Motorová paleta Fiatu 500L byla rozšířena o dvojici nových jednotek. Jde o nový vznětový přeplňovaný motor 1.6 MultiJet II o výkonu 105 koní a zážehový přeplňovaný motor 0.9 TwinAir Turbo o totžném výkonu.

Tyto přeplňované a technologicky vysoce vyspělé motory jsou odpovědí na potřeby široké a velmi rozmanité klientely s různými potřebami a různého věku. Motor 1.6 MultiJet II o výkonu 105 koní je u modelu 500L stěžejním v celém segmentu. Díky nejlepším dostupným dieselovým technologiím je účinný, ale také zábavný. Prostřednictvím technologie MultiJet druhé generace nabízí vynikající dojezd, komfort a brilantní výkon.

Naproti tomu 105 koní motoru 0.9 TwinAir má poněkud odlišný charakter. Motor je ideální pro zákazníky, kteří se zaměřují na nízkou spotřebu paliva a emise v městských aglomeracích. Jinými slovy, tento ekologický motor najde uplatnění zejména v zemích, kde je provoz vozidel s vysokými emisemi omezen a zpoplatněn. Ostatně tato pohonná jednotka se může pochlubit tak nízkými emisemi, že už dnes plní evropské předpisy roku 2020.

 

Dvojice nových motorů Fiatu 500L je kombinována s manuálními šestistupňovými převodovkami, typem C514 pro motor 0.9 TwinAir Turbo a typem C635 pro motor 1.6 MultiJet II. Tyto motory díky použitým technologiím propůjčují vozidlům odlišný charakter a vyznačují se velmi nízkými provozními náklady. Současně se mohou pochlubit nízkými emisemi a spotřebou paliva a také nadprůměrným výkonem.

Motor TwinAir o výkonu 105 k je u prodejců již k dispozici. Vznětový agregát 1.6 MultiJet o výkonu 105 k se sice na hlavních evropských trzích objeví až v druhé polovině března, avšak už nyní jej lze objednat. Po uvedení na evropské trhy se motor 1.6 MultiJet dostane i do zemí s pravostranným řízením.

MultiJet II: 105 koní

  • Nejvyšší rychlost 181 km/h a spotřeba paliva v kombinovaném provozu 4,5 l/100 km.
  • Třetí generace vstřikování Common Rail.
  • Systém Start&Stop ve standardu.
  • Redukované provozní náklady.

TwinAir 105 k: specialista na městský provoz

  • Emise 112 g CO2/km představují hodnotu, která odpovídá evropské normě roku 2020.
  • Režim ECO: špičková účinnost, nízká spotřeba paliva.
  • Systém Start&Stop ve standardu.
  • Systém řízení sání MultiAir 2.
  • Výkon, když ho potřebujete: specifický výkon 120 k/litr zdvihového objemu, nejvyšší rychlost 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy.

Tisková zpráva/-PS-