Nové Volvo XC90 se představuje na pařížském autosalonu

Autor: Tisková zpráva - 2. 10. 2014


Počátkem letošního září měli zástupci světových medií možnost seznámit se jako první se zbrusu novým Volvem XC90. Jeho odhalení u nich vzbudilo značný zájem a velmi pozitivní ohlasy. Nyní toto luxusní SUV míří na autosalon do Paříže, kde bude slavnostně představeno celé veřejnosti. Výjimečné příležitosti bude mezi 4. a 19. říjnem v Paříži odpovídat i naprosto výjimečný stánek značky Volvo.

S odhalením druhé generace největšího SUV značky otevírá Volvo zcela novou kapitolu, na jejímž konci budou nejbezpečnější automobily na trhu. Nejpozději od roku 2020 chce švédský výrobce dosáhnout ambiciózního cíle – v žádném autě značky Volvo by nemělo dojít k fatální nehodě. XC90 je prvním krokem v tomto úsilí, zároveň ale přináší také mnoho dalších novinek.

A to jak v oblasti technologie a bezpečnosti, tak v designovém směřování. Nová XC90 je prvním sériovým modelem, který vyšel z pera viceprezidenta pro design Thomase Ingenlatha. Model přímo navazuje na předchozí úspěšné koncepty a jako první ukazuje novou tvář švédské značky, pro niž jsou vepředu typické diody uspořádané do tvaru písmene T jako symbol Thorova kladiva.

Exteriér i vnitřek vozu významně navazují na klíčové atributy švédského životního stylu: velkorysý prostor, oslavu světla a důraz na pohodlí. Nové ztvárnění interiéru vytváří z XC90 nejluxusnější model, jaký dosud Volvo vyrobilo. Vybrané materiály, detailní zpracování a atraktivní prvky typu skleněného krystalu zasazeného do voliče automatické převodovky překoná snad jen zcela nový multimediální dotykový displej podobný tabletu, který tvoří srdce zbrusu nového palubního ovládacího systému. Je umístěn ve středové konzole a nejdůležitější informace promítá prostřednictvím head-up displeje na spodní část čelního skla. Tento dotykový displej představuje inovativní způsob ovládání vozu a současně přístup k celé řadě produktů a služeb fungujících na základě cloudu a internetového připojení.

Mezi ně patří Sensus Connect, který usnadní přístup například k internetovým rádiím (přes aplikaci Tuneln), informacím z Wikipedie či vylepšené online navigaci s 3D grafikou her. Cestující mohou bez omezení streamovat oblíbenou hudbu (funkce Spotify) či díky vestavěnému 3G modemu vytvořit přímo z auta pojízdný wi-fi hotspot. Volvo také jako první na světě integrovalo do systému ve voze funkci Park&Pay, která pomůže s vyhledáním nejbližší parkoviště, navigací na vhodné volné místo a také umožní přímo z vozu online zaplatit parkovné.

Od roku 2015 navíc bude k dispozici aplikace Volvo On Call umožňující vzdálený přístup do automobilu – díky tomuto systému lze vůz na dálku například odemknout či zamknout nebo iniciovat vytápění. Po novém roce se služby rozšíří ještě o automatické připomenutí návštěvy autorizovaného servisu a její online objednání.

Také audiovybavení nové XC90 odpovídá jejímu postavení mezi ostatními vozy domovské automobilky. Audiosystém Bowers & Wilkins s devatenácti reproduktory a dvanáctikanálovým zesilovačem HARMAN o výkonu 1 400 W patří ke světové špičce. Zvuk, jenž se neodráží od čelního skla, ale k uším posluchače putuje díky unikátní technologii přímou cestou, je stejně reálný a živý jako při poslechu v koncertním sále či v nahrávacím studiu.

Volvo také spojilo své síly s počítačovým gigantem Apple a do interiéru XC90 začlenilo novou aplikaci Apple CarPlay. Ta přináší vybrané funkce a služby známé uživatelům iPadů, iPhonů a iPodů přímo do vozu a umožňuje jejich ovládání prostřednictvím dotykového displeje středové konzoly bez nutnosti přepínat mezi obrazovkami vozu a telefonu. Spolupráce se společností Google umožňuje stejné propojení vozu a smartphonu s operačním systémem Android. Platforma Android Auto umožňuje ovládat známé funkce, služby a aplikace prostřednictvím hlasu, ovládacích prvků na volantu nebo dotykového displeje ve středové konzole a poskytuje majitelům smartphonů s Androidem přístup ke službám typu vyhledávač Google Search, mapy Google Maps, přehrávání hudby Google Play Music a dalším.

Volvo XC90 druhé generace je prvním modelem zahrnujícím všechny nové technologie značky. Jeho nejzásadnější průkopnický přínos však tkví v tom, že je především prvním vozem postaveným na nové platformě SPA. Jde o modulární základ, který umožňuje měnit doslova úplně všechno: od rozvoru náprav, přes přední i zadní převis karoserie až po výšku podvozku nebo dokonce celého vozu. Novým základním kamenem je také ultrapevná bezpečnostní klec z oceli legované borem.

Návštěvníci pařížského autosalonu se budou moci při prohlídce premiérové XC90 podrobně seznámit rovněž s celou řadou známých i zcela nových bezpečnostních asistenčních systémů, sdružených pod názvem IntelliSafe. Kromě oblíbených asistentů typu hlídání mrtvého úhlu (BLIS), prediktivního systému či detekce chodců i cyklistů je Volvo XC90 prvním automobilem používajícím systém automatického brzdění v křižovatkách a technologii pro ochranu pasažérů při náhlém opuštění silnice.

Všechny tyto kvality nového Volva XC90 přispěly k tomu, že již jeho prvních 1 927 kusů (v tomto roce byla totiž automobilka Volvo založena) uvolněných do on-line prodeje ve speciální sérii First Edition, bylo beznadějně vyprodáno během pouhých 47 hodin.

Zájemci z České republiky si mohou novou XC90 začít objednávat v průběhu listopadu a první vozy začnou do Česka přijíždět od května 2015. Základní cena nového Volva XC90 s motorem D4 činí 1 329 000,- Kč. Kompletní ceník bude zveřejněn v nejbližších dnech.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru