Automobilka Nissan Motor oznámila uvedení modelu Nissan GT-R pro rok 2013, který se začne prodávat v Japonsku již 19. listopadu.

V Nissanu GT-R 2013 najdeme řadu vylepšení díky kterým dosahuje vyšších výkonů, má lepší jízdní vlastnosti i ovladatelnost a nabízí více možností přizpůsobení.

Nissan GT-R, který je již nyní považován za supervůz, získává s modelem pro rok 2013 evoluční úpravy designu a konstrukční vylepšení. Změny vycházejí z reakcí získaných při závodní čtyřiadvacetihodinovce v Nürburgringu, kterou jsme letos absolvovali. Za zmínku stojí zejména vylepšená odezva motoru v středních i vyšších otáčkách, vyšší tuhost karosérie, změny parametrů tlumičů, pružin a předního stabilizátoru. Výsledkem je dramatické zlepšení celkových výkonů vozu, lepší stabilita ve vysokých rychlostech a ještě lepší kvalita jízdy. Navíc verze Premium Edition bude dodávána s takovými prvky, jako je komfortní kůže Semiarinin a interiér ve vybrané barvě, které se nabízí v rámci módního interiérového balíčku. Ty dále posilují pocit kvality v kabině vozu.

 

Nissan GT-R 2013 bude k dispozici také v Severní Americe, Evropě a od ledna 2013 i v dalších regionech.

NISSAN GT-R MODELOVÉHO ROKU 2013 – Přehled ve zkratce:

Motor

Použití vysoce výkonných vstřikovačů přesněji řídí vstřikování paliva, což zlepšuje odezvu motoru ve středních otáčkách a posiluje zrychlení ve vysokých otáčkách.

Do obtoku turbodmychadla byl vložen speciálně vyvinutý restriktor, který pomáhá potlačit rychlý pokles tlaku vstřikování a díky tomu je možné udržet akceleraci i ve vysokých otáčkách.

Díky doplnění deflektoru speciální konstrukce do olejové vany se lépe stabilizuje tlak oleje a současně se snižuje rotační tření oolejovou vanu, především při jízdě na hranici limitů výkonu.

Prodejci společnosti Nissan budou volitelně nabízet soutěžní olej Motul. Vycházíme tím vstříc žádostem mnoha zákazníků svozem GT-R, kteří často se svými vozy jezdí na okruzích.

Podvozek

Po pečlivém proměření středu klopení GT-R za jízdy, snížili konstruktéři společnosti Nissan těžiště vozu sohledem na změny uložení nápravy a volbu pneumatik. Byly také změněny parametry tlumičů a předního stabilizátoru.
Na přední nápravu byly instalovány excentry, které zlepšují přesnost odklonu kola a udržitelnost nastavené geometrie.
Za účelem vyšší spolehlivosti vsituacích svysokým zatížením, například při soutěžní jízdě na okruhu byl zvýšen točivý moment z hnací hřídele na náboje kol.

Karoserie

Na dvou místech byly doplněny výztuhy – jde o tyč přístrojové desky a konstrukční prvek přístrojového panelu. Výsledkem je zlepšení chování vozu a vyšší tuhost karosérie.

Interiér

  • Pure Edition
    Změna barvy prošití a použití silnějších švů na obložení přístrojového panelu a dveří zvyšuje kvalitu interiéru.
  • Black Edition
    Volant v atraktivní kombinaci červené a černé zvýrazňuje sportovního ducha vozu.
    Karbonové sedačky RECARO se nabízejí jako varianta instalovaná přímo vtovárně.
  • Premium Edition
    Nová dvoutónová barva interiéru kombinující červenou vodstínu Amber (jantar) sčernou dodává interiéru stylový vzhled. Je kdispozici jako varianta vrámci módního interiérového balíčku.
    Přední sedadla jsou nově čalouněná ručně šitou kůží Semiarinin.

Technické parametry / výbava

Kdispozici se jako továrně instalovaný doplněk nabízí zadní spoiler zkarbonových vláken a lehké ráfky zkované hliníkové slitiny RAYS® (Black Edition).

U modelů Black Edition a Premium Edition se vrámci standardní výbavy dodává zadní monitor.

Pohodlné „boční hlavice“ na levé a pravé straně obou předních sedadel zlepšují použitelnost při sklopení opěradel dopředu (všechny modely).

Tisková zpráva/-PS-