Nissan v Ženevě: nový Juke přináší ještě větší možnosti individualizace

Autor: Pavel Srp - 4. 3. 2014


Když Nissan Juke před třemi lety přišel na trh, znamenal jeho inovativní impuls vznik zcela nového segmentu. Stejně jako byl model Qashqai průkopníkem na trhu crossoverů, využil model Juke dramatický design a vyspělé technologie k tomu, aby s tělem kompaktního crossoveru vyvolal revoluci.

2015 Nissan Juke facelift

Kombinace vysoce individuálního stylingu, jízdní dynamiky a sofistikovaného interiéru umožnila modelu Juke zrychlit z nuly na 420 000 prodaných vozů za necelých 40 měsíců a úplně zastínit konkurenci.

Podle zavedené praxe neustálého vývoje značky Nissan nyní přichází další kapitola příběhu modelu Juke. Model Juke, jenž je díky prvotřídnímu stylu a rafinovanosti zavedený jako výjimečný originál na rostoucím trhu malých crossoverů, je v nové verzi připraven stvrdit svou převahu v segmentu, který sám vytvořil.

Nový Juke, který si již získal renomé jako určovatel trendů v designu, využívá řady designových vylepšení, nových motorů, nové výbavy a bohatého programu přizpůsobení.

Mezi změněné prvky patří nový design přední i zadní části s větším důrazem na luxusní rafinovanost a sportovní design. Dále pak nový maloobjemový 1,2litrový přeplňovaný motor nabízející vyšší výkon, úspornost a nižší emise; přepracovaný 1,6litrový motor DIG-T; vylepšený pohon čtyř kol se systémem Torque Vectoring System; nová litá kola; vyspělé vybavení včetně nového audiosystému, nejnovější generace rozhraní pro komunikaci s vozidlem NissanConnect, bezpečnostního štítu Nissan, Dynamického systému řízení Nissan a možnosti nového otevíracího střešního okna.

Úpravy v zavazadlovém prostoru zvětšily u verze s pohonem dvou kol jeho objem o 25 procent. Majitelé navíc mají ještě širší možnosti promítnout svou osobnost do nového Nissanu Juke. K dispozici je nová škála odstínů motivů interiéru s mnoha různými balíčky pro přizpůsobení.

Ale nejočekávanější novinkou je pokročilá ukázka nové extrémní verze Juke Nismo RS, ryze koncentrovaného modelu s vysokým výkonem 160 kW/218 koní, lepšími brzdami, vyšší tuhostí karoserie a diferenciálem se zvýšenou svorností u verzí s pohonem dvou kol.

Tyto změny a rozšíření nabídky podpoří růst druhého nejpopulárnějšího modelu Nissan v Evropě a pomohou mu napodobit nebývalý úspěch jeho většího bratříčka Qashqai.

Juke je bestseller v prémiovém segmentu B, kde výkonem překonává všechny přímé konkurenty včetně vozů věhlasných německých značek. A nejsou to jen základní modely, které Nissanu Juke pomohly na vrchol: zatím nejlépe se prodával 1,6litrový zážehový motor a více než třetinu prodaných vozů představuje nejvyšší úroveň výbavy Tekna.

Zákazníky také přilákal velký výběr akčních verzí – hlavně Shiro a vyspělé modely n-tec – a limitované edice Kuro a Ministry of Sound, zatímco sportovně orientovaná řada Nismo dodala celé nabídce hloubku a vzrušení ze sportovní jízdy.

Na cestě ke 420 000 prodaným vozům dosáhl model Juke 135 000 prodaných kusů v roce 2013 a díky nově představeným verzím jeho popularita ještě poroste. Všechny modely prodávané v Evropě se také v Evropě vyrábějí, a to ve velmi produktivním závodě Nissan v britském Sunderlandu, který kvůli vysoké poptávce jede na tři směny.

Pro společnost Nissan je důležité, že model Juke přilákal ke značce opravdu mnoho nových zákazníků. Téměř 85 procent prodeje tvořili noví zákazníci, kteří si vůz Nissan pořizovali poprvé. To z něj dělá nejen nejúspěšnější model v získávání nových zákazníků pro značku Nissan, ale také model, který hravě překoná průměr segmentu B díky tomu, že mnoho z těchto nových zákazníků na něj přechází z větších vozů.

„Modelem Qashqai, původním crossoverem, jsme ohromili celou naší branži. A s modelem Juke jsme to zopakovali znovu. Juke je ještě odvážnější a odlišnější než Qashqai a má ho v oblibě mladší, aktivnější publikum. Změny, které jsme u nového modelu Juke provedli, tuto oblibu ještě posílí a upevní tak pozici značky Nissan jako lídra na trhu crossoverů,“ říká Guillaume Cartier, starší viceprezident společnosti Nissan pro prodej a marketing v Evropě.

2015 Nissan Juke facelift

Změny v detailech

Exteriér

Odvážný design vždy odlišoval model Juke od všech konkurentů. Mísí se v něm houževnatost crossoveru se sportovním půvabem, což z něj dělá designovou ikonu.

Radikální změna proporcí by uškodila nezaměnitelnosti jeho vzhledu, ale designéři přesto dokázali ve stylingu vozu provést výrazné změny.

Vepředu byly přepracovány horní světlomety, které nyní obsahují diody LED s dvojí intenzitou pro denní svícení, zatímco hlavní světlomety nyní mají xenonové výbojky pro lepší viditelnost a nové kryty čoček. Mřížka chladiče nese logo značky Nissan a výraz celé přední části byl zesílen novým masivním prvkem pod nárazníkem.

Vnější zpětná zrcátka byla v rámci změn doplněna o proužek se směrovými ukazateli s technologií LED a volitelně také o kamery systému zobrazování okolí vozidla.

Zadní nárazník získal výraznější tvar, aby lépe ladil s novými koncovými světly ve tvaru bumerangu s technologií světelného navádění LED, která modelu Juke i v noci propůjčí ještě charakterističtější vzhled.

Nová paleta barevných provedení se rozrostla na deset barev, mezi kterými jsou i tři nové odstíny: metalická žlutá Sunlight, metalická modrá Ink a pastelová červená.

Zásahy do exteriéru završuje nová nabídka kol. Již u základní verze Visia jsou k dispozici 16″ ocelová a litá kola, ve verzích Acenta a Tekna pak i různé styly 17palcových litých kol. K dispozici budou také nová 18palcová litá kola s barevnými vložkami, která řidičům umožní dodat vozu osobitost.

Kromě toho umožňují nové bohaté balíčky pro přizpůsobení podtrhnout dramatický výraz vozu zářivě barevnými vložkami, které úplně změní vzhled a charakter vozu. Různé balíčky také umožňují zvolit kontrastní barvy krytů zpětných zrcátek, bočních prahů, střešního spoileru a klik dveří.

2015 Nissan Juke facelift

Přizpůsobení interiéru

Stejně jako styling karosérie odlišuje Juke od všeho ostatního na silnici, má i interiér mnoho charakteristických prvků včetně středové konzoly inspirované designem motocyklů. I zde platí, že samoúčelná změna těchto prvků by byla kontraproduktivní.

Designéři společnosti Nissan místo toho přišli na možnosti, jak udělat interiér ještě odvážnější a dynamičtější pomocí interiérových motivů. V obyčejných vozech jsou interiérové motivy provedeny v šedých odstínech a vůz pak působí technickým dojmem. Díky balíčkům pro přizpůsobení interiéru můžete mít středovou konzolu, vložky dveří a další interiérové prvky červené, bílé, černé nebo třeba zářivě žluté.

Podle modelu jsou k dispozici dva typy čalounění sedadel, Comfort a Sport, které jsou u nejvyšších verzí v kůži.

Účelnost

Změn doznal rovněž tvar zavazadlového prostoru u modelů s pohonem dvou kol, jehož objem se zvětšil o působivých 25 procent, takže s 317 litry drží ve své třídě rekord. Na rozdíl od konkurence se do modelu Juke vejde zároveň malý i velký kufr a jeho zavazadlový prostor je dost hluboký a široký i na sportovní kočárek.

Všestrannost dále zvyšují zadní sedačky, po jejichž sklopení vznikne rovná plocha, čímž se usnadní nakládání rozměrného nákladu. Dvojité dno dává zavazadlovému prostoru ještě větší flexibilitu.

Výbava

Do standardní výbavy všech modelů patří světlomety s diodami pro denní svícení, rádio s CD a vstupem vnějšího zdroje, ukazatel rychlostního stupně pro efektivnější styl jízdy a monitor tlaku v pneumatikách. Verze Visia 1.5 dCi a 1.6 Pack mají navíc i litá kola, manuální klimatizaci, palubní počítač a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Modely Acenta jsou obohaceny o přední mlhovky, 17″ litá kola, automatickou klimatizaci, dálkové ovládání audiosystému, Bluetooth pro připojení telefonu a streamování hudby, tempomat a omezovač rychlosti, dynamický systém řízení Nissan a chromované prvky v interiéru.

Dynamický systém řízení Nissan NDC, kterým je nový Juke vylepšen, představuje vyspělý systém řízení nabízející tři jízdní režimy (Normal, Sport a Eco) a okamžité informace o jízdě a ovládání nastavení vozidla.

U modelů Tekna najdeme navíc elektricky sklápěná zpětná zrcátka, světelný a dešťový senzor, inteligentní klíč se systémem Start/Stop a nejnovější verzi systému NissanConnect se zadní kamerou pro parkování a couvání, systém zobrazování okolí vozidla a bezpečnostní štít.

Systém NissanConnect nyní nabízí možnost připojení smartphonů a přístup k rozsáhlé sadě aplikací – od platforem pro sociální sítě až po zábavu, včetně připojení k internetovým rádiím pomocí velké 5,8palcové barevné dotykové obrazovky. Nejnovější generace systému satelitní navigace zahrnuje služby Google® a umožňuje zpřístupnit užitečné informace – od předpovědi počasí až po polohu čerpacích stanic, hotelů, restaurací a mnoha dalších bodů zájmu.

Funkce Send-to-car dále umožňuje řidičům vyhledat si trasu či cílový bod v klidu doma a zaslat pokyny pro jízdu do systému NissanConnect pouhým stisknutím tlačítka. Funkce systému zahrnují streamování audia přes rozhraní Bluetooth, integraci mobilního telefonu a vstup pro externí zvukové nařízení a vstup rozhraní USB.

Po přepnutí z režimu informací a zábavy funguje obrazovka jako monitor pro nejnovější verzi průkopnického systému zobrazování okolí vozidla Nissan, který poskytuje kompletní 360° přehled okolí vozu z „ptačí“ perspektivy pro co nejbezpečnější a nejsnadnější manévrování. Bezpečnostní štít, který využívá kamery systému AVM společně se senzory, radarem a dalšími vyspělými technologiemi, obsahuje mnoho funkcí, jejichž cílem je co největší bezpečnost vozidla. Patří sem systém upozornění na opuštění jízdního pruhu, systém sledování mrtvého úhlu a systém rozpoznávání pohybujících se objektů, které v případě hrozícího střetu spustí světelnou a zvukovou signalizaci.

Poslední volitelný prvek otevírá majitelům verzí Acenta a Tekna doslova nový svět. Velký skleněný otevíratelný střešní panel umožňuje zaplavit interiér nejen denním světlem, ale podle potřeby také čerstvým vzduchem. Po otevření spočívá panel nahoře na části střechy, aby nesnižoval výšku v interiéru. Skleněný panel měří 964 mm na šířku a 837 mm na délku, takže zaujímá dvě třetiny plochy střechy. Tomu odpovídá i šířka a délka po otevření (693 a 301 mm), která dodá kabině vzdušnost.

2015 Nissan Juke facelift

Motory a hnací ústrojí

Nový Nissan Juke nabízí tři motory s tím, že dvě zážehové varianty jsou změněné: jeden motor je nový a druhý rozsáhle přepracovaný. Stávající úspěšný vznětový motor 1.5 dCi o výkonu 81 kW/110 koní zůstává beze změn.

Zážehový 1,2litrový motor DIG-T vyvinutý v rámci aliance, který nahradí stávající 1,6litrovou jednotku o výkonu 117 koní, je vyspělý přeplňovaný motor s přímým vstřikováním dosahující výkonu 85 kW/115 koní a točivého momentu 190 Nm.

Navzdory své skromné velikosti je tento motor o obsahu 1,2 litru (1197 ccm) schopen velké odezvy. V porovnání se stávajícím motorem o zdvihovém objemu 1,6 litru nabízí ostřejší akceleraci a větší točivý moment (190 Nm) pro vyšší flexibilitu.

Díky nižší hmotnosti, standardní automatické funkci Stop/Start a úspornějšímu provozu je motor čistší a úspornější. Motor DIG-T o objemu 1,2 l má hladinu emisí CO2 126 g/km a spotřebu paliva 5,5 l/100 km.

Stávající zážehová jednotka 1.6 DIG-T byla ještě více vylepšena, aby podávala vyšší točivý moment i při nízkých otáčkách pod 2000 ot./min. Přestože má výkon 140 kW, již splňuje podmínky normy Euro 6 s cílovými emisemi CO2 139g/km u verzí s pohonem dvou kol. Mezi novými prvky najdeme také vyšší spalovací poměr (zvýšený z 9,5 na 10,5:1), vylepšené technologie nízkého tření a recirkulaci ochlazovaných výfukových plynů.

Kromě šestirychlostní manuální převodovky je nový Juke DIG-T 4WD volitelně k dispozici také s novou převodovkou M-CVT, která ještě více zlepšuje úspornost, akceleraci a všestranný výkon.

„Nový Juke vychází z vlastností, na kterých stojí úspěch původního modelu. Jeho jedinečný styling crossoveru je ještě energičtější a interiér je toho skutečným dokladem. Nové možnosti hnacího ústrojí a dostupné vyspělé technologie udržují nový JUKE daleko před ostatními,“ vysvětluje Guillaume Cartier.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru