Nové Volvo XC90 bude prý „nejčistším“ SUV na světě

Autor: Tisková zpráva - 9. 7. 2014


Zbrusu nové Volvo XC90 automobilky Volvo Cars, jehož uvedení nás čeká v letošním roce, bude nabízet bezkonkurenční kombinaci výkonu a čistého provozu. Tento sedmimístný vůz s pohonem všech kol nabídne řidičům až 400 koní při emisích CO2 přibližně 60 g/km (jízdní cyklus NEDC). Dosud žádné SUV nedisponovalo tak vysokým výkonem při tak nízkých emisích.

„Při řízení zbrusu nové XC90 není nutné přistupovat na žádné kompromisy,“ pochvaluje si Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group. „V minulosti jste se museli rozhodnout, jestli dát přednost výkonu, nebo nízkým emisím CO2. Ale se zbrusu novým Volvem XC90 můžete mít obojí.“

Nová XC90 bude dostupná s celou řadou motorových variant Drive-E, z nichž všechny nabízejí mimořádnou kombinaci výkonu a hospodárnosti. Veškeré motory řady Drive-E spojuje jeden charakteristický prvek, a to, že se jedná o čtyřválcové agregáty.

„Prostřednictvím našich nových motorů Drive-E jsme vytvořili rodinu inteligentních benzínových a naftových hnacích jednotek s výkonovými křivkami, které zajišťují vzrušující jízdní vlastnosti a zároveň i bezkonkurenční úspornost,“ dodává Peter Mertens. „Pokud bude novou XC90 cestovat sedm lidí, budou emise oxidu uhličitého na osobu a kilometr neskutečně nízké.“

Co se týče přínosu v oblasti ekologicky orientovaných technologií, upevní nové Volvo XC90 díky svému výkonu a nízkým emisím CO2 postavení automobilky Volvo Cars na trhu. Podle hodnot získaných Evropským sdružením výrobců automobilů (ACEA) se společnost Volvo Car Group v období od roku 2012 do roku 2013 zasloužila o největší snížení průměrných emisí vozových parků, které u jejích aut tvoří 8,4 %.

Technologie Twin Engine

Volvo vyvinulo čtyřválcový motor poskytující stejné potěšení z jízdy, jaké mají lidé obvykle spojeno s mnohem většími motory, a to při mnohem efektivnějším a ekologičtějším provozu. Motory Drive-E budou průběžně představeny pro celou modelovou řadu Volvo.

Nové Volvo XC90 s motorem Twin Engine, který stojí na vrcholu celé nabídky, ponese znak „T8“, přičemž bude plug-in elektrickým vozem, hybridním vozidlem a vysoce výkonným automobilem současně v jednom provedení.

Pro běžnou jízdu je určen výchozí hybridní režim. V rámci tohoto režimu je využíván 2,0 litrový čtyřválcový benzínový motor Drive-E s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem pohánějící přední nápravu v kombinaci s elektromotorem se silou 80 koní (60 kW), jenž bude pohánět zadní kola.

Toto řešení využívá kompresor, který se stará o výkon v dolním rozsahu otáček a dodává motoru přirozený charakter silného agregátu, zatímco turbodmychadlo zajišťuje mocný výkon ve vysokých rychlostech. Elektromotor pohánějící zadní kola zajišťuje okamžitý nástup točivého momentu.

Pouhým stisknutím tlačítka může řidič přepnout do tichého režimu „Pure“ s nulovými emisemi – například při elektrické jízdě po městě s dojezdem přibližně 40 kilometrů. V případě potřeby je možné okamžitě přepnout zpět a využívat kombinovanou kapacitu benzínového i elektrického motoru, kdy vůz disponuje silou asi čtyř stovek koní a maximálním točivým momentem 640 Nm.

Kompletní nabídka dalších motorových variant

Součástí nabídky motorů pro Volvo XC90 je také motor D5 twin turbodiesel o výkonu 225 koní a maximálním točivém momentu 470 Nm, který se může pochlubit nejlepší spotřebou ve své třídě, a to přibližně 6 l / 100 km, a také motor D4 turbodiesel s výkonem 190 koní, maximálním točivým momentem 400 Nm a spotřebou paliva kolem 5 l / 100 km.

Do nabídky patří také dvě benzínové varianty. První je motor T6 s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem, který vládne silou 320 koní a nabízí maximální točivý moment 400 Nm. Druhou představuje motor T5 s 254 koňmi a s maximálním točivým momentem 350 Nm.

Nejenže není nutné dělat kompromisy na výkonu a efektivitě, podvozek postavený na základě nové modulární architektury (SPA) automobilky Volvo Cars umožňuje navíc větší flexibilitu uvnitř vozu. Ostatní výrobci automobilů se soustředí na to, aby co nejlépe zkombinovali rozměrnou baterii s luxusním a prostorným interiérem, to se však Volvu podařilo překonat.

„Protože je naše nová platforma SPA od samého počátku navržena tak, aby do ní bylo možné bez problémů začlenit technologie pro elektrifikaci, nevyžaduje instalace řešení Twin Engine žádné kompromisy na objemu zavazadlového prostoru ani na prostoru pro cestující,“ podotýká Peter Mertens.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru