově logické sloučení ovládacích prvků a zobrazovacích funkcí ve vozidle. Kromě nových displejů se zde v mimořádně vysoké kvalitě uplatňují pokovené povrchy spínačů a ovládací prvky ze skutečného hliníku.

Sedadla: pojízdná kancelář a zdravá oáza

Mercedes-Benz posouvá komfort sezení a klimatický komfort ve třídě S na novou úroveň, díky četným světovým novinkám, mezi něž patří posilující masážní funkce na principu horkých kamenů nebo aktivní odvětrávání sedadel ventilátory s možností jejich zpětného chodu. Na výběr je pět různých variant zadních sedadel včetně sedadel Executive se sklonem opěradla až 43,5 stupně, která umožňují na palubě soustředěné vyřizování pracovních povinností nebo nerušenou relaxaci.

Komfort sezení a klimatický komfort dále zvyšuje velké množství specifických inovací. Světovou novinkou je posilující masážní funkce na principu horkých kamenů. Odborníci na sedadla u značky Mercedes-Benz vyvinuli ve spolupráci s fyzioterapeuty a psychology jedinečnou masáž se 14 samostatně ovládanými vzduchovými polštáři v opěradle a integrovanou vyhřívací funkcí. Celkem je dispozici šest masážních programů, z nichž dva pracují s podporou vyhřívání.

Poprvé jsou u aktivního odvětrávání sedadel použity ventilátory s možností zpětného chodu, který mění směr otáčení ventilátorů, a tím i proudění vzduchu v konstrukci sedadla. Nejprve je při spuštění odvětrávání nasáván na povrchu sedadla chladnější okolní vzduch. Po čtyřech minutách se ventilátory automaticky přepnou do režimu foukání, aby se omezily projevy průvanu, a tím byl zajištěn dlouhodobý komfort.

Další světovou novinkou, která je součástí paketu pro tepelný komfort, jsou vyhřívané loketní opěrky a prostřední plochy výplní dveří vpředu a vzadu (ve dveřích a středové loketní opěrce). K tomu patří rovněž vyhřívaný volant a mimořádně rychle reagující vyhřívání sedadel Plus. Všichni cestující si tak mohou nastavit optimální komfort sezení a tepelné pohodlí. Samotný výkon topení lze nastavovat prostřednictvím centrálního displeje nebo dálkového ovládání vzadu.

Oficiální foto interiéru:

Komfortní nebo lehátkové sedadlo vzadu: nový koncept opěradel

U třídy S s krátkým rozvorem jsou na výběr dvě varianty zadních sedadel (pevná lavice nebo samostatná sedadla s nastavením opěradel v rozsahu 37 stupňů), u varianty s dlouhým rozvorem jich je dokonce pět. Na rozdíl od jinak běžných konceptů seřizování sklonu opěradla zároveň s polohou sedáku se nastavuje opěradlo samostatně, čímž se nemění prostor pro nohy a poloha kyčelního kloubu. Sklon a horizontální polohu sedáku lze seřizovat odděleně.

Maximální sklon opěradla lehátkového sedadla na straně spolujezdce byl zvýšen z 37 na 43,5 stupně, což je největší sklon opěradla v segmentu vyšší třídy. Za sedadlem spolujezdce umístěné lehátkové sedadlo je vybaveno opěrkou lýtek, kterou lze volně nastavit v podélném směru i sklonu. V kombinaci s opěrkou paty dopředu sklopného sedadla spolujezdce vpředu lze dosáhnout lehátkové polohy, která stanovuje z hlediska pohodlí při spánku a odpočinku v automobilovém segmentu nová měřítka.

Bezpečnost cestujících na zadních sedadlech zvyšují ještě tři další novinky. U podavače zámku bezpečnostního pásu posunuje elektromotor automaticky zámek nahoru a dolu. Airbag v bezpečnostním pásu tvoří nafukovací část bezpečnostního pásu, která může snížit riziko poranění cestujících na zadních sedadlech při čelním nárazu, protože snižuje zatížení hrudního koše. Lehátkové sedadlo je standardně vybaveno také airbagem v sedáku, který zabraňuje, aby cestující při nehodě proklouzli pod bezpečnostním pásem. Mercedes-Benz díky tomu mohl zkonstruovat pohodlné lehátkové sedadlo, které zároveň nabízí při nehodě vyšší úroveň bezpečnosti než sedadlo, u něhož se sklon opěradla mění zároveň s polohou sedáku.

Klimatizace: mnoho novinek pro útulné klima

Nově vyvinutá řídicí jednotka standardní automatické klimatizace THERMOTRONIC pracuje na principu řízení proudění vzduchu a její automatická funkce zohledňuje individuální vnímání komfortu na všech sedadlech. Novinkou jsou zcela individuální možnosti nastavení pro stranu řidiče a spolujezdce i pro individuální automatické režimy klimatizování „FOCUS“, „MEDIUM“ a „DIFFUSE“.

Nová třída S má v rámci paketu AIR-BALANCE systém „aktivního parfémování vzduchu“. Aktivní znamená, že se proces parfémování zapíná a vypíná samočinně a automaticky nastavuje intenzitu vůně. Parfémování umožňuje individualizaci vůně vzduchu v interiéru. Vůně v interiéru se nezmění trvale, molekuly vůně ani neulpívají na textilních površích vozidla nebo na oblečení.

Další součástí paketu AIR-BALANCE je vylepšená filtrace venkovního vzduchu přiváděného prostřednictvím klimatizace do interiéru vozidla a recirkulovaného vnitřního vzduchu v režimu vnitřní recirkulace. Filtrační systém je nyní ještě výkonnější a dokáže potlačit koncentrace určitých plynných emisí pod hranici vnímatelnosti. Součástí paketu AIR-BALANCE je rovněž ionizace. Vzduch z klimatizace prochází ionizační jednotkou, z níž je následně odváděn do interiéru. V kombinovaném provozním režimu tak lze eliminovat určité viry, bakterie a patogenní mikroorganismy (zvýší se účinek čištění) a zároveň se vzduch zvýšenou koncentrací negativně nabitých iontů kyslíku osvěží (což přináší relaxační účinek).

Multimediální nabídka: komunikační centrála a koncertní sál

Ve třídě S debutuje zcela nová generace multimediálních systémů s intuitivním ovládáním a speciální možností prožívání funkcí prostřednictvím vizualizace a animací. Mezi další inovace patří vícemístný systém, u něhož je z každého sedadla nezávisle na sobě zaručen přístup ke všem zdrojům zábavního systému. Nová třída S je kromě toho, jako první sedan, standardně vybavena jedinečným předním basovým systémem, který využívá objem příčných a podélných nosníků skeletu karoserie k funkci dutinového rezonátoru pro basové reproduktory.

Na vývoji nové generace multimediálních systémů Mercedes-Benz se po celém světě podílelo několik stovek vývojových pracovníků, kteří napsali více než 30 milionů programovacích řádků. Srdcem nového systému COMAND Online je procesor Intel Atom, jehož výkonnost v ničem nezaostává za komponenty používanými v aktuálních laptopech.

Multimediální možnosti rozšiřují četné nové funkce a podle přání posádky promění třídu S buď v komunikační centrálu, nebo koncertní sál.

Nová třída S nabízí jako první vozidlo na světě v oblasti zábavy skutečný vícemístný systém. To znamená, že z každého ze čtyř sedadel lze nezávisle na sobě využívat libovolné zdroje zábavního systému – tedy rádio, televizi, internet, navigaci, mechaniku DVD a přístroje připojené prostřednictvím USB.

Nová je kromě toho také funkce ovládání všech sedadel z místa řídiče, který může každému spolujezdci pustit na displej a do sluchátek libovolný audiovizuální zdroj. Řidič může navíc stisknutím tlačítka aktivovat reprodukci přehrávaného zdroje zvukového záznamu prostřednictvím reproduktorů vozidla.

Společným znakem všech audiosystémů je inovativní přední basový systém, který byl vyvinutý značkou Mercedes-Benz a ve třídě S zažívá první uplatnění v sedanu. Basové reproduktory jsou namontovány přímo do karoserie a využívají téměř čtyřicetilitrový objem příčných a podélných nosníků jako dutinový rezonátor. Místo standardní zvukové aparatury s deseti reproduktory mají zákazníci alternativně na výběr hned dva mimořádně kvalitní audiosystémy vyvinuté ve spolupráci se specialistou na HiFi, značkou Burmester: systémy Burmester® Surround Sound a Burmester® High-End 3D Surround Sound.

Novinkou v oblasti navigace je především interaktivní zpracování obsahů. Mezi nové navigační a informační funkce patří mimo jiné animovaný kompas, tzv. „driveshow“ s informacemi pro cestující jako v letadle a zobrazování mapových podkladů z portálu Google Maps na hlavním displeji v přístrojové desce a pro cestující na zadních sedadlech.

Nová třída S přináší opravdovou dokonalost až do posledního detailu, skutečnou „esenci luxusu“ a realizaci hesla „to nejlepší nebo nic“ v praxi. A to jak u ovládání nebo designu, u sedadel či klimatizace, informačních a zábavních systémů, nebo úrovně komfortu a bezpečnosti na zadních sedadlech. Všechny inovace a jejich pečlivá realizace umocňují ještě vyšší postavení tohoto vrcholného modelu značky Mercedes-Benz.

Luxusní třída S, tak šel čas…

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru