BMW řady 8 bylo odpovědí automobilky na supersporty Ferrari, Lamborghini a podobně. Za dobu své produkce (1989-1999) se nabízela s pěti motory – dvěma osmiválci (4,0 V8 210 kW/286 koní a 4,4 V8 se stejným výkonem, ale s menší spotřebou paliva a vyšším točivým momenten) a třemi dvanáctiválci (850i 5,0 V12 221 kW/300 koní, 850Ci 5,4 V12 240 kW/326 koní a 850CSi 5,6 V12 279 kW/380 koní). Vyvíjena byla i verze M8 (6,0 V12 410 kW/550 koní), ta však světlo světa nakonec nespatřila – pouze jako prototyp.

Neopakovatelný byl také design. Auto bylo opravdu velmi široké i dlouhé a velmi nízké. Dlouhá příď schovávala pro BMW netypické výklopné světlomety, díky nimž bylo mohlo dosáhnout velmi nízkého odporu vzduchu.

Jenže majiteli osmičky, která je aktuálně na prodej v Německu, se to asi nelíbilo. Jak jinak si vysvětlit přestavbu auta, kdy se dopředu nastěhovaly světlomety z úplně jiného auta. Nejsou to však jediné podobně zběsilé úpravy. Zadní široká světla vystřídala světla z menšího trojkového BMW. Z auta tak místo důstojného soupeře (nejen) italským supersportům vznikla spíš karikatura z nepovedeného kresleného filmu.

 

Však posuďte sami z přiložených fotografií a nebo se rovnou podívejte na inzerát. Za auto chce majitel 3 850 Euro, to je v přepočtu asi jen 99 tisíc Kč, ale původní hodnota auta je nenávratně ztracena… 🙁 Doufejme, že majitele nenapadne provést něco podobného i s tou M5, co mu na fotkách stojí v garáži…

-PS-