Včera bylo slavnostně po několika měsících a náročné rekonstrukci otevřeno muzeum automobilky Škoda v Mladé Boleslavi a my jsme byli u toho. O tom jsme vás informovali už v pátek.

V rámci slavnostního otevření jsme se seznámili s několika představiteli značky Škoda. Nejnovější informace ze světa škodovky nám prozradil člen představenstva Michael Oeljeklaus. Ve stručnosti shrnul historii celých 117 let značky Škoda od jejího počátku od založení Václavy Laurinem a Klementem, přes první motorové vozidlo v roce 1905, přes spojení s plzeňskou škodovkou až po dnešní nejmodernější modely a nejčertsvější zprávy. Škodovka nedávno na trh uvedla model Rapid, ale podle Oeljeklause se už za dva týdny můžeme v prostorách muzea těšit na představení nové generace modelu Octavia. Původně avizovaný listopadový termín asi škodovka nestihne. Každý další půlrok prý můžeme čekat další nový model nebo alespoň facelift.

Kromě ředitelky muzea, Margit Adamové, přes profesora Hundta, který měl celou přestavbu na starosti, až například po Miss USA roku 1957, Charlotte Sheffield. Ta přiletěla až z ameriky se svou (šestou z osmi) dcer. Perlička, kterou jsme se dozvěděli je, že Charlotte má 52 vnoučat a 5 pravnoučat. To musí být hodně slušná skupina, když se všichni potkají, že? 🙂 Americká Miss je velvyslancem automobilky Škoda a v expozici můžeme mezi předměty jiných velvyslanců nalézt její dobové plavky.

 

Na otevření jsme potkali také tři generace pracovníků v automobilce Škoda – dědu, otce a syna Hrdličkovi, kteří nám zapózovali před Favoritem. Děda Hrdlička je dokonce pod technikou tohoto tenkrát přelomového auta podepsán.

Samotné muzeum se proměnilo k nepoznání. Kdo si pamatuje původní prostory, bude lehce zmaten. Původního toho moc nezůstalo. Když jsem viděl první fotografie, působily na mě tak trochu neosobně. Spíše než muzeum mi to přípominalo sklad. Po osobní návštěvě jsem změnil názor. Na co však názor změnit nelze, to jsou auta vystavená v patrech. Místo toho, abych si auta prohlížel, mnohdy jsem marně přemýšlel, o jaké auto vlastně jde. Exponáty vystavené úplně nahoře, ve čtvrtém patře, jsou takřka neprohlédnutelné. A ani po důkladném prozkoumání prostoru jsem žádné schované schody ani nic podobného nenašel. Škoda…

V druhém křídle se nachází restaurátorská dílna se čtveřicí vozů v různém stádiu renovace. Od nálezového stavu, přes kompletní rozebraný stroj, až po hrubou a kompletní stavbu. Je velmi zajímavé dívat se, jak renovace probíhá. Mezi prvním a posledním krokem zpravidla uplynou průměrně dva roky.

Podívejte se na naši fotogalerii a udělejte si obrázek sami…

.

P.S. U vystavených závodních speciálů – Škody Fabia S2000 a Škody 130RS – byl cítit závodní benzín. Nevím, jak si to vysvětlit a zda-li je to schválně, ale rozhodně to dokreslilo atmosféru… 🙂

-PS-